המרוץ האמיתי מתחיל

הפלייאוף של ה-NBA כבר כאן. על מי כדאי להמר? על הלייקרס (בגלל האובססיה של קובי לטבעת נוספת), או אולי מיאמי (מי יכול לנצח את לברון ודוויין ווייד 4 פעמים מתוך 7 משחקים?)

העונה הרגילה היא הגרסה של ה-NBA למקצה דירוג בספורט מוטורי: גם אם קבוצה חורכת את המסלול ומשיגה תוצאות מעולות, זה לא אומר שיש לה מכונית שיכולה לנצח במרוץ האמיתי. ערב המרוץ האמיתי ב-NBA, כלומר הפלייאוף שיוצא לדרך, הגיע הזמן לבדוק את המכוניות של חמש המועמדות המובילות לתואר על-פי סוכנויות ההימורים בלאס וגאס.

הסדרות ב-NBA
 הסדרות ב-NBA

5. שיקגו בולס (יחס: 6.00). בתחילת העונה היחס על זכייה של שיקגו באליפות היה 1 ל-19.00. השמרנות של הסוכנויות בווגאס, שלעולם יילכו עם קבוצות ושחקנים שכבר זכו בתארים, מציעה למהמרים הזדמנות שהיא עדיין כמעט טובה מכדי להיות אמיתית.

לשיקגו יש סופרסטאר שעומד לזכות ב-MVP (דריק רוז), והוא תחרותי לפחות כמו קובי בראיינט; גובה ובשר בצבע (מורידה 5.6 ריבאונדים למשחק יותר מהיריבות שלה העונה); איזון וכימיה בחמישייה; הגנה קשוחה (השנייה בטיבה בליגה); ספסל עמוק. הבעיה של שיקגו היא פחות חוסר הניסיון בשלבים המכריעים - בשנתיים האחרונות הבולס הודחו בסיבוב הראשון של הפלייאוף - ויותר התלות המוגזמת ברוז, שאחראי (נקודות אסיסטים) ל-42.8% מהנקודות שלה: האחוז הכי גבוה ב-NBA.

אבל כרגע רוז הוא השחקן הכי חם בליגה, כך שזו לא בעיה חמורה.

4. סן אנטוניו ספרס (יחס: 4.50). לכאורה זה קצת מוזר שאף אנליסט כדורסל באמריקה לא מוכן להמר על המדורגת 1 במערב, קבוצה שניצחה יותר מ-60 משחקים העונה. אבל סן אנטוניו של העונה היא לא הסן אנטוניו שזכתה בשלוש אליפויות בעשור הקודם. בעיקר כי היא כבר לא הקבוצה של טים דאנקן.

זה לא מכובד לומר שדאנקן (בן 35) הזדקן בשנות כלב, אך המספרים כמעט לא משאירים ברירה: הוא קולע הרבה פחות (13.4 נק' למשחק לעומת ממוצע קריירה של 20.6), מוריד פחות ריבאונדים (8.9 לעומת 11.4) ובעיקר לא מסוגל יותר להתמודד בהגנה עם הסוסים הצעירים והפראיים שמרחפים בצבע. לאוקלהומה סיטי ולדנבר יש אורווה מלאה בסוסים כאלה. זו לא תהיה הפתעה מאוד גדולה אם אחת מהן תדיח את סן אנטוניו בחצי גמר המערב.

3. בוסטון סלטיקס (יחס: 3.50). האם אובדן של שחקן שקולע 6.1 נק' ומוריד 8 ריבאונדים למשחק יכול לעלות לקבוצה שמעלה בחמישייה ארבעה אולסטארים באליפות? דני איינג', נשיא בוסטון, האמין שלא. לכן בפברואר הוא שלח את הסנטר קנדריק פרקינס, משחקני ההגנה הטובים והקשוחים בליגה, לאוקלהומה סיטי תמורת פורוורד צעיר (ג'ף גרין) שאמור להבטיח שלבוסטון יהיה הווה, גם אחרי שהשלישייה הנהדרת והמאוד מבוגרת שלה (קווין גארנט-פול פירס-ריי אלן) תוציא את ימיה.

איינג' טעה. לא רק כי בלי פרקינס, בהנחה לא מופרכת ששאקיל אוניל לא יחזור בן 29 במקום בן 39 מהפציעה מספר 4,952 בקריירה שלו, לבוסטון אין כלים להתמודד בצבע עם שיקגו או אורלנדו ובוודאי שלא עם הלייקרס הארוכים והמוכשרים יותר. אלא כי השחקנים שלו חושבים שהוא טעה.

גארנט אמר שהוא איבד "בן משפחה" אחרי הטרייד. הפוינט גארד ראג'ון רונדו, החבר הכי טוב של פרקינס, נראה כמו זומבי כבר חודשיים. הטרייד כאילו שאב את כל החיות מהסלטיקס. לפעמים שחקן של 6.1 נקודות ו-8 ריבאונדים למשחק הוא כל ההבדל.

2. מיאמי היט (יחס: 3.50). החסרונות של מיאמי ברורים: בהתקפה היא משחקת, מעשית, 3 על 5; אין לה ספסל; היא קבוצת הגנה טובה אך היא מתקשה מול רכזים אתלטים (רוז, רונדו) וגבוהים דומיננטיים (גארנט, דווייט האוורד); ההתקפה העומדת שלה עדיין רחוקה מלהיות הרמונית; היא לא מצטיינת במשחקים צמודים (5-15 העונה במשחקים שהוכרעו בהפרש חמש נקודות ומטה); והאולם שלה הוא האולם הכי פחות ביתי בפלייאוף. גם היתרונות של מיאמי ברורים: לברון ג'יימס ודוויין ווייד. "אתם יכולים לחשוב", שואל ג'ף ואן גנדי, לשעבר מאמן הניקס והיום פרשן ב-ESPN, "על קבוצה שיכולה לנצח ארבעה מתוך שבעה משחקים נגדם?".

1. ל.א לייקרס (יחס: 2.80). פיל ג'קסון עוזב בסוף העונה. דריק פישר כנראה יפרוש. קובי בראיינט כמעט לא הגיע לאימונים העונה בגלל הברכיים הדואבות שלו. ללייקרס נשאר מספיק דלק בדיוק לעוד פלייאוף אחד. אבל הם עדיין הבחירה החכמה.

בגלל הכישרון, בגלל הניסיון, בגלל האובססיה של בראיינט עם האליפות השישית שתשווה אותו למייקל ג'ורדן, ובעיקר בגלל, אומר בראיינט, "שבקיץ, כשפיל אמר לי שהוא חוזר לעוד עונה, הסיבה שהוא נתן לי היתה ש'11 (אליפויות) הוא כזה מספר מוזר. עם 12 אני יכול לפרוש'".