מגייסות אבל פחות: תעודות הסל גייסו באפריל 127 מיליון ש'

עיקר הגיוסים בחודש אפריל נרשם בתעודות המנייתיות, כשמנגד נמשכת מגמת הפדיונות בתעודות האג"ח ■ המגייסת המובילה: הראל סל ■ מתחילת השנה: קסם מובילה בגיוס

בדומה לחודש מארס, גם את אפריל סיכם ענף תעודות הסל עם גיוסים, וזאת בניגוד למגמה בקרנות הנאמנות שרשמו פדיונות. הענף הצליח לגייס 127 מיליון שקל - היקף נמוך משמעותית מהחודשים האחרונים, בהם גויס סכום מצטבר של כ-2.5 מיליארד שקל.

מנתוני איגוד תעודות הסל שבלשכת המסחר עולה, כי הענף, שנכסיו עומדים על קרוב ל-60 מיליארד שקל, ממשיך את המגמות המלוות אותו מתחילת השנה - גיוסים לתעודות מנייתיות ופדיונות בתעודות האג"ח.

היקף נכסי התעודות המנייתיות כבר עומד על 24.8 מיליארד שקל - 42% מהענף, ואילו התעודות על מדדי מניות בחו"ל מנהלות 11.7 מיליארד שקל - 19.5% מהענף - לאחר שצמחו ב-30% מתחילת השנה.

הענף נהנה מגיוסים בתעודות המנייתיות בארץ ובחו"ל, של 122 מיליון שקל ו-384 מיליון שקל בהתאמה, אולם פדיונות משאר האפיקים, וביניהם בעיקר בתעודות העוקבות אחרי מדדי אג"ח מקומיים, בגובה של 320 מיליון שקל, שחקו את השורה התחתונה. מתחילת השנה, מדובר על גיוסים של כ-1.5 מיליארד שקל לתעודות המנייתיות המקומיות ו-2.3 מיליארד שקל לתעודות על מדדי מניות בחו"ל. מתעודות האג"ח נפדו בחודשים ינואר-אפריל 1.3 מיליארד שקל.

ענף תעודות הסל באפריל
 ענף תעודות הסל באפריל

מתחילת השנה קסם מובילה בגיוס

בחודש אפריל בלטה הראל סל עם הגיוסים הגבוהים בענף. החברה שבניהול אורי שור גייסה 193 מיליון שקל, והיקף נכסיה כבר עומד על כ-3.3 מיליארד שקל. גם קסם שבניהול אבנר חדד ובועז נגר גייסה באפריל, 106 מיליון שקל, ומתחילת השנה מגיעים גיוסיה לקרוב ל-1.8 מיליארד שקל - הנתון הגבוה בענף.

תכלית שבניהול איל סגל ודוד אלאלוף גייסה גם היא החודש, 26 מיליון שקל - סכום נמוך יחסית לחודשים הקודמים. גיוסים נרשמו גם במיטב מדדים, לאחר חודשים ארוכים של פדיונות וקיטון בנכסים. באפריל גייסו במיטב 39 מיליון שקל, אולם מתחילת השנה עדיין מדובר בפדיונות מצטברים של כ-170 מיליון שקל. שאר החברות - אינדקס, פסגות ומבט, רשמו פדיונות באפריל.