גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צפו בתמונות: השעונים שמותאמים במיוחד למכוניות יוקרה

יצרני היוקרה שמחים לספק ללקוחות שעונים תואמים למכוניות ■ כך זה נראה

יבואני הרכב בישראל מכירים היטב את חיבתם של לקוחות הרכב החדש לשעונים. מאז החל יבואן מיצובישי להעניק, לפני שנות דור, שעון יד של עדי כמתנה לכל רוכש רכב, הפך ה"צ'ופר" הזה למקדם מכירות לא קטן באולמות התצוגה ולחלק מהתביעות הבסיסיות של הלקוח (לצד מחזיק המפתחות המוזהב) בעת סגירת העסקה.

תופעה דומה מתרחשת גם בפלח מכוניות היוקרה והסופר-ספורט, אולם בשני הבדלים. הראשון הוא כמובן רמת המחיר והתחכום של "שעוני מותג הרכב", שמפותחים בשיתוף פעולה עם כמה מהשמות היוקרתיים ביותר בתעשייה השוויצרית. ההבדל השני הוא, שגם רוכשי המכוניות האקזוטיות, שמשלמים עליהן לעתים חצי מיליון דולרים או יותר, לא מקבלים את השעונים הללו בתור צ'ופר, אלא נדרשים לשלם עבורם.

למי שתוהה, "המחיר המלא", מקביל לעתים לזה של מכונית משפחתית חדשה. בשנים האחרונות הפכו שעוני הקונספט הללו לפריט אספנים נחשק, שנחטף על-ידי ספקולנטים וסתם מעריצים של מותגי הרכב, שלא יכולים (או שלא הספיקו) לשים יד על "הדבר האמיתי". לרגל תערוכת השעונים הבינלאומית, שנערכת החודש בבאזל, ריכזנו כאן כמה דגמים משותפים מהבציר האחרון.

פרמיג'אני-בוגאטי סופר-ספורט: שעון במחיר של פרארי

קשה למצוא הגזמות מוטוריות מרחיקות לכת יותר מהבוגאטי VEYRON, שעולה כמיליון יורו בגרסת הבסיס ומציע ללקוחות מספרים כמו 16 צילינדרים, 1,000 כוחות סוס ומהירות מרבית של 400 קמ"ש. אבל האנשים הטובים של פולקסווגן, בעלי הבית של בוגאטי, יודעים שגם האוליגרכים ונסיכי המפרץ הפרסי עלולים להשתעמם מהווירון ה"רגילה" שלהם.

זו, כנראה, הסיבה ליצירת הסדרה המוגבלת של ה-VEYRON סופר-ספורט בשנה שעברה, שמציעה 1,200 כוחות סוס, מומנט של 150 קג"מ ומהירות מרבית מתועדת רשמית של 431 כ"ס על המסלול (הסופר-ספורט הסדרתית ה"רגילה" מוגבלת למהירות מעוררת-פיהוק של 415 קמ"ש).

אלא שכאן נוצרה בעיה: איך יכול נהג, שמשייט ב-400 קמ"ש, להוריד את היד מההגה כדי להסתכל על השעון? לפתרון הבעיה הקיומית גויסה פרמת שעוני-העל PARMIGIANI שייצרה שעון זהב 18 קראט עבור המכונית.

כאשר מדובר בפרויקט כזה, אי-אפשר להסתפק בצבעים ובמוטיבים של עיצוב בלבד ולכן תוכנן עבור השעון מנגנון ייחודי עם תצוגה דו-מישורית, שמאפשרת לנהג לצפות בשעה "בזווית" כאשר היד אוחזת בהגה. לשעון יש מנגנון מורכב להפליא עם 337 חלקים נפרדים, כולל תמסורת ייחודית שמאפשרת להעביר את כוח הקפיץ בזווית של 90 מעלות.

לשעון יש לא פחות משש זכוכיות ספיר, שמאפשרות להתבונן במנגנון מכל זווית אפשרית, שני קפיצים ומידות חריגות של 36X50 מ"מ עם עובי של 22 מ"מ. יש גם שני קפיצים, שמספקים רזרבת כוח לעשרה ימי פעולה רצופים והלקוח המאושר יוכל להזמין רצועת עור (מהרמס, מפאריס) בעיצוב אישי. כל זה תמורת 259 אלף דולרים בלבד. כן, לשעון. המכונית עולה פי שמונה בערך.

ברייטינג-בנטלי "סופר ספורט" ICE

ברייטינג-בנטלי

סף הריגוש של הלקוחות הטיפוסיים של בנטלי בעולם הוא גבוה מאוד. לפיכך טורחת החברה לייצר עבורם גרסאות מיוחדות, כמו גם גימיקים ותחומי הזדהות חדשים, שיחברו בין המכוניות ללקוחות. אחד מהם הוא "שבירת שיא המהירות בנהיגה על קרח", שמתקיים בחורף על הים הבלטי הקפוא סמוך לחופי פינלנד.

השנה גויס לאירוע נהג הראלי הפיני המהולל יואה קנקונן, שהצליח לשבור את השיא הקודם (גם הוא של בנטלי) והשיג 330.69 קמ"ש על סיפונה של בנטלי קונטיננטל סופר-ספורט בגרסת קונברטיבל (מנוע 12 צילינדרים בנפח 6 ליטרים, 621 כ"ס, אפס למאה ב-4.2 שניות, 321 קמ"ש, אופציה לנסיעה על אתנול).

