אהוד ברק על פרשת נסיעות נתניהו: "צריך לחקור את כולם"

בראיון לגלי צה"ל אומר הבוקר שר הבטחון: "יש לנהל מאבק לשינוי וגניזה של דוח גולדסטון. גם אם המאבק לא יצלח, התודעה תשתנה, ויהיה לזה הד בינלאומי, וזה מאוד חשוב"

שר הבטחון אהוד ברק אמר הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל כי "יש לנהל מאבק לשינוי וגניזה של דו"ח גולדסטון. גם אם המאבק לא יצלח התודעה תשתנה ויהיה לזה הד בינלאומי וזה מאוד חשוב. אני אקח בזה חלק בימים הקרובים".

בתשובה לשאלה על מדיניות ישראל בעת חיבור הדו"ח אמר ברק כי "אין שום בסיס לטענה שישראל לא אפשרה לוועדה גישה למידע. כתב המינוי של הוועדה היה שגוי. היא התמתנה כדי לבדוק את 'פשעי המלחמה' של ישראל ולכן ממשלה שמשתפת פעולה עם ועדה כזו היא מתאבדת".

"מדינת ישראל הגישה דו"ח מלא עם תחקיר מפורט של כל מקרה ומקרה. הבעיה שהם לקחו את הטיעונים והטענות שלנו והשתמשו בהם נגדנו. זה היה דו"ח מלא עיוותים ונוכלות".

- אבל נגרם נזק רב.

"כאשר גוף כזה מגיע לחקור מראש פשעי מלחמה כביכול של צה"ל, זאת הייתה ההגדרה של כתב המינוי - אז עשינו את הדבר הנכון. אסור היה לנו לשתף איתו פעולה".

- האם הוא עבר שינוי תודעתי?

"אני לא בוחן כליות ולב. אני רק יודע שהעובדות שהובאו בפניו יותר מאוחר סייעו מאוד. חלק מהנזק אי אפשר לתקן. אנחנו צריכים להיות מאופסים וקרי רוח ולא ליפול לדכאון כשמופיעים דוחות כאלה ולא לחגוג כעת".

- איזה לקחים למדנו?

"מלחמה שנערכת באופן רצוף תחת דיווחי התקשורת מחייבת הקפדה על כל פעולה ופעולה. נגרם הרס רב כשפועלים בכל הכוח וזה משמש כנגדנו. המלחמות היום מסוקרות בזמן אמת. צריך לפעול גם בזירה הבינלאומית כדי לשנות את האמנות הבינלאומיות ולהתאים אותן למצב שבו גופי טרור פועלים מתוך אוכלוסיה אזרחית".

על הפעולה של צה"ל אתמול במהלכה חוסלו 3 פעילי חמאס אמר ברק כי "כל יום הוא יום בפני עצמו. הפעולה הייתה הכרחית. אנחנו לא רוצים לפעול אבל אם יכריחו אותנו לא נהסס. אנחנו מעדיפים שתמיד יהיה שקט ורוצים לחיות חיים נורמליים. אבל אין לנו ברירה אלא להיות דרוכים וכשצריך להגיב, אז נגיב. בימים הקרובים נפרוס סוללה נוספת של כיפת ברזל ועוד 150-200 אלף תושבים יהיו קצת יותר מוגנים. אנחנו מביאים היום לוועדת השרים גם את ההחלטה להצטייד בעוד 4 סוללות".

על החקירה של מבקר המדינה בפרשת הנסיעות של ראש הממשלה אמר ברק כי "זה קצת יצא מפרופורציה. צריך לבדוק את כולם, כולל יו"ר הוועדה שמתרוצץ כל הזמן ועל זה נאמר 'טול קורה מבין עיניך'. בעקרון לחקור זה טוב אבל לא צריך להגזים. צריך לבדוק כל דבר בשקט, ביישוב הדעת, ולבדוק את כולם".