משפט אולמרט: מחר יחלו לשמוע את העדים בארה"ב בוועידת וידיאו

מרבית העדים בפרשת ראשונטורס הם נציגי ארגונים יהודיים, שהזמינו את אולמרט לנאום באירועי התרמה שלהם

משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נמצא לקראת סוף פרשת התביעה, ובמסגרת זאת יוקדש השבוע הקרוב, החל ממחר (ב'), לשמיעת עדים הנמצאים בארה"ב, באמצעות מערכת ועידת וידיאו בינלאומית.

בעוד 3 השופטים יישבו באולמם בבית המשפט המחוזי בירושלים, יהיו העדים, וכן עורכי הדין של התביעה ושל הנאשמים, בבניין התובע הכללי בניו-יורק, ויחקרו את העדים שם, כשהשופטים צופים בהם מעל מסכים.

אולמרט עצמו נמצא כבר בניו-יורק, ועמו תשהה בחדר הדיונים שהוקצה לטובת העניין גם עו"ד נוית נגב, המייצגת אותו בפרשת ראשונטורס, שבמסגרתה יעידו עדי התביעה האמריקנים. גם עו"ד מיכה פטמן, סנגורה של שולה זקן, הנאשמת השנייה בכתב האישום, נמצא בניו-יורק.

התובע, עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, נמצא בניו-יורק יותר מ-10 ימים, שאותם הקדיש להכנתם של העדים. פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, ישהה במידת הצורך בבית המשפט בירושלים.

במקור הגישה הפרקליטות בקשה להעיד 26 עדים בשיטה זו, ואולם בעקבות הסכמות דיוניות, שאליהן הגיעו הצדדים, הגישה התביעה לבית המשפט את עדויותיהם מחקירת המשטרה, ועדותם במשפט התייתרה.

לפיכך, בוטלו ימי הדיונים שהיו אמורים להיערך במתכונת זו בשבוע שעבר, ונותר מספר מצומצם יחסית של עדים שאמורים להעיד - רובם נציגים של ארגונים יהודיים בארה"ב, שהזמינו את אולמרט לנאום באירועי התרמה שלהם, ושאולמרט ניצל, על-פי כתב האישום, לשם חיוב כפול בהוצאות טיסה ואירוח.

4 ימים רצופים

בין העדים שיעידו נמצאים גם סיוון קריב, אילנה הרטמן, רפי רוטשיין, ניל ליברמן ואחרים. עוד אמורה להעיד גם רייצ'ל (רחל) מור, שעבדה כמתאמת הנסיעות של אולמרט במשרדי הממשלה שבהם כיהן, בתקופה קודמת לזו של רייצ'ל רז-ריסבי.

הדיונים יתחילו ב-16:00 שעון ישראל, כך שהעדים בארה"ב יגיעו מבחינתם להעיד כבר בשעות הבוקר. הדיונים אמורים להימשך עד השעה 22:00 בערב, אך בשל הצורך לסיים את כלל העדויות ב-4 הימים הרצופים שנקבעו לשבוע זה, אפשר שהם יימשכו עד חצות.

לאחר שיסתיים פרק העדויות בוועידת וידיאו, יחזרו כל המשתתפים לישראל, ובשבועות הקרובים תסיים התביעה את השמעת עדיה. צפויים להישמע עוד עדים בודדים, לפני עדותו של עו"ד אורי מסר, שאמור להישמע במחצית השנייה של מארס. או-אז יבקשו סנגוריהם של אולמרט וזקן הפסקה של חודשים אחדים במשפט, כדי להכין את עדויות ההגנה.

עד ההגנה המרכזי צפוי להיות אולמרט עצמו, שעדותו תשתרע על פני ישיבות רבות. גם זקן, ששתקה בחקירותיה במשטרה ברוב סעיפי האישום נגדה, צפויה להשמיע לראשונה את גירסתה המלאה בבית המשפט.