לציון האירוע קיבלה המכונית צבע לבן-ארקטי ייחודי והלקוחות קיבלו אופציה לרכישת שעון תואם מבית ברייטלינג - השותפה הותיקה של בנטלי בתחום השעונים.

גרסת ברייטלינג-בנטלי סופר ספורט LIGHT BODY החדש מנציח את המכונית עם גוף שרירי וקל משקל מטיטניום באיכות גבוהה, סיבי פחמן, לוח נוסח לוח השעונים של בנטלי עם שלוש טבעות באדום על שחור וכמובן הלוגו של החברה וחריטת שם הדגם על השעון. כאופציה מוצע דגם ICE מקביל, עם רצועה לבנה ולוח לבן.

כמו דגמים אחרים בסדרה המשותפת, יש לשעון מנגנון אוטומטי שפועם ב-28,800 ויברציות לשעה, כרונוגרף ברמת דיוק של רבע שנייה עם אפשרות לקריאה מהירה של הזמן הנמדד ועוד. רק 1,000 יחידות של הדגם הזה ירדו מפס הייצור במחיר משוער של כ-12 אלף דולרים. והמכונית? החל מ-280 אלף דולרים. כסף קטן.

מקלארן ו-TAG: מחווה ל-MP4-12C

שיתוף הפעולה בין קבוצת המרוצים מקלארן לבין נותנת החסות שלה, יצרנית השעונים TAG HEUER, הוא אחד הארוכים ביותר בענף. לפיכך, כאשר מקלארן השיקה את מכונית-העל החדשה שלה MP4-12C בשלהי השנה שעברה היה זה רק טבעי, ש-TAG תשיק במקביל "שעון נושא" ייחודי.

הכבוד של עיצוב השעון ניתן למנהל עיצוב הרכב של סדנת מקלארן והתוצאה היא שעון בקוטר 43 מ"מ, שכולל מוטיבים מזוהים של מכונית הספורט, כמו, למשל, לוח מחוונים עשוי מיציקה אחת של סיבי פחמן, שמזכיר את שלדת ה"תא" של המקלארן החדשה, שיצוקה כולה מסיבי פחמן בנוסח מכוניות פורמולה 1. במנגנון המכאני של השעון ניתן לצפות מבעד לזכוכית קריסטל שקופה, בדומה לחיפוי האחורי השקוף של מנוע ה-V8 במקלארן (600 כ"ס, אפס ל-100 ב-3.3 שניות, 330 קמ"ש), וברצועה של השעון שזור הצבע הכתום של קבוצת המרוצים.

המנגנון עצמו כולל פונקציות הכרחיות כמו כרונומטר, שניתן לאפס ולהתחיל אותו מחדש בלחיצה אחת, גוף קל מאוד שעשוי מטיטניום קליל, רצועה מעור אלקנטרה מעודן, זהה לזה שמרפד את מושבי המקלארן ועוד. המחיר הרשמי טרם פורסם, אולם מצפים שהשעונים מהסדרה המוגבלת יעלו בסביבות 12,000 דולרים - מחיר מציאה ביחס למכונית, שעולה כ-224 אלף דולרים בארצות הברית, לפני מסים.

אסטון מרטין וייגר לה קולטור: שעון ג'יימס בונד

אין דבר שמרגיז יותר בעלים של מכונית אריסטוקרטית, מאנשים "פשוטים" שרוכשים את השעון הייחודי "שלהם" ומתיימרים להיות בעלים של מכונית דומה. חברת אסטון מרטין ושותפתה-למיתוג השעונים מזה כחמש שנים, ייגר-לה-קולטור, פתרו את הבעיה בצורה אלגנטית: שעוני יד יוקרתיים, שמתפקדים בתור שלט-רחוק מקודד לנעילה המרכזית של הרכב ולפיכך משייכים שעון לרכב ספציפי.

גם הדור האחרון של השעון/מקודד, שהושק לרגל השקת האסטון מרטין DB9 החדשה, מאמץ פתרון דומה. לצד המנגנון המכאני השוויצרי הקלסי שלו משולב מיקרו-משדר, שמאפשר לבעל הרכב לנעול/לפתוח אותו בלחיצה על נקודות ספציפיות בזכוכית השעון. להבדיל מהדור הראשון של השעון-שלט, שהוצג לפני שנתיים, הדגם החדש מאפשר גם לאתר את המכונית באמצעות לחיצה בו-זמנית על שתי נקודות, ששולחת לרכב אות להפעיל את האורות ואת הצופר.

השעון עצמו עשוי מטיטניום בדרגת איכות גבוהה במיוחד עם לוח שמשלב מוטיב בנוסח שבכת המצנן של אסטון מרטין, סמל DB9 שנראה כאילו הוא צף באמצע הזכוכית האחורית, שמגינה על המנגנון, ושילוב חומרים אקזוטיים כמו רותניום.

את כל הדברים הטובים האלה יקבל בעל הרכב תמורת סכום צנוע של כ-15,833 אירו. את המכונית בתצורת "2 2", עם מתלים מסתגלים אלקטרונית, מנוע 6 ליטרים V12 ותיבת ספורט אוטומטית הוא יקבל במחיר שמתחיל בכ-125 אלף ליש"ט.

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש