משה זוסמן נאשם בהונאת משקיעים חרדים במיליוני שקלים

עפ"י כתב האישום, זוסמן התחזה להיות מנהל תיקי השקעות בחברת איזי פורקס והבטיח למשקיעים תשואות מפליגות בשוק המט"ח - ואת הכספים שמסרו לו שילשל לכיסו

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד משה זוסמן, תושב בני-ברק, המואשם בגניבת מיליוני שקלים ממשקיעים חרדים.

בכתב האישום נטען כי זוסמן הציג את עצמו בפני בני משפחתו, חבריו ומכריו כמי שעוסק בהשקעות במט"ח ובסחורות, ובאמצעות הבטחות-שווא שכנע אותם למסור לו סכום כולל של כ-1.8 מיליון שקל, 2.3 מיליון דולר ו-100 אלף יורו, במהלך תקופה של מספר חודשים בלבד.

את הכספים, נטען בכתב האישום, שילשל זוסמן לכיסו, ובניגוד למובטח לא השקיע אותו עבור המתלוננים.

עוד נכתב בכתב האישום כי על מנת להסוות את מעשי המירמה שביצע וכדי לחזק את מצג-השווא בפני המשקיעים, פנה זוסמן במהלך חודש ספטמבר 2009 למכר שלו וביקש ממנו צ'קים עבורו אתר אינטרנט הנחזה להיות אתר של חברת ההשקעות המוכרת, איזי פורקס. בין היתר הנחה זוסמן את המכר להיכנס לאתר הרשמי של החברה ולהעתיק את הלוגו שלה. באמצעות האתר המזויף, הציג זוסמן בפני המתלוננים תשואות כוזבות על השקעתם.

זוסמן מואשם בעבירות של מירמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף ועבירות לפי חוק המחשבים.

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות מבית המשפט כי יאריך את מעצרו של זוסמן, שהוסגר לארץ מארה"ב, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

לדברי הפרקליטות, "לאור העובדה שמשפחתו של זוסמן בחו"ל ושיש ברשותו אמצעים כלכליים, יש חשש כי אם ישוחרר מהמעצר הוא יימלט לחו"ל".

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד עפרה קרמני-אוטולנגי מפרקליטות מחוז תל-אביב.