HP פרסמה דוחותיה; המנכ"ל: "צריך לחסוך כל סנט"

HP הקדימה הפרסום להיום עקב הדלפת מזכר של מנכ"ל החברה ובו אמירות קשות ■ מציגה הכנסות של 31.63 מיליארד ד' ועלייה ברווח ■ במזכר נכתב: "נחתור לגידול ברווח ובהכנסות"

ענקית הטכנולוגיה HP הקדימה להיום את דיווח תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2011, שהיו אמורות להתפרסם מחר. זאת, על רקע הדלפה לתקשורת של מזכר ששלח מנכ"ל HP ליאו אפוטקר, התייחס לנתונים הפיננסיים של HP ןמזהיר את עובדיו כי צפוי "רבעון קשה נוסף".

המזכר, שתוכנו דווח בסוכנות "בלומברג" השבוע, מפרט על הקיצוצים בהוצאות ובהעסקת עובדים שנאלצת החברה לעשות בסניפה בפאלו-אלטו, לאור התוצאות הפיננסיות המאכזבות שהציגה ברבעון הראשון של השנה.

HP מדווחת על רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו בכ-31.63 מיליארד דולר, עלייה של 3% בהשוואה לשנה שעברה. בכך, עלתה HP במעט על ציפיות האנליסטים, שחזו לה הכנסות בהיקף 31.6 מיליארד דולר.

HP פרסמה מציגה גם תחזיות מאכזבות לתוצאותיה הפיננסיות לרבעון הפיסקלי השני שלה, אשר הסתיים באפריל, כאשר ברקע נכתב במזכר המודלף כי "הרבעון השלישי הולך להיות עוד רבעון קשה לחברה שלנו, במסגרתו נחתור באסרטיביות לגידול ברווחים ובהכנסות".

מנכ"ל HP העביר במזכר המדובר הנחייה למנהלי החברה "לחסוך כל סנט ולצמצם את הגיוסים", וציין כי תוכניות הגיוס העתידיות של החברה "לא ניתנות למימון, בהתחשב בלחץ שמופעל על העסק שלנו". מאז דיווחה על תוצאות הפיננסיות בפברואר השנה, מנייתה של HP נפלה ביותר מ-17% ונסחרת כיום סביב 38 דולר למנייה. מ-HP לא נמסרה תגובה רשמית ביחס למזכר שהודלף.