מה זה ליגה אירופית?

פולהאם הגיעה אשתקד לגמר של מפעל הכדורגל השני בחשיבותו ביבשת, אבל זה לא עזר למאזנים שלה להסתדר: ההפסד צמח מ-7 מיליון ליש"ט ל-16.9 מיליון

עד כמה קמפיין מוצלח בליגה האירופית לא בהכרח מועיל כלכלית לקבוצת כדורגל, אפשר ללמוד מהדו"חות של מועדון הפרמיירליג פולהאם, שפורסמו היום (ב') על-ידי רשם החברות הבריטי.

"הקוטג'רס" סיימו את עונת 2009/10 עם הפסד של 16.9 מיליון ליש"ט, לעומת 6.9 מיליון ליש"ט בלבד ב-2008/09. זאת למרות שהקבוצה הגיעה עד לגמר הליגה האירופית אשתקד, שם נעצרה על-ידי אתלטיקו מדריד הספרדית.

ההכנסות של הקבוצה מלונדון צמחו ב-15% והסתכמו ב-77.1 מיליון ליש"ט, אך רק 12.5 מיליון ליש"ט מתוך סכום זה מיוחס לריצה המוצלחת במפעל האירופי, שהוא השני בחשיבותו ביבשת אחרי הצ'מפיונס ליג.

מוחמד אל-פאיד, הבעלים המצרי של פולהאם, אמר: "כמו שמראים הדו"חות, אני עדיין מחויב להשקיע בקבוצה כדי שנשיג את המטרות שלנו, על המגרש ומחוצה לו". אל-פאיד הפך ב-1997 לבעלים הזר הראשון בתולדות הכדורגל האנגלי, עם רכישת פולהאם. בשנה שעברה מכר את חלקו בחנות הכל-בו הענקית "הרודס" למשפחת המלוכה של קטאר, עבור כ-1.5 מיליארד ליש"ט. מאז השתלט על הקבוצה, השקיע בפולהאם מכיסו הפרטי 160 מיליון ליש"ט.