גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"400 עסקים יהיו בקניון הזהב - אין חיה כזו בישראל"

יעקב לוסטיג, המנכ"ל הטרי של קניון הזהב, מבטיח לא מעט הפתעות בהרחבתו של הקניון, בזמן שמשה גינדי מבטיח שהוא ואחיו עוד לא אמרו את המילה האחרונה

בענף הקניונים שנשלט על-ידי מספר קבוצות ענק, מוכיח קניון הזהב בראשון-לציון כי האספירציה להיות הקניון הגדול ביותר בישראל והצעדים ליישומה מגיעים דווקא מקניון בודד, שלא מסונף לאף רשת קניונים.

לקראת הקיץ ייפתח לציבור שלב ג' של הקניון, בשטח עצום של 70 אלף מ"ר ברוטו נוספים, שיגדיל את שטחו הכולל של הקניון לכדי 108 אלף מ"ר ברוטו (45 אלף מ"ר נטו). אבל האם קניון הזהב לנצח יישאר "קניון בודד"? לפחות ברמת ההצהרות, האחים משה ויגאל גינדי עדיין חולמים להצטרף לקבוצות הקניונים הגדולות.

"נבחר בפינצטה"

על פתיחת שלב ג' של קניון הזהב, בהשקעה של כ-600 מיליון שקל, מנצח מנכ"ל קניון הזהב החדש, יעקב לוסטיג, שמחליף את המנכ"ל הקודם, גיל גזית, שעזב לפני 4 חודשים.

שלב ג' של הקניון, שבבעלות האחים משה ויגאל גינדי (25%) וחברת הביטוח מגדל (75%), יכלול כ-150 חנויות חדשות. כתוצאה מההרחבה יכלול הקניון סך-הכול כ-400 חנויות, ומספר מקומות החניה בו יגדל מ-1,200 לכ-3,000, בפנים ובחוץ. רק לשם השוואה - קניון רמת-אביב כולל 140 חנויות, בשטח מסחר של כ-20 אלף מ"ר.

דמי השכירות בשלב ג', שתוכנן על-ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון, נעים בין 387 שקל למ"ר ל-700 שקל למ"ר לחודש לשטחי החנויות, בתוספת דמי ניהול בסך כ-88 שקל למ"ר לחודש. דמי השכירות בשטחי הדוכנים עומדים על כ-2,000 שקל למ"ר לחודש, על אף שלדברי לוסטיג, החלק החדש של הקניון לא יכלול דוכנים רבים, "ואנחנו נבחר אותם בפינצטה".

השקת קניון הזהב המחודש מתרחשת בתקופה מעניינת, שבה השליטה בענף הקניונים מתרכזת בידי שתי קבוצות עיקריות - עזריאלי ומליסרון, לאור האישור שהעניקה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בחודש שעבר, לעסקת רכישת קבוצת בריטיש ישראל בידי מליסרון, שבשליטת יולי, ליאורה ואייל עופר, תמורת 1.7 מיליארד שקל.

יחד עם קניוני בריטיש ישראל שמתווספים לאמתחתה, תחזיק עתה מליסרון במספר הקניונים הרב ביותר - 28 קניונים. לעומתה מחזיקה עזריאלי ב-15 קניונים, כולל ארבעה שנמצאים בבנייה או בתכנון, אבל אף קבוצה לא יכולה כעת לערער את מעמדה כמי שמחזיקה בשווי שוק היקר ביותר מבין חברות הנדל"ן, בהיקף של למעלה מ-12 מיליארד שקל (שוויה של מליסרון עומד על כ-2 מיליארד שקל ושל בריטיש עומד על 2.13 מיליארד שקל).

לבד מעזריאלי ומליסרון מסתעפים הקניונים ומרכזי המסחר בישראל לקבוצות נוספות, כולל קבוצת ביג, שמובילה בתחום מרכזי המסחר הפתוחים; אמות השקעות, המחזיקה ב-12 קניונים ומרכזים מסחריים; וקבוצת גזית גלוב ישראל, המחזיקה ב-13 מרכזי מסחר פתוחים וסגורים.

