אברי גלעד: מקווה לגלגל את נורסטאר מכל המדרגות

ביום א' יתייצב גלעד בביהמ"ש, במסגרת תביעת הדיבה של נורסטאר נגדו על התבטאויותיו נגד שלטי חוצות ■ "אנסה לקבל פסק דין תקדימי נגד תביעות שנועדו להלך אימים על אנשי תקשורת"

אברי גלעד יתייצב ביום ראשון בבית המשפט מול משה נור ונורסטאר, במסגרת תביעת הדיבה על סך 2.8 מיליון שקל שהגישו נגדו בעקבות התבטאויותיו נגד שלטי החוצות בנתיבי איילון.

בשיחה עם "גלובס" אומר גלעד: "התביעה שלהם מגוחכת. אני מקווה לגלגל אותם מכל המדרגות".

בשעות הבוקר של יום ראשון יתייצבו שני הצדדים מול שופטת המחוזי בתל-אביב, יהודית שבח, במסגרת הליכי קדם-משפט. במהלך הדיון צפויים הצדדים להחליט אם הם ממשיכים בהליכי המשפט או ניגשים לגישור מחוץ לכתלי בית המשפט. בית המשפט צפוי להציע לצדדים להתפשר, אולם הסיכויים לכך מועטים.

גלעד נחשב לאחד הפעילים הבולטים נגד שילוט החוצות מטעמים של איכות הסביבה. בשנת 2008 הגישה חברת נורסטאר נגד גלעד תביעת דיבה בסך 2.8 מיליון שקל, בטענה ל"פגיעה בלתי הפיכה" בה עקב דברים שאמר בגנות שלטי החוצות.

כך לדוגמה אמר גלעד כי "הפרסומות בצדי הכבישים כופות את עצמן על המשתמש בדרך. פעמים רבות הן סותרות את ערכיו, מהערך הפשוט של לראות שדה במקום מגדלים".

במסגרת התביעה נגדו טענו החברות כי גלעד נאבק להסרת שלטי החוצות מכיוון שהוא ירוויח מהסרתם, שכן כך יגדל נתח הפרסום שלו אישית ברדיו ובטלוויזיה.

בשיחה עם "גלובס" אמר גלעד כי "תביעת הדיבה מגוחכת. הם טוענים שאני גרמתי להורדת שלטי החוצות. זאת שטות, כי הרי בית המשפט הורה על הורדתם".

לדברי גלעד, מבחינתו, "מטרת המשפט היא לקבל פסק דין תקדימי שיביא לארץ את המושג שנקרא SLAPP, שפירושו תביעה שנועדה להלך אימים על אנשי תקשורת.

"בארה"ב זאת עבירה פלילית להגיש תביעות מסוג זה נגד אנשי תקשורת במטרה להפחידם ולהשתיקם", מוסיף גלעד, "בסופו של דבר מדובר בתביעה מאוד אלימה שהכוונות שלה שקופות, ככה שאני מעריך שהולך להיות משפט מאוד מעניין, שאנחנו מקווים שייצא ממנו פסק דין תקדימי. התביעה שלהם מגוחכת. אני מקווה לגלגל אותם מכל המדרגות. מצד שני, זה גם יכול להיגמר בבכי".

בנובמבר האחרון העלתה זכיינית ערוץ 2 רשת שלט חוצות הנושא את פניו של גלעד בסמוך למחלף שלום בנתיבי איילון. עם היוודע הדבר לגלעד פנה זה לרשת וביקש להורידו. השלט הורד יום למחרת - דבר שגרם להפסד כספי לרשת שהוערך במאות אלפי שקלים.