אלביט מוכרת לראשונה את מל"ט הדגל שלה בחו"ל

המל"ט החדיש והמתקדם ביותר של אלביט מערכות, הרמס 900, יימכר לצ'ילה וישמש אותה למשימות סיור לאורך החופים

צ'ילה היא המדינה הראשונה מחוץ לישראל שתצטייד במטוס ללא טייס המתקדם ביותר של אלביט מערכות , הרמס-900. העסקה, כך העריכו גורמים בענף, נאמדת בכמה עשרות מיליוני דולרים והיא תכלול גם אספקה של מערכות קרקעיות לשליטה ולבקרה ומטענים ייעודיים להפעלת הכלים במתארים מבצעיים שונים.

גורמים בענף אמרו כי המל"טים החדישים עתידים לשמש את רשויות הביטחון בצ'ילה למשימות של תצפית וסיור לאורך רצועת החוף הארוכה של המדינה. בכך, המערכות הבלתי מאוישות יאפשרו הוזלה של משימות אלה, שנעשות כיום באמצעות מטוסי תצפית של חיל האוויר הצ'יליאני.

הפיתוח של ההרמס-900 הושלם באחרונה, ואחדות ממערכותיו נמסרו בחודשים האחרונים לחיל האוויר הישראלי, שבוחן אותן. גורמים ביטחוניים העריכו באחרונה כי המל"ט המתקדם יוכרז מבצעי בישראל בתוך חודשים ספורים. הוא פותח על בסיס המל"ט הרמס-450, המשמש זה מספר שנים את חיל האוויר, אך הדגם החדש נחשב גדול יותר ויכולותיו בתחומים השונים הוכפלו: הוא מסוגל לשהות באוויר במשך כ-30 שעות; לשאת כחצי טון של מטענים ייעודיים כמו אמצעי תצפית מתקדמים, מכ"מים, מערכות אלקטרו-אופטיות חדישות ועוד. גובה הטיסה שלו מוערך בכ-30 אלף רגל ובמקרה של התאמתו למערכות ניווט לווייניות, ניתן להפעילו ללא מגבלה של טווח.

באלביט מערכות אמרו כי מבנה הכלי מאפשר לשלב בתוכו מספר רב של מערכות בו זמנית ולהחליפן בצורה נוחה ומהירה בהתאם לצרכים של מפעיליו, וזאת בלי צורך להתאים לכל משימה תשתית הפעלה מיוחדת.

העסקה למכירת המל"ט החדיש לצ'ילה מהווה התבססות נוספת של אלביט מערכות בדרום אמריקה ובמרכזה, שוק שסומן על ידי החברה הציבורית כבר לפני שנים. החברה חתמה בשנה האחרונה על עסקאות לאספקת ההרמס-450 לחילות האוויר של מקסיקו וברזיל, ולדברי גורמים המקורבים לה, היא ממשיכה לנהל מגעים לקראת התקשרויות אפשריות עם גופים ביטחוניים של מדינות נוספות באזור זה.