מפחדים מפישר? הזרים מכרו במארס כמיליארד ד' במק''מ

בנק ישראל: יתרת ההחזקות של המשקיעים הזרים ירדה מ-36% ל-33.4% ■ על אף הירידה, אין להסיק מכך כי הזרים הפסיקו את הפעילות הספקולטיבית בשוק ההון הישראלי

המשקיעים הזרים מימשו במהלך חודש מארס 2011 מק''מ בהיקף עצום של כמיליארד דולר (3.78 מיליארד שקל), כך עולה מנתונים שפירסם היום (ב') בנק ישראל. כתוצאה מכך, יתרת ההחזקות של המשקיעים הזרים ירדה מ-36% ל-33.4%. חשוב לציין, כי על אף הירידה, הגופים הזרים עדיין מחזיקים את רוב המק''מ המונפק.

נזכיר, כי דרך המ''מ מבצעים הגופים הזרים את רוב הפעילות הספקולטיבית בשוק המט"ח, תוך ניצול פערי הריבית בין המשק הישראלי לבין המשקים המפותים לרבות אירופה וארה''ב.

עוד עולה מהנתונים כי במקביל נרשמו החודש מימושים נטו של כמיליארד דולר באג"ח חברות ישראליות הנסחרות בחו"ל, מזה כ-800 מיליון דולר פירעון אג"ח של חברה בענף הפרמצבטיקה, וכ-100 מיליון דולר של חברת אנרגיה.

עם זאת, יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שהזרים ממשים ומוכרים מק''מ בחודשי מארס, חודש בו מציגים המוסדות הללו את הדוחות הכספים הרבעוניים. מהתנהלות גופים אלו במהלך השנה וחצי האחרונות, ניתן להסיק כי הם נוטים לממש בחודשים מארס, יוני, ספטמבר ודצמבר, חודשים בהם מתפרסמים הדוחות הכספים, זו על מנת לרשום את הרווחים בדו''ח. מכאן שאין להסיק כי הזרים הפסיקו את הפעילות הספקולטיבית בשוק ההון הישראלי.