אלבוים: לבטל הסכם העסקת מתווך לקרוב של ביטון

בעלי השליטה בב. יאיר מנסים כבר יותר מחצי שנה לאשר את תנאי העסקתם בחברה הציבורית, לאחר שהסכם ההעסקה הקודם עמם פקע בנובמבר אשתקד

בשבוע שעבר הצליח מרדכי אלבוים, המחזיק בכ-10% ממניות חברת הנדל"ן המשפחתית ב. יאיר , להסיר מסדר היום של אסיפה כללית שכינסה החברה דיון בתנאי העסקתם של בעלי השליטה. אתמול (ד') פתח אלבוים חזית נוספת עם יאיר ויוסי ביטון המחזיקים ב-85% ממניות חברת הנדל"ן, עם דרישה לבטל העסקת קרובי משפחה כמתווכים של דירות שהחברה תמכור.

בחודש מארס אישר דירקטוריון ב. יאיר התקשרות עם המתווכים שי ברק - אח של אשתו של יוסי ביטון - ועם זוגתו מרים. עבור שירותי התיווך בפרויקטים עתידיים של החברה בירושלים או ברמלה (עדיין לא הוחלט), יקבלו ברק ואשתו מב. יאיר 1% ממחיר הדירה בתוספת מע"מ.

"ההסכם לא סווג 'עסקה חריגה'"

אתמול שלח אלבוים, באמצעות עו"ד יוסי שם טוב, מכתב לחברה ולרשות ני"ע, ובו הוא דורש לבטל את הסכם התיווך, כיוון שהנ"ל לא סווג כ"עסקה חריגה".

להערכת אלבוים, ההסכם איננו במהלך עסקים רגיל של החברה, כיוון שרוכשי דירות חדשות מגיעים באמצעות שיווק ולא תיווך, ולהערכתו העסקה לא מיטיבה עם החברה. למרים ברק, אגב, כלל אין רישיון תיווך.

אלבוים דורש שהעסקה תאושר תחילה בוועדת הביקורת של החברה, ולאחר מכן בדירקטוריון, כפי שהחברה נדרשת לאשר את הסכם הניהול החדש של בעלי השליטה, בהתאם להחלטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים.

בעלי השליטה בב. יאיר מנסים כבר יותר מחצי שנה לאשר את תנאי העסקתם בחברה הציבורית, לאחר שהסכם ההעסקה הקודם עמם פקע בנובמבר אשתקד, אלא שאלבוים פועל מאז במרץ כדי למנוע את המהלך. האחים יאיר (יו"ר החברה) ויוסי (מנכ"ל משותף) ביטון זוכים לתנאי העסקה מפליגים עם שכר חודשי גבוה, לבונוס בגובה של 8% מהרווח השנתי לפני מס העולה על 12 מיליון שקל ולעוד שורה ארוכה של הטבות.

פועלים למחיקת החברה מהמסחר

עלות העסקתם המצרפית של השניים עמדה ב-2010 על 9.1 מיליון שקל ובסה"כ גרף הצמד בשנים 2003-2010 שכר בעלות של כ-45 מיליון שקל. על רקע הביקורת הנוקבת שלה זכה שכרם, הודיעו בעלי השליטה במארס השנה כי יפעלו למחוק מהמסחר את מניות החברה.

ב. יאיר פועלת למעלה מ-20 שנה בתחום הנדל"ן, בעיקר בישראל. לחברה פרויקטים בשלבים שונים (1,178 יחידות דיור בסך הכול) ונוסף לכך היא מחזיקה בקניון הפסגה בצפון ירושלים. את 2010 סיימה החברה עם הכנסות של כ-643 מיליון שקל, ועם רווח נקי של כ-27 מיליון שקל.