2 הרוגים במתקפת טרור בנמל התעופה בפרנקפורט

שני חיילים אמריקנים ושניים נוספים נפצעו נהרגו באירוע החשוד כמעשה טרור בפרנקפורט ■ על פי הדיווחים, תושב קוסובו הגיע לנמל התעופה שבגרמניה וירה לעבר אוטובוס אמריקני ובו חיילים

שני חיילים אמריקנים נהרגו בפרנקפורט ושניים נוספים נפצעו. הרקע לאירוע עדיין לא ברור אך בגרמניה כבר מדברים על מרחץ דמים שהתרחש בשדה התעופה. כוחות הביטחון דיווחו על אזרח קוסובו בן 21 שפתח באש לעבר אוטובוס שהוביל חיילים אמריקנים לשדה התעופה בפרנקפורט, והמשטרה חושדת כי מדובר באירוע טרור.

דובר מטעם שדה התעופה אישר כי האלמוני פתח באש לעבר אוטובוס ההסעות שהוביל חיילים אמריקנים. סוכנות ידיעות מקומית דיווחה כי בתקרית נהרגו שני חיילים ושניים נוספים נפצעו אנוש. הסוכנות לא מסרה מידע אודות נסיבות האירוע או זהות ההרוגים. במקביל נערכת בדיקה לגבי הנסיבות שאפשרו לאדם חמוש להתקרב לאזור שדה התעופה המרכזי.

הדובר ציין כי הירי התרחש מול טרמינל 2 של שדה התעופה, שהינו מהגדולים באירופה. הדובר ביקש להישאר בעילום שם. מנציגות צבא ארצות הברית באירופה נמסר כי אין להם מידע מאושר על תקרית שכזו, אך הם בודקים את המידע.

בחודשים האחרונים: כוננות גבוהה באירופה מחשש לטרור

בחודש נובמבר האחרון הזהיר שר הפנים הגרמני מפני מתקפות טרור שמאיימות על גרמניה. "מהיום, תהיה נוכחות משטרתית מורגשת - אני מרגיש שזה חשוב להסביר את זה לאזרחים", אמר שר הפנים תומס דה מייזרה, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס. המידע על מתקפה המתוכננת לסוף החודש, הגיע לידי רשויות הביטחון הגרמניות מ"גורמים זרים", ציין דה מייזרה. "מאז 2010, גורמי הביטחון שמו לב לעוד ועוד סימנים שארגון הטרור אל קעידה, מתכנן התקפות בארצות הברית, באירופה כולה ובגרמניה בפרט".

הכוננות הביטחונית באירופה נמצאת בשיאה בחודשים האחרונים. לפני ארבעה חודשים הייתה זו הפעם הראשונה שבה התקבל מידע קונקרטי על מתקפה מתוכננת. "אנו יודעים עכשיו יותר פרטים ורמזים על הסכנה. זו הערכה שמקובלת על כל שירותי הביטחון שטוענים כי אנחנו מתמודדים עכשיו עם מצב חדש", אמר שר הפנים.

בקיץ האחרון נחשפה פרשת המסגד הגרמני בהמבורג, שממנו יצאו מספר צעירים מוסלמים לקורסי השתלמות בפקיסטן, שם על פי החשד, הם קיבלו הכשרה צבאית ורעיונית. בעקבות דיווחים על שובם של חלקם לגרמניה, סוכנויות המודיעין בכל רחבי אירופה העלו את הכוננות בחודשים האחרונים.