ענבל אור: "בכל פרויקט יש עיכוב; המחיר שלי טוב יותר"

ענבל אור מגיבה בערוץ 2 על חשיפת "גלובס" על הקשיים בפרויקט "מגדל הטייסים": "ענבל אור היא מקצועית, וייתכן שנמסור את הדירות מוקדם מהצפוי"

היקף המשכנתאות שהעמידו הבנקים בישראל עמד בחודש אפריל על כ-3.59 מיליארד שקל - ירידה של 24% לעומת חודש מארס, אך זאת בעיקר בגלל שבאפריל היו בישראל הרבה ימי חג שהובילו לירידה בהיקף המשכנתאות - כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ב'). ביחס לרבעון המקביל אשתקד מדובר בעלייה של 9% בהיקף המשכנתאות.

המפקח על הבנקים דוד זקן אמר היום בראיון בתוכנית חיסכון בערוץ 2 כי אם הציבור לא יפנים את הסיכון עלול להיווצר כאן משבר חמור. לדבריו, "הציבור סבור כי ההלוואות עכשיו זולות כי הן מבוססות על ריבית הפריים, אך הן יהפכו ליקרות מאוד בקרוב. גם הבנקים לא מפנימים את הסיכון - כיוון שההלוואה נתפסת כזולה אז קל לשווק אותה, לא בטוח שהיא תהיה זולה בעתיד וזה עלול להוביל למשבר".

זקן אמר, כי "אני מודאג - זה התפקיד שלי. אני מודאג משוק המשכנתאות כי הלווים לוקחים הלוואות מסוכנות וזה מדאיג. אנחנו לא רוצים להפוך את החלום לסיוט. מי שרוצה ויכול לקנות דירה אין לנו בעיה עם זה, אנחנו לא הגבלנו את שיעורי המימון - הגבלנו את הסיכון. יש לנו בארגז כלים עוד אמצעים אך לא בטוח שנשתמש בהם מחר בבוקר".

ענבל אור: אני מזהה עליית מחירים משמעותית של הדירות

מארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור, מבעלי אור סיטי נדל"ן, התראיינה אף היא לתוכנית חיסכון, ואמרה כי היא לא רואה ירידה קרובה במחירי הדירות, ואף מזהה עליית מחירים משמעותית. "קיים חוסר במגרשים שגורם לרוכשים לשלם יותר על הדירות", אמרה אור.

אור התייחסה גם לחשיפת "גלובס" על העיכוב והקשיים שנתקלה בפרויקט "מגדל הטייסים" בר"ג, ואמרה כי בכל פרויקט יש עיכובים, וצריך לקחת את הדברים בפרופורציות. הפרויקט עדיין לא הסתיים וזה מוקדם להגיד אם יש פערים ועיכובים במסירת הדירות. ענבל אור היא מקצועית, ויכול להיות שנמסור את הדירות מוקדם מהצפוי", לדבריה.

אור התייחסה גם לפרסום ב"גלובס" כי רוכשי הדירות בקבוצת הרכישה ב"מגדל הטייסים" עלולים להתבקש להוסיף הרבה כסף על כל דירה עקב אותם קשיים, ואמרה כי "גם אם המחיר יעלה ב-3%-4% לכל דירה, אנחנו עדיין מדברים על מחיר טוב יותר מזה שהם היו מקבלים מקבלן או יזם".

מארגנת קבוצות הרכישה סיכמה ואמרה כי "אני רואה בשנה-שנתיים האחרונות צמצום של קבוצות רכישה שהמארגנים שלהם לא מקצועיים - אצלנו זה לא קורה, אנחנו כן מקצועיים ואין ירידה בפעילות שלנו, להיפך - אנחנו נמצאים בשלהי שני פרויקטים גדולים ויהיו עוד".