בגלל הקשיים: אלביט הדמיה לא תחלק דיבידנד השנה

יו"ר אלביט הדמיה: "המטרה היא להבטיח את איתנות ונזילות החברה" ■ דירקטוריון החברה יבחן מחדש את ההחלטה בחלוף 12 חודשים ■ אלביט הדמיה צנחה 41% מאי

ברקע הסערה סביב אלביט הדמיה בשבועות האחרונים, ברקע חובותיו של מוטי זיסר לבנק הפועלים, הודיעה החברה היום (ב'), כי החליטה שלא לחלק דיבידנד למשקיעים במהלך 12 החודשים הקרובים לפחות. בתום התקופה ישקול מחדש הדירקטוריון אם להמשיך עם המדיניות המדוברת, או לשנותה.

"דירקטוריון החברה רוצה להבטיח את איתנותה של אלביט הדמיה ולשמר את נזילותה", אמר שמעון יצחקי, יו"ר הדירקטוריון של אלביט הדמיה. "זאת, לאור התנודתיות הנוכחית בשערי ניירות הערך שלה. אנו בטוחים כי פעולות אחראיות אלו ישרתו את החברה בטווח הארוך".

נזכיר כי מניית אלביט הדמיה נחתכה ב-41% בחודש מאי, אז נודע כי לזיסר (באמצעות החברה הפרטית אירופה ישראל) חוב של כמיליארד שקל לבנק הפועלים, שהוגדר על-ידי הבנק כ"חוב בעייתי".

עקב ההתפתחויות האחרונות, יצא מוטי זיסר אתמול בפנייה אישית לבעלי המניות והאג"ח של החברה. "בשבועות האחרונים החל מסע של שמועות בשוק ההון, הקשור בין השאר לחובי לבנק הפועלים. לפני התייחסותי, אני מציע לציבור בעלי המניות ואגרות החוב שלא להיגרר אחר שמועות או הערכות שווי מגמתיות ולבחון את צעדיהם על בסיס עובדות, נתונים כלכליים ועל-פי ביצועיה העסקיים של החברה", פתח זיסר את מכתבו למשקיעים. עוד ציין זיסר כי "אלביט היא עולמי; אני מקפיד על הפרדה מוחלטת בין אלביט לעסקיי הפרטיים".