האישום נגד רואי החשבון בפרשת פיקסל בוטל בשל התנהלות הפרקליטות

השופטת דניאלה שריזלי לנציגת התביעה: "שנה אתם גוררים את הנאשמים ואת בית המשפט. אני חושבת שזה ממש זלזול. איך אתם לא חושבים על ממד הזמן?"

בית משפט השלום בתל-אביב הורה היום (ב') על ביטולו של כתב האישום שהגישה המדינה נגד רואי החשבון מרדכי גרינוולד ואלי אבוגני, שותפים בפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג-קוסט-פורר-גבאי את קסירר, שהואשמו בעבירות מס בפרשת פיקסל. זאת, לאחר שהפרקליטות השתהתה במשך כשנה מלהגיש כתב אישום מתוקן בתיק.

בכך קיבל בית המשפט את טענת באי-כוח הנאשמים, עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד וינרוט, המייצג את אבוגני, ועורכי הדין מיכה קירש וצבי כהנא, המייצגים את גרינוולד, כי "כל יום שנמשך ההליך פוגע בעקרונות הצדק וההגינות".

"שנה אתם גוררים את הנאשמים ואת בית המשפט. אני חושבת שזה ממש זלזול בבית המשפט. איך אתם לא חושבים על ממד הזמן? אנו נמצאים ב-2011 - 10 שנים לאחר שהאירועים, נשוא כתב האישום, התרחשו. מתי יתנהל המשפט הזה? ב-2012? אי-אפשר לעשות מה שאתם עושים", אמרה השופטת דניאלה שריזלי לנציגת התביעה, עו"ד איריס שמואלי.

השופטת ציינה כי כבר במארס אשתקד היא הורתה למדינה להגיש כתב אישום מתוקן בתיק, אך זה לא הוגש. "אינטרס הציבור לקיום הליך פלילי הוא אינטרס נכבד, והוא לנגד עיניי. אולם, קיימים גם אינטרסים של נאשמים", קבעה.

ביוני 2008 הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) כתב אישום נגד רואי החשבון גרינוולד ואבוגני בגין דוחות שנתיים לשנת 2000 של חברת פיקסל שהוגשו לרשויות מס הכנסה. זאת, בטענה כי הציגו בדוחות מצגים מטעים בכוונה לסייע לבעלי החברה, רמי וייץ וגיא פורן, להתחמק ממס על מכירת מניות פיקסל לחברת T2.

במארס אשתקד ביטל בית המשפט שניים מ-3 האישומים נגד רואי החשבון גרינוולד ואבוגני. זאת, לאחר שקיבל חלקית את טענתם המקדמית ל"הגנה מן הצדק", וקבע כי החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את השניים, אך לא להעמיד לדין את הנישומים, עבורם הם פעלו, חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני, בלתי ראויה מבחינה משפטית-ערכית ופוגעת בשוויון באכיפה.