בנוסף, מפת המסחר של ראשון-לציון משתנה אף היא. הסניף השני בישראל של רשת הריהוט איקאה נפתח במעוין שורק בעיר לפני פחות משנה, ואחריו נפתח קומפלקס בתי-הקולנוע ושטחי המסחר G סינמה סיטי בעיר.

קבוצת עזריאלי מתכננת במלוא הקיטור את בניית הקניון שלה בצומת ראשונים בעיר, לאחר שלפני כחודשיים נדחו ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית, ובחודש שעבר חשפה חברת תיאטראות ישראל את תוכניתה להקמת קומפלקס בתי-קולנוע ומסחר מרשת Yes Planet באזור הסופרלנד. זאת, בעיר שכבר היום נחשבת כעיר עמוסה בקניונים.

- עכשיו, כשהתמונה בראשון-לציון מוסיפה להשתנות מבחינת מפת המסחר, לא הגזמתם עם עוד תוספת בשטחי מסחר?

"אני חושב שהמצב הוא הפוך. קניון הזהב הוא שם ומותג חזק מאוד, בראשון-לציון בפרט ובארץ בכלל. בגלל שנהיה הקניון הגדול בארץ, עם סך-הכול 108 אלף מ"ר ברוטו, ואפשר יהיה להגיד עליו שהוא Mall of Israel, מבלי לוותר על המותג קניון הזהב, אנחנו חושבים שמרכזים מסחריים קטנים בכל הסביבה יתחילו לדשדש בעקבות העוצמה והגודל שלנו.

"בנוסף לגודל, נכין הרבה הפתעות. אנחנו נהיה הכי גדולים במגוון, בתמהיל, בפוטנציאל המבצעים ובפוטנציאל האטרקציות.

"העובדה שנהיה הכי גדולים לא תספיק לבדה, היות שהצרכן אומר 'זה שאתה הכי גדול לא אומר כלום'. הייתי מגדיר את הקניון ב-6 מלים: לקבל כמה שיותר, לשלם כמה שפחות. אנחנו לא הולכים להמציא את הגלגל הקמעונאי, אלא להגדיל ולהעצים אותו כמו שאף אחד עוד לא עשה.

"הקהל רוצה לקבל בגדול, ואנחנו נרגיל אותו לקבל בענק. אנחנו נהיה בפוזיציה שבה קניון הזהב יהיה הכי גדול וכזה שנותן בענק. אנחנו חושבים שהכול ייראה קטן לידינו.

"בעיר הזו יש בין 10 ל-12 מרכזים מסחריים, אבל לאף אחד אין את הגודל והעוצמה שהולכים להיות לקניון הזהב. מספר העסקים יעמוד על 400 - אין חיה כזאת בישראל".

- זה נשמע מאוד חו"ל.

"המודל שלנו הוא הקניון הגדול בעולם. יש שניים שנופלים בהגדרה הזו. האחד הוא Mall of America במיניאפוליס, מינסוטה שבארה"ב, ששטחו 390 אלף מ"ר. בנוסף, ישנו קניון ענק בבייג'ין שבסין בשטח של 200 אלף מ"ר.

"אנחנו בהחלט חושבים לקיים קשרי מסחר, כמו מבצעי קידום מכירות. למשל, יש לנו כוונות לבצע מבצעים כמו: קנית ב-1,000 שקל - נכנסת להגרלה לטיסה לקניון הכי גדול בעולם, לבזבז שם 10,000 דולר.

"נבנה מועדון לקוחות ענק דרך פייסבוק, גרופר (אתר הסחר האלקטרוני הישראלי) והאינטרנט, משום שאנחנו מאמינים מאוד במדיה האלקטרונית. נערוך כאן לילות לבנים, אחת לרבעון, כולל הופעה וארוחת בוקר".

