"נתניהו מריח את הסוף ולכן מינה את עוזי דיין ליו"ר הפיס"

גורמים בליכוד: "נתניהו התעכב עם המינויים כדי להשתמש בתפקידים הנחשקים כ'פיתיון' עבור חברי קדימה, במטרה לדרבן אותם להצטרף לממשלה"

ארבע שנים לאחר שמפעל הפיס פועל ללא יו"ר דירקטוריון, החליט אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את מקורבו, עוזי דיין לתפקיד.

לפני כשנה מינה נתניהו ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, שקבעה שורה של קריטריונים לבחירת המועמדים. לאחר שלמעלה מ-100 מתמודדים הציגו את מועמדותם, נפגשו חברי הוועדה עם 21 מהם והעבירו לראש הממשלה רשימה מצומצמת של מועמדים סופיים, מהם נבחר דיין.

בהודעה שהוציאה אמש לשכת ראש הממשלה נכתב כי "דיין הינו בעל ניסיון ציבורי וניהולי רחב שמקורו בעיקר בשנות שירותו הארוכות בצה"ל במגוון רחב של תפקידים בכירים, ובהם ראש אגף התכנון של צה"ל, אלוף פיקוד מרכז וסגן הרמטכ"ל והן בתפקידו כראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. בנוסף, עסק דיין ביוזמות חברתיות ובפעילות ציבורית וקהילתית ענפה בעמותות וארגונים שונים. במסגרת זו ייסד את כנס ישראל-שדרות לחברה וכיהן כנשיא המועצה הציונית בישראל".

מינויו של דיין מצטרף להכרזה אתמול על מינויו של איש העסקים איזי תפוחי לנשיא הבונדס. גם תפקיד זה המתין לאיוש כמה שנים עד שאתמול הוכרע כי תפוחי יעמוד בראש הארגון.

במערכת הפוליטית מעריכים שנתניהו התעכב עם המינויים כדי להשתמש בתפקידים הנחשקים כ"פיתיון" עבור חברי קדימה, במטרה לדרבן אותם להצטרף לממשלה. מאחר שהסיכויים לכניסתה של קדימה לקואליציה קלושים, ומכיוון שראש הממשלה הפך באחרונה תקליט ונכנס לשנת כהונתו השלישית, אומרים גורמים בליכוד כי "ראש הממשלה מתחיל להריח את הסוף. הוא יודע שאם הוא לא יציב בתפקידים האלו אנשים שלו, האפשרות עלולה להתמסמס לו".