ה"נכסה" עדיין כאן: כוננות גבוהה בגבול הצפון גם הבוקר

צה"ל וכוחות הבטחון: חשש שגם היום יתחדשו ההפגנות ליד הגדר בין ישראל לסוריה ■ בשעות הלילה נותרו מפגינים מעטים שניסו להסתנן לישראל בחסות החשיכה

צה"ל וכוחות הבטחון מקיימים גם היום (ב') כוננות גבוהה, בעיקר לאורך גבול הצפון מחשש שגם היום יתחדשו ההפגנות ליד הגדר בין ישראל לסוריה. אמש הסתיימו אירועי "יום הנכסה" לאחר שרוב המפגינים שבו לעומק שטח סוריה.

מאות אזרחים סורים רובם פלסטינים, עדיין נמצאים סמוך לגבול עם ישראל. חלקם ניסו לפרק את גדר הגבול במטרה לחצות אותו לתוך שטח ישראל אתמול, אך נורו בידי כוחות צה"ל המוצבים בגזרה. צה"ל זיהה מספר מפגינים חמושים בנשק גם סמוך למעבר קוניטרה.

בשעות הלילה שב שקט יחסי לגבול עם סוריה, כשרוב המפגינים שבו לעומק המדינה. מפגינים בודדים עדיין נמצאים סמוך לגדר וצה"ל נמצא במקום כדי למנוע מהם להסתנן.

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה אתמול בערב (שעון ישראל) לאירועים בגבול עם סוריה: "אנחנו מאוד מוטרדים מהאירועים שקרו מוקדם יותר היום ברמת הגולן, במסגרתם נפצעו רבים ואחרים איבדו את חייהם. אנו קוראים לכל הצדדים לשמור על איפוק ולהימנע מפרובוקציות". עם זאת, בהודעה הודגשה זכותה של ישראל "להגן על עצמה, כמו כל מדינה ריבונית אחרת".