משקיע תובע 3 מיליון שקל מכלל פורקס בטענה להונאה

טוען כי הנתבעים מרוויחים את הפסדי לקוחותיהם, ולכן הם מצויים בניגוד עניינים ■ כלל פורקס: "התביעה מתבססת על האשמות-שווא; הפסדי הלקוח נבעו אך ורק מהחלטות ההשקעה שלו" ■ מבטיחים לכם רווח מהיר? תיזהרו!

תביעה בסכום של כ-3 מיליון שקל הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד החברות כלל פורקס, כלל פיננסים ואווא פיננסים, בטענה להונאה ומירמה לגבי השקעות במט"ח.

לטענת התובע, מסעדן מאזור תל-אביב, המיוצג על-ידי עורכי הדין אסף ברם ועוז סאסי ממשרד ברם-דחוח ושות', הוא פנה במהלך פברואר 2010 לסוכן של חברת כלל פורקס, במטרה להשקיע חלק מחסכונותיו במט"ח.

התובע טען בכתב התביעה כי הסוכן והנתבעים האחרים הציגו בפניו מספר מצגי-שווא, הן בעל-פה, הן בכתב והן תוך הפניה לפרסומים רבים בתקשורת הכלכלית שגרמו לו נזק כלכלי רב, וביניהם העובדה כי לא קיימת חברה בשם כלל פורקס וכי הסוכן הוא עובד של חברת אווא פיננסים.

עוד מציין התובע כי בעוד הנתבעים טענו כי הם מרוויחים את כספם מעמלות, בפועל הם מרוויחים את הפסדי לקוחותיהם, ולכן הם מצויים בניגוד עניינים חריף מול לקוחותיהם.

לטענת התובע, הוא הבחין כי במקרים מסוימים הנתבעים סוגרים עסקאות בחשבונו באופן יזום וחד-צדדי ולפני שחשבונו מתאפס, ולאחר שהתלונן על כך, מסרו הנתבעים כי כנראה מדובר בתקלה במערכות המסחר שלהם, וכי הם יפעלו לזכות את חשבונו בכספים. ואכן, חשבונו של התובע "זוכה" על-ידי הנתבעים בסכומים שונים, שהצטברו לסך של 146,587 דולר ארה"ב.

עוד צוין בתביעה כי נציג החברה הבהיר ללקוח כי כספי הלקוחות מוחזקים בנפרד מכספי החברה ואינם משמשים להוצאות הנתבעים. בדיעבד, כך טוען התובע, התברר כי אין זה נכון, וכספים אלה משמשים לתשלום מיידי ומזומן של עמלות לסוכנים, ובנוסף גם להוצאות הנתבעים.

התובע טוען כי איבד את השקעותיו ודורש את השבת כספו בצירוף ריבית והצמדה. כמו כן הוא דורש רווח של 946,702 שקל, רווח שנמנע ממנו, וכן פיצוי על עוגמת-נפש בסך 250,000 שקל. בסך-הכול דורש התובע 2,866,043 שקל.

"ניסיון סחיטה"

מכלל פורקס נמסר בתגובה: "התביעה מתבססת על האשמות-שווא והשמצות שקריות. כלל פורקס, שהיא חלק מהחברה הבינלאומית AVA, קיימה בצורה מלאה את כל חובותיה על-פי ההסכם שנחתם עם הלקוח, וכל פעולותיה מעוגנות בהסכם זה. הפסדי הלקוח נבעו אך ורק כתוצאה מהחלטות ההשקעה שלו ומרמת הסיכון הגבוהה שנבחרה על-ידו.

"בדומה למוסדות פיננסים בארץ ובעולם, אנו סוגרים פוזיציות של לקוחות במצב של חוסר בטחונות, כפי שנוהגים הבנקים (על-פי הנחיות המפקח על הבנקים) וכנהוג בבתי ההשקעות (על-פי הנחיות הבורסה לניירות ערך).

"הלקוח קיבל הסברים מפורטים וברורים על מדיניות זו, והנושא אף נכלל במסגרת החוזה שעליו הוא חתם. החברה רואה בתביעה נגדה ניסיון סחטנות, והיא תגיב על כך בהתאם בבית המשפט".