בנייתו של קניון הזהב במערב ראשון-חציון בידי האחים משה ויגאל גינדי החלה ב-1991, והוא נפתח לציבור לראשונה ב-1993, כששטחו 18 אלף מ"ר. ב-2005 הורחב הקניון בכ-20 אלף מ"ר נוספים. חברת הביטוח מגדל רכשה ב-2008 75% מהקניון מידי האחים גינדי לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל, כשניהול הקניון נותר בידי האחרונים.

לוסטיג הגיע לנהל את קניון הזהב לאחר 5 שנות עבודה כמנכ"ל הנכסים המניבים של קבוצת תדהר, אליה הגיע לאחר רזומה עשיר בניהול קניונים. ב-1992 היה לוסטיג ממייסדי מרכז הקניות בילו סנטר שליד רחובות, כשהמרכז היה בבעלות חברה פרטית, והוא נשאר לנהל אותו למשך 5 שנים. בהמשך עבר לנהל את קניון סירקין בפתח-תקווה, שהיה אז בבעלות ג'ק קאופמן. לאחר 3.5 שנים עבר לנהל את קניון קריית-אונו (כשהיה בבעלות אזורים) בד-בבד עם הקניותר שבנס-ציונה (כשהיה בבעלות משפחת חבס וחברת גנדן של נוחי דנקנר), למשך 6 שנים.

לדברי לוסטיג, "מבחינת ניהולו של הקניון הקיים, האתגר הוא לטפל בכל נקודה בשטח הקיים, בתפעול, בנראות, בחוויה. יש לאן להעלות את דמי השכירות בשטח הקיים. זה לא קל בתקופה שבה יש תחרות ענקית בעיר עם הרבה שטחים מסחריים שקמים ומתחרים על אותו כוח קנייה, שלא גדל באותו היחס שבו גדלים שטחי המסחר בראשון-לציון.

"לכן התחרות היא לא קלה ולא פשוטה, וצריכים להיות מקצוענים כדי להגיע למה שאנחנו רוצים ומייעדים, ואנחנו חושבים שבזכות זה שאנחנו הקניון הכי גדול בישראל, עם התמהיל הכי גדול, המגוון הכי גדול, הפוטנציאל הכי גדול והאטרקציות והמבצעים הכי גדולים, נרכז כאן בקניון הזהב את כוח הקנייה הפוטנציאלי הכי גדול.

"בשטחים החדשים האתגרים שהושארו לי הם לשווק עוד כ-40% מהשטחים ולתקן כמה עסקאות שיווקיות שיתאימו יותר לקניון המודרני. בנוסף, עומד האתגר לסיום בניית הבניין, כולל נושא האטרקציות שאנחנו מתכננים, מיתוג, השקה ופתיחה".

- ובכל זאת אתה מביט על השוק שמתנקז למספר מצומצם של ידיים חזקות, ואתם כרגע קניון בודד.

"אני רואה בכך רק יתרון ולא חסרון. היתרון הוא שזו חברה פרטית עם קבלת החלטות מהירה, בצורה כזו שרואים בדרך-כלל רק את חצי הכוס המלאה. משפחת גינדי היא משפחה עם הרבה ניסיון בעולם הקניונים, ואנחנו נהנים מאוד לעבוד עם היזמים האלה. אני לא רואה בכך חסרון משום שהלוקיישן של ראשון-לציון הוא כל-כך מבוקש, ובגלל העוצמה והגודל של הקניון אנחנו נהנים להיות בודדים במרכאות".

- עד כמה ישפיע המיזוג של מליסרון ובריטיש ישראל על ענף הקניונים?

