ישראמקו תגדיל את פוטנציאל הגז ב"שמשון" פי 3

הערכות בשוק: ישראמקו תעדכן מעלה כמעט פי 3 ואת ההסתברות למציאת גז ליותר מ-20%

שותפות חיפושי הנפט והגז ישראמקו תגדיל בתקופה הקרובה את ההסתברות למציאת גז ברישיון "שמשון" וכן את הכמות הפוטנציאלית של הגז באתר. לפי הערכות בשוק, הדיווח לבורסה עשוי לצאת אפילו בשבוע הבא.

כזכור, ב-30 ביוני הודיעה ישראמקו על תוצאות עיבוד הסקר הסייסמי שנערך ב"שמשון"; על-פי התוצאות, בחלק הדרומי של הרישיון קיימים חולות אשר שקעו בקניון, ואלו עשויים להכיל גז בדומה לפרוספקטים דומים אחרים בהם נמצא גז בדלתא של הנילוס. פוטנציאל הגז בפרוספקט מוערך ב-43 BCM (מיליארד מ"ק), כלומר כ-1.1 TCF (טריליון רגל מעוקב) כאשר שיעור ההצלחה המוערך הינו 15%.

ל"גלובס" נודע כי ישראמקו תעדכן את שיעור ההצלחה המוערך ליותר מ-20% ואת פוטנציאל הגז המוערך ל-3 TCF. לשם ההשוואה, שיעור ההצלחה הראשוני ב"תמר" עד בזמנו על 35% ובסופו של דבר נמצא גז בהיקף 8.6 TCF ב"תמר".

בישראמקו סירבו להגיב לידיעה. השותפות מתכננת לבצע קידוח ב"שמשון" עד יוני 2012.

רישיון "שמשון" מוחזק על-ידי קבוצת נפטא, אך המחזיקה העיקרית בשטח הרישיון היא כאמור ישראמקו (79%), והיתרה נמצאת בידי שותפות חנ"ל ים המלח (10%), נפטא חיפושים (10%) וחנ"ל (1%). שטח הרישיון כ-400 קמ"ר, והוא ממוקם כ-100 ק"מ מחופי אשקלון. בעבר, גם שותפויות החיפושים של קבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים היו שותפות ברישיון, אך ב-2007 פוצלו ההחזקות, ודלק קידוחים ואבנר קיבלו שטח בגודל 400 קמ"ר מצפון מערב ל"שמשון".

הסקר הסייסמי התלת-ממדי בשטח הרישיון נעשה בשנת 2001 על-ידי BP, והצביע על קיומם של מבנים גיאולוגים שונים. בשנה שעברה התקשרו ישרמאקו, דלק קידוחים ואבנר עם חברה לעיבוד נתונים מחו"ל, לשם ביצוע עיבוד חוזר של קווים סייסמיים תלת ממדיים המכסים את עיקר שטח הרישיון, בעלות של כחצי מיליון דולר. תהליך העיבוד הסתיים בתחילת השנה, וכעת פורסמו כאמור תוצאותיו בשטח הרישיון של ישרמאקו.