ראסל: באפט "בור" ביחסו לזהב; מחירו יגיע ל-6,000 דולר

"עד כה, מחירו של הזהב הוכפל רק 5 פעמים והגיע לכ-1,430 דולר. אם יחזור הזהב על מה שקרה לו בשנת 1970 בה הוכפל שוויו פי 24 - יגיע מחירו ל-6,000 דולר לאונקיה"

"כאשר 'גאון' השקעות כמו וורן באפט חושף את בורותו, בכך שהוא מוקיע את הזהב, זה מוסיף מעט למורשתו. הבעיה של באפט היא שהוא מבין רק מאזנים ורווחים. שווים של פיקאסו או יהלום יקר או מטיל זהב הם מחוץ להבנתו של באפט. וזה עצוב, מאחר וחוסר הבנתו של באפט שמר על רבים מן האמריקנים על הגדר, בעת שמחיר הזהב זינק גבוה יותר במונחי שטרות הנייר האהובים על באפט" אמר היום (ב') המשקיע ריצ'רד ראסל והעריך כי "הזהב בדרכו ל-6,000 דולר", לעומת רמת שיא של 1,442 דולר לאונקיה בה נסחר הזהב היום לפני תחילת המסחר בוול סטריט.

עד כה, מחירו של הזהב הוכפל רק 5 פעמים מרמה של 255 דולר ל-1,430 דולר. אם יחזור הזהב על מה שקרה לו בשנת 1970 בה הוכפל שוויו פי 24, אזי שמחירו של הזהב יגיע ל-6,000 דולר לאונקיה. אך יש הבדל בין שני סוגי השווקים השווריים על הזהב: כיום, המחצית השניה של אוכלוסיית העולם (סין, הודו, אסיה) נוספה לעניין. הפעם גם מטבעות נוספים נכנסו לתמונה.

המתקפה של ראסל על באפט הינה על רקע דבריו של האחרון בשבוע שעבר ברשת CNBCאשר הרגיזו את המשקיעים שתיקיהם עמוסים בזהב, לדוגמא: "אם הייתם לוקחים את כל הזהב בעולם, הוא היה מסתכם בכ-67 רגל רבוע ושוויו היה כ-7 טריליון דולר, כשליש מסך שווי המניות בארה"ב. אז אתה יכול להחזיק בזהב, אשר יכול לא לעשות כלום, או במניות. יכול היית גם להחזיק בחווה חקלאית. אם היית נותן לי את הבחירה, בין כל החוות במדינה, מניות כמו אקסון מובייל או זהב - אני הייתי בוחר במניות ובשטחים הכפריים.