"הוא לא ישפיע, כי בסופו של דבר כל קניון פועל באופן עצמאי ומתאים את עצמו לפילוח הקהל שנמצא בלוקיישן שלו. כל אחד מ-11 קניוני עזריאלי (הקיימים) מתנהל באופן עצמאי ומתאים עצמו לעיר שבה הוא ממוקם, וכך לגבי כל קניוני בריטיש ישראל, מליסרון וגזית גלוב ישראל. כך גם פועל קניון הזהב, שמתאים עצמו ללוקיישן שבו הוא פועל.

"בגלל שכל קניון מתאים את עצמו למקומו ועובד בפני עצמו, אני לא חושב שעסקת מליסרון-בריטיש יוצרת קניבליזציה או יתרון, למרות שכולם חושבים שאם אתה בעל מספר קניונים אתה יכול לשלוט בחלשים יותר. בסופו של דבר ההתנהגות היא התנהגות נקודתית".

- במה באה לידי ביטוי השליטה של חברת ביטוח בקניון?

"מגדל היא שותפה מדהימה. היא שותפה פאסיבית ולא אקטיבית, היות שהיא לא מתערבת בתפעול השוטף. האסטרטגיה מנוהלת על-ידי משה ויגאל גינדי ב-100%, עם ראייה שיווקית ופילוסופיה עסקית שיש להוריד בפניה את הכובע. מגדל מקבלת דיווחים שוטפים כל חודש באופן מלא, והשותפות איתה היא מוצלחת ביותר".

- אתם מתכננים להחזיר את בתי-הקולנוע שהוצאו מהקניון?

"לא. אנחנו מרכז קניות קלאסי. הוצאנו באוגוסט את בתי-הקולנוע, ונכניס שם חנויות מתחומים שונים. יש אפשרות שנפתח שם משחקיה ברמת דיסנילנד, שתביא לקניון משפחות וילדים מחוץ למעגל הקרוב של ראשון-לציון-חולון-בת ים. אפשרות כזו תשמש עוגן שאנחנו עובדים עליו ובוחנים כל מיני אלטרנטיבות".

30% יותר במחיר

לפי שעה, הרחבת הקניון כוללת חנות עוגן של המשביר לצרכן (2,500 מ"ר בקומה העליונה), זארה (1,300 מ"ר), טומי הילפיגר (285 מ"ר), ברשקה (350 מ"ר), פול אנד בר (350 מ"ר), אברקרומבי אנד פיץ' (כ-300 מ"ר), bebe (כ-250 מ"ר), קסטרו (שתי חנויות בשטח כולל של כ-400 מ"ר), רנואר (250 מ"ר), רשת H. Stern (200 מ"ר), שגב אקספרס (500 מ"ר), רשת האופנה הבריטית TOPSHOP לנשים ולגברים (550 מ"ר), פוקס (400 מ"ר כולל גברים, נשים, ילדים ותינוקות, בשילוב המותג בילבונג), דומו (250 מ"ר), אדידס (200 מ"ר), תכשיטי מילר (100 מ"ר), רשת ספא דגים (פדיקור באמצעות דגים - 80 מ"ר) ועוד. בנוסף מתנהלים מגעים להשכיר שטח לרשת האופנה השוודית H&M.

- בכמה גבוהים דמי השכירות בשטחים החדשים לעומת השטחים הקיימים?

"דמי השכירות בשטחים החדשים מגלמים עלייה של כ-30% בהשוואה לשטחים הקיימים".

- איך תתנייד בין כל שטחי המסחר הענקיים?

"למזלי אני ספורטאי, אני משחק כדורסל ובעברי שיחקתי בהפועל גליל עליון בעמדת רכז (פליימייקר) בין 1984 ו-1989, ואימנתי שם את הנוער. בהמשך אימנתי למשך שנתיים את הנוער של מכבי תל-אביב, בין היתר את עודד קטש, וכן את קבוצת הנשים של מכבי תל-אביב בליגה הלאומית. על כן, אני מאמין שיהיה בסדר".

עוד כתבות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל