דין חופשה: עורכות הדין עוזבות את אולם הדיונים ויוצאות למסע

עו"ד רויטל סויד; עו"ד אירית רוזנבלום; עו"ד קרן נהרי; עו"ד ברוריה לקנר

בעקבות הרמב"ן

עו"ד רויטל סויד - ספרד, ז'ירונה

בכל קיץ אני לוקחת את שני הבנים הגדולים שלי (18 ו-14) לטיול, שהוא לא רק חשיפה למקום חדש ומיוחד, אלא גם העמקה ולמידה של אירועים היסטוריים. בקיץ האחרון נסענו לברצלונה שמתחברת למוצא שלי, כי מצד אמי אני ס"ט, 28 דורות בארץ.

חשוב היה לנו לבקר באזורים שקשורים להיסטוריה של יהודי המקום, ודיברנו הרבה על המלכה איזבלה הראשונה מקסטיליה. מצד אחד היא הייתה אישה מאוד דומיננטית ואסרטיבית, ומצד שני הובילה מלחמות נגד ההשכלה ונגד המוסלמים, והפכה את הנצרות לחשוכה - בתקופתה החל גירוש ספרד.

במרחק של כשעה מברצלונה נמצאת ז'ירונה, שבה נערך "הוויכוח הגדול" בין הרמב"ן לבין יהודי מומר בשם כריסטיאני על עקרונות היהדות מול הנצרות. ביקרנו בשכונה היהודית ובמוזיאון היהודי, ומבחינתי, החוויה הזו עם הבנים, שאחד מהם מחובר מאוד לנושאים היסטוריים והשני חובב תחומים מדעיים, הייתה פשוט נהדרת ועמוקה. אגב, אחרי דבריו הנוקבים של הרמב"ן בנוגע למשיח בן דוד, הוא ברח לארץ ישראל, וכמובן שכאשר חזרנו לארץ נסענו לירושלים, לבקר בבית הכנסת שבו הוא התיישב.

בטיול כזה אין אפילו טיפה של שופינג או אירועי ספורט. הכול כמעט סביב הלמידה והחוויה ההיסטורית. את כל התרבות העשירה של אירופה אנחנו מדסקסים בחן, בלי להעמיס ולהכביד יותר מדי. מבחינתי זה מאוד מרגש.

מפעילה את כל החושים

עו"ד אירית רוזנבלום - מומביי, הודו

אני טיפוס אורבני, לא נוסעת למקומות של טבע, אלא רק למקומות שיש בהם אנשים, רעש, המולה. לכן המקום שהכי מדבר אליי, מחוץ לישראל, הוא הודו. זה הכי קרוב לאורבניות האינטנסיבית שאני אוהבת. כמובן שלא מדובר בהודו הקשמירית, של המנזרים והרוגע, אלא הערים הגדולות - מומביי, דלהי, אגרה.

הודו היא מקום מרתק מכיוון שהיא מצליחה לגרות ולהפעיל את כל החושים. יש בה ריחות, טעמים, צבעים, וכאמור רעש. זה מקום שגורם לך להרגיש שאתה חי ונושם באמצעות חוויה מטלטלת קיצונית. הרבה אנשים נרתעים מהעוני המזעזע שרואים שם בכל פינה. זה הרי יכול להיות מאוד מעיק, אבל עבורי זו החוויה האנושית החזקה ביותר.

בהודו אפשר לעמוד בנקודה אחת בלי לזוז, ולהתפעם מההתרחשות מסביב. זה לא ישעמם לרגע. אין מטר רבוע שקט ורגוע. 24 שעות ביממה ללא ספייס, כי כולם כל הזמן בתזוזה. השהייה שם נותנת לי הבנה עמוקה של העולם ושל האנושות, ובעיקר את התובנה שלא הכול מובן מאליו.

נגיעות בבטן

עו"ד קרן נהרי - בייג'ין, סין

בשנים האחרונות נסעתי לפחות שש-שבע פעמים לסין, בעקבות העבודה של בעלי. הוא נמצא שם שבועות רבים בשנה, ומדי כמה חודשים אני לוקחת חופשה קצרה בת ארבעה לילות ומצטרפת אליו. כשאני מגיעה לבייג'ין, הזמן מוקדש להרבה מנוחה, השלמת שעות שינה, קריאת ספר טוב והליכה לקניון.

ברובע האמנים בבייג'ין מוצגת אמנות סינית מודרנית, ומאוד נחמד להסתובב שם ולשטוף את העיניים בעבודות ציור ופיסול. נסענו גם לראות את ארמון הקיץ של הקיסר, המוקף גנים ענקיים ואגמים - אחד המקומות היפים ביותר בסין.

אנחנו נוהגים לצאת למסעדות ולברים בעיר, כי אני מאוד אוהבת את האוכל שם, שכמובן כלל לא דומה למה שנחשב במערב לאוכל סיני. הם לא מבשלים הרבה עם אורז, ופירות הים והדגים מתובלים באופן מיוחד. אני ממליצה על מסעדת הדדונג, שנקראת על שם השף, ושמשלבת אוכל מסורתי עם מודרניזציה. לפעמים אנחנו הולכים גם ללן קלאב בר, שעוצב על ידי פיליפ סטארק, או למסעדה עם נוף מדהים של העיר, בקומה ה-63 של מלון גרנד פארק הייאט.

אחד הדברים המוזרים שקרו לי בסין הוא שכאשר הייתי בהריון, אנשים כל הזמן נגעו לי בבטן - בלי לבקש רשות. פתאום סתם כך, במעלית, או בחוץ, או במסעדה, אנשים נגעו בי. זה נובע מהעובדה שבסין לכל משפחה מותר להביא לעולם רק ילד אחד, והמראה של אישה בהריון אינו נפוץ. כל הנושא של ילדים ודור המשך מאוד שונה אצלם. חלק מהסיניות שפגשתי, נשים רציניות ואינטליגנטיות, מתייחסות לילדים כמו עול, מטרד שלא צריך בחיים. מהמקום שלי, זה נשמע הזוי.

משולש גבולות אקזוטי

עו"ד ברוריה לקנר - צפון תאילנד

לפני שנתיים נסעתי לעיר צ'אנג מאי בצפון תאילנד, שנמצאת באזור פראי, מיוער לחלוטין ולא דומה לבנגקוק או לאיים. צ'אנג מאי היא נקודת מוצא לטיולים בצפון תאילנד. לקחנו ג'יפ עם נהג פרטי, ובמשך שישה ימים טיילנו באזור כולו, כולל רכיבה על פילים ושיט בנהר פינג שנמצא בסמוך לעיר. בלילה התפנקנו במלון ספא מדהים שנקרא chedi, ומתמחים שם בטיפולים הוליסטיים.

אחד הרגעים הקסומים של הטיול היה שיט לאזור משולש הגבולות - בין בורמה, לאוס ותאילנד. חצינו את המים הטריטוריאליים ועלינו על גדות הנהר בלאוס. שטנו בתוך נהר המקונג מוקפים ביערות ג'ונגל, ולאורך הגדות ראינו כפרים קטנים ובהם אנשים שלבושים בצבעוניות משגעת, ובדים כתומים ואדומים תלויים בכל מקום. בלאוס נכנסנו לבקר בכפר דייגים קטן, מלא בסחורות צבעוניות.

חוויה מדהימה נוספת הייתה נסיעה לכפר קטן שכל שוכניו הם אמנים, חרטי עץ ויוצרים בכסף ומתכות. האמנים יושבים שם ומכינים בידיהם עבודות מרהיבות באמצעות חומרים מן הטבע, כמו במבוקים וענפי עץ. חזרנו משם עם משלוח של חפצים.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?