האם סקרמנטו קינגס תהפוך ל"אנהיים רויאלס"?

הקבוצה של עומרי כספי מתקרבת למעבר של 600 ק"מ דרומה: הגישה ארבעה שמות פוטנציאליים חדשים ■ הפורוורד הישראלי: "אם ה-NBA תושבת, אולי אחזור למכבי ת"א"

עד כמה רציניות הכוונות של ג'ו וגאווין מאלוף, הבעלים של סקרמנטו קינגס, להעביר את הקבוצה לעיר אחרת, אפשר לראות משתי ההתרחשויות של הימים האחרונים.

‏בתחילת השבוע היה זה ראש עיריית סקרמנטו, קווין ג'ונסון, שאמר לתקשורת כי "הקבוצה כבר נמצאת רגל אחת וחצי מחוץ לעיר"; הבוקר (ה') הגיע העניין הקצת יותר מהותי בהחלטה של הקינגס לעזוב את העיר אחרי 26 שנה ולרדת 600 ק"מ לכיוון דרום, לאנהיים: הבעלים של הקינגס הגישו לרשם הפטנטים ולגוף הפדרלי שאחראי על אישור טרייד-מארקים ארבעה שמות חדשים פוטנציאליים לקבוצה החדשה שתוקם בדרום קליפורניה‏‎.‎‏

‏השמות שהוגשו ושאמורים להחליף את סקרמנטו קינגס: אנהיים רויאלס, אנהיים רויאלס אוף סאותרן קליפורניה, אורנג' קאונטי רויאלס ולוס אנג'לס רויאלס. השמות יכולים גם להצביע בוודאות על הכיוון אליו מכוונים האחים מאלוף - העברת העיר לאנהיים, מרחק 600 ק"מ דרומית לסקרמנטו‎‎‏.

‏סיבת המעבר היא חוסר הרצון של עיריית סקרמנטו לממן אולם חדש לקינגס, על מנת שלא להפיל את העלויות על התושבים. הטענה העיקרית של האחים מאלוף מסתמכת בין היתר על הנתונים הבאים: מאז שנת 2000 נבנו ב-‏NBA‏ שבעה אולמות חדשים בעלות כוללת של 1.925 מיליארד דולר, כאשר 83% מהסכום הכולל (1.52 מיליארד דולר) מומן מכספי הציבור.

הקינגס יצטרכו להודיע תוך ארבעה שבועות על החלטתם הסופים אם להעביר את הקבוצה לעיר אחרת.

בתוך כך, עושה רושם שעומרי כספי, הפורוורד הישראלי של הקינגס, כבר הכין לעצמו אופציה לעונה הבאה במידה וה-NBA תיכנס לשביתה."יש מצב שאגיע למכבי במצב כזה", אמר כספי הבוקר בראיון לגל"צ. "האמת שזה משהו שכבר היה דיבורים עליו. זה משהו שצריך להתכונן אליו. יש לי אומנם חוזה ב-NBA, אבל לפי החוזה במידה שיש שביתה, מותר לי לשחק בכל מקום בעולם. יש עם זה בעייתיות, ונבדוק את האפשרויות".

כספי קלע הלילה 2 נק' בלבד בהפסד של הקינגס 97-93 לקליבלנד.