ששינסקי: "הפסקת הגז ממצרים רק מחזקת ההמלצות שלי"

פרופ' ששינסקי לגלי צה"ל: "אי אספקת הגז המצרי משמעותה ש'תמר' תספק כמות גדולה יותר לחברת החשמל ולכן חישובי הרווחיות של 'תמר' יהיו רק טובים יותר"

פרופ' איתן ששינסקי, מי שעמד בראש הוועדה שהמליצה להגדיל את חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתגליות הנפט והגז ל-52%-62% (לעומת כשליש היום), אומר כי הפסקת אספקת הגז ממצרים רק מחזקת את המלצות הוועדה. בראיון לגלי צה"ל הוא הסביר שתזרים המזומנים של "תמר" רק יגדל כתוצאה מהאירועים האחרונים במצרים.

"כל ההתפתחויות האחרונות רק מחזקות את ההמלצות שלנו", אמר ששינסקי בראיון לגלי צה"ל. "אי-אספקת הגז המצרי משמעותה ש'תמר' תספק כמות גדולה יותר לחברת החשמל ולכן חישובי הרווחיות של 'תמר' יהיו רק טובים יותר".

שר התשתיות עוזי לנדאו אמר היום לגלי צה"ל כי לא היה צריך למהר עם גיבוש המלצות ששינסקי, נוכח החשש לעיכוב באספקת הגז הישראלי. כאשר נשאל ששינסקי לסוגיה זו, ענה: "את ההיגיון הזה אני לא מבין כי אם לא יאמצו היום את ההמלצות אז אנחנו מזיזים את זה בצורה שאיננה ברורה. ההיטל לא ייכנס לתוקפו ב-10 השנים הראשונות לקיומה של תמר בכל מקרה ולכן על מה אנשים מלינים?".

ששינסקי הדגיש כי "אין שום דבר בהמלצות שלנו כדי לפגוע בתזרים המזומנים של 'תמר'. זה שאנחנו צריכים את יצחק תשובה יותר כעת, זו סיבה לדחות ההמלצות? בואו נדבר לגופו של עניין - אנחנו דאגנו לכך שרווחיותה של 'תמר' תובטח ב-10 השנים הראשונות".