לקראת הבחירות בפיפ"א: בלאטר הבטיח את הקולות של אירופה

מישל פלאטיני והוועד הפועל של אופ"א קראו ל-53 ההתאחדויות להצביע לשוויצרי בבחירות ב-1 ביוני ■ בלאטר כבר הבטיח לעצמו את התמיכה המלאה של דרום אמריקה ואוקיאניה

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, עשה צעד משמעותי בדרך לקדנציה נוספת בתפקיד, כשהשיג את תמיכתה הגורפת של יבשת אירופה בהמשך כהונתו. במכתב שהוציא הוועד הפועל של אופ"א, ונחתם על-ידי נשיא הארגון האירופי, מישל פלאטיני, קרא הוועד להתאחדויות האירופית לתמוך בבלאטר.

המשמעות היא שבלאטר הבטיח לעצמו באופן מעשי את 53 הקולות של כל אחת מההתאחדויות החברות באופ"א, ביניהן ישראל. בסך הכל ישתתפו בבחירות לנשיאות פיפ"א ב-1 ביוני 208 התאחדויות כדורגל מרחבי העולם החברות בארגון.

יבשות אחרות שבהן בלאטר כבר הבטיח לעצמו תמיכה הן דרום אמריקה (10 קולות בסך הכל) ואוקיאניה (11 קולות). השוויצרי מנסה בימים אלו לגייס קולות נוספים מה-CONCACAF (ארגון הכדורגל של צפון ומרכז אמריקה).

בלאטר בן ה-75 משמש כנשיא פיפ"א מאז 1998. המתחרה שלו בבחירות הקרובות הוא מוחמד בין-חמאם הקטארי, שמשמש כנשיא ה-AFC (ארגון הכדורגל של אסיה) מאז 2002. בין-חמאם שואף לגייס כמה שיותר קולות מיבשת "הבית" שלו אסיה, וגם מאפריקה - שתי יבשות שיכולות להביא לו יחד 99 קולות.