50% ממבקרי הפנים סבורים כי חלה עלייה בתקציבי ביקורת פנימית

‎‎כך עולה מסקר שערכה לשכת רואי החשבון לקראת כנס הביקורת הפנימית שיתקיים החודש

‎‎מסקר שערכה לשכת רואי החשבון לקראת כנס הביקורת הפנימית שיתקיים החודש, עולה כי מחצית ממבקרי הפנים שנשאלו סבורים כי קיימת עלייה בהיקף תקציבי או שעות הביקורת הפנימית בין השנים 2009-2010.

‏הסקר נערך בין 292 משתתפים (27.8% רואי חשבון מבקרים, 27.4% חברי צוות ביקורת, 24% מבקרי פנים חיצוניים, 13% מנהלי יחידות ביקורת פנימית, ו- 7.5% מבקרי פנים יחידים).

המשתתפים התבקשו לציין את השינוי המשמעותי ביותר שחל בעבודתם מאז פורסמו כללי הממשל התאגידי של ועדת גושן, ועל כך ענו כ-60% שהם נמצאים בביצוע ובתכנון ביצוע ביקורת של פרויקט ‏ISOX‏ (יישום כללי הממשל התאגידי) בחברה; 17% ענו כי כבר ביצעו חלקים מהפרויקט; עוד כ-7% השתתפו בהיגוי הפרויקט; רק 15% ענו כי הייתה ירידה בהיקפי עבודתם מאז פורסמו המלצות ועדת גושן.

‏לשאלה האם הנך מזהה מגמה בהתייחסות ועדת הביקורת כלפי הביקורת הפנימית - השיבו 58.7% כי ועדות הביקורת נעשו תובעניות יותר, ו-40.2% ענו כי לא חל שינוי. רק 1% מכל הנשאלים ענה כי הוועדות נעשו מקלות יותר.

לשאלה האם אתה מזהה מגמה של צורך של ההנהלה שתסייע בהיבטים הקשורים למערך הבקרה ואשר אינם קשורים לביקורת הפנימית - ענו 62.3% כי ההנהלה מבקשת סיוע רב יותר בתחומי בקרה וביקורת שונים.

‏לדברי נשיא הלשכה, רו"ח דורון קופמן, "אין ספק כי הסקר מצביע על הפנמת כללי הממשל התאגידי בחברות בכל מגזרי המשק. יש גידול בתקציבים, ו-ועדות הביקורת באופן מובהק נעשו תובעניות יותר. הממצאים גם מחזקים את ההנחה כי אימוץ כללי הממשל התאגידי הפכו את המבקר הפנימי לאורגן משמעותי בחברות, המייעץ להנהלה בהיבטי בקרה נוספים".