בעלי עניין מסכמים רבעון: 3 מניות שבלטו בעסקאות

רמות המחירים הנוכחיות של ריטליקס הינן סביב רמות המחירים שבהן נעשה גידול בעלי העניין ■ ומה קורה בנס טכנולוגיות ובכלכלית ירושלים?

ריטליקס

חברת ריטליקס מפתחת ומשווקת תוכנות ושירותים לקמעונאיים ולמפיצים, ונסחרת לפי שווי שוק של 1.2מיליארד שקל. תוכנות החברה מותקנות ב-40,000 אתרים, הפרוסים על פני יותר מ-50 מדינות בעולם. מנייתה נסחרת בת"א 75, בלו-טק ובמדד ת"א טכנולוגיה במשקל של 2.61%.

בנובמבר 2009 הושלמה עסקה, שבמסגרתה השקיעה קבוצת אלפא כ-33 מיליון דולר בריטליקס, ובתוספת מניות שרכשה בשוק ומבארי שקד, הפכה לבעלי עניין עם כ-20% החזקה. במהלך הרבעון הראשון של השנה הנוכחית צמחו החזקות בעלי העניין בריטליקס בכ-11.82% - הגידול המרשים ביותר במהלך הרבעון, מ-68.73% ל-80.55% מכלל ההחזקות במניות החברה. נציין כי ניתן להבחין בקבוצת דלק, שמגדילה החזקה בחברה לאורך זמן, וכיום מחזיקה 5.27%. הגדלת החזקות נוספת דווחה על-ידי ג'ושוע שוורץ, מנהל קרן ההשקעות Flatbush Watermill, שמחזיק כעת 5.26% ממניות החברה.

ריטליקס הציגה בדוחותיה הכספיים ל-2010 גידול של 8% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לכ-207.4 מיליון דולר; והרווח הנקי המתואם (Non Gaap) הגיע לשיא של 17.1מיליון דולר. נציין כי רמות המחירים הנוכחיות של ריטליקס, הינן סביב רמות המחירים שבהן נעשה גידול בעלי העניין.

כלכלית ירושלים

כלכלית ירושלים עוסקת בייזום, הקמה, תחזוקה והשכרה של מבנים לתעשייה, מסחר ומשרדים. לחברה שטחים להשכרה של כ-3.6 מיליון מ"ר, מהם 1.9 מיליון מ"ר בחו"ל.

בתקופה האחרונה ניתן להבחין בתנועות מעניינות בקרב בעלי העניין בחברה: בין התאריכים 13 בפברואר ל-20 בפברואר השנה דווח, כי אליעזר פישמן רוכש מניות בסכום של לא פחות מ-750 מיליון שקל, ומגדיל החזקות מ-4.53% ל-22.78%. לעומת זאת, ניתן לראות כי טי.אל.סי השקעות, שבשליטתה של משפחת פישמן, הקטינה את החזקתה מרמה של 67.27% ל-43.35%. נתון מעניין נוסף: בחודש פברואר האחרון התמזגה חברת דרבן הציבורית עם כלכלית ירושלים, ובעקבות כך הפכה דרבן לחברה פרטית.

ב-17 בפברואר יצאה הודעה לפיה יחולק דיבידנד בשווי 300 מיליון שקל. ניתן לראות כי בשלוש השנים שקדמו לחלוקת הדיבידנד, לא בוצעה חלוקה. להערכתנו, ייתכן כי חלוקת הדיבידנד היוותה זרז להגדלת החזקות בעלי העניין.

נס טכנולוגיות

נס טכנולוגיות הינה חברה זרה העוסקת באספקת פתרונות ושירותים בתחומי המחשב וטכנולוגיות המידע (IT). המניה נסחרת במקביל בת"א ובנאסד"ק, ובעלת שווי שוק של 843 מיליון שקל. פעילותה מתרכזת בצפון אמריקה, אירופה, ישראל והודו.

במהלך הרבעון החולף צמחו החזקות בעלי עניין במניה ב-6.6%, לכדי 38%. בין התאריכים 20 בפברואר ל-27 בפברואר הפכו שני גופים לבעלי עניין: אינבסקו והוטצ'יקס וויליי. הראשון רכש כ-7.2% מכלל ההחזקות, והשני - כ-5.6%. עיתוי הכניסה של הרוכשים מסקרן, משום שבאותה עת רמות המחירים של המניה היו הנמוכות ביותר במהלך הרבעון.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"