נקסטקום תקים מערכות סולאריות בינוניות בכ-20 מ' שקל

נקסטקום וערבה פאוור נמצאות בימים אלה בתהליך של אישור הפרויקטים מול הרשויות השונות והציפייה הינה להתחיל בהקמת המערכות במהלך שנת 2011

חברת נקסטקום אנרג'י מקבוצת נקסטקום נבחרה ע"י חברת ערבה פאוור, מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בארץ, להקמת מערכות סולאריות בינוניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

ערבה פאוור הינה חברה מובילה בשוק האנרגיה המקימה בימים אלו את המערכת הסולארית הבינונית הראשונה בישראל בקיבוץ קטורה שבערבה. במסגרת הסכם העקרונות שנחתם בין החברות תשמש נקסטקום אנרג'י כקבלן להקמה של מספר מערכות סולאריות בינוניות עבור ערבה פאוור שימוקמו על גגות.

במסגרת הקמת המערכות תבצע נקסטקום אנרג'י את תכנון המערכות, אספקת הציוד והקמה בפועל של המערכות. בנוסף תהייה אחראית נקסטקום אנרג'י על מתן שירותי O&M (תפעול ותחזוקה) בשנות הפעילות הראשונות של המערכות. נקסטקום וערבה פאוור נמצאות בימים אלה בתהליך של אישור הפרויקטים מול הרשויות השונות והציפייה הינה להתחיל בהקמת המערכות במהלך שנת 2011, בכפוף לקבלת כל האישורים והרישיונות הנדרשים מהרשויות.

ג'ון כהן, מנכ"ל ערבה פאוור: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם חברת נקסטום. פיתוח המערכות הסולאריות הבינוניות הכרחי בדרך להפיכתה של ישראל לחלק מרשימת המדינות המערביות הנהנות מהפקה משמעותית של חשמל מאנרגית שמש. אני מקווה שתהליך קבלת האישורים מול הרשויות השונות יהיה אפקטיבי, כך שמדינת ישראל תוכל לעמוד ביעד הצנוע שהציבה לעצמה והוא 10% אנרגיה מתחדשת עד 2020".

שלומי אשכנזי, מנכ"ל נקסטקום: "אנו שמחים כי נבחרנו על ידי ערבה פאוור להקמת מערכות סולאריות בינוניות אותן הם מתכננים להקים במהלך 2011. במהלך 2010, ביססה נקסטקום אנרג'י את מעמדה כ-EPC המוביל בישראל למערכות סולאריות קטנות ובינוניות וכיום אנו מעורבים בהקמת עשרות מערכות סולאריות ברחבי ישראל - מאצבע הגליל בצפון ועד אילת בדרום. אנו מודים לערבה פאוור על האמון ביכולותינו המקצועיות ומצפים להמשך שיתוף פעולה פורה גם בעתיד".