עו"ד גור פינקלשטיין: סימנתם אותי בתור ארגון פשע

פינקלשטיין מואשם בניסיון לחסל את ראש אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית ת"א, את בן-זוגה של של גרשותו ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו ■ לידי "גלובס" הגיעו תמלילים מחקירתו במשטרה הכוללים הכחשה גורפת: "אתם אפילו לא בכיוון ובקצה הקרחון של התיק הזה"

ב-8 במאי 2010 החריד פיצוץ עז את שלוותם של תושבי רחוב ארלוזורוב בחולון. חוקרי המשטרה שמיהרו להגיע למקום גילו כי הפיצוץ נגרם בשל מטען חבלה שהוצמד למכוניתו של ראש אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב ותושב הרחוב, שוטה חובל, והופעל על-ידי אלמונים שניות ספורות לאחר שנכנס חובל לרכב. חובל יצא ללא פגע.

שבועות ספורים חלפו, ובאחד הבקרים, בעת שעשה חובל את דרכו כהרגלו לעבודה בעירייה, התנפל עליו אלמוני עם שוקר חשמלי והימם אותו. חובל נפל ארצה ונפגע באורח קל. המשטרה הייתה אובדת עצות נוכח התקיפות.

רק לאחר חקירה מאומצת, שנמשכה זמן רב, פתרה המשטרה את התעלומה, ועימה נפתחה תיבת פנדורה. מי שניסה לפגוע בחובל, לפי החשד, הוא עורך דין מתל-אביב בשם גור פינקלשטיין, שמשמש כיזם של פרויקט שיפוץ מבנה ביפו, שהוכרז כבניין לשימור ואמור לשמש מרכז לימוד של כת הסיינטולוגיה.

לפי כתב האישום, שהוגש לפני כ-3 שבועות נגד פינקלשטיין, המניע לפגיעה בחובל היה שחובל הורה על הוצאת צו הפסקת עבודה לפרויקט שיזם פינקלשטיין.

ולא רק את חובל ניסה עו"ד פינקלשטיין לחסל - לפי כתב האישום, קשר פינקלשטיין קשר לרצוח גורמים שונים ושילם לעבריינים ממשפחת באכר היפואית מאות אלפי שקלים בעבור פגיעה ביריביו.

פינקלשטיין מואשם בניסיון לרצוח את דניאל כהן, בן-זוגה של גרושתו, ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו כדי לקבל עמלות מקבלנים, אותם שכר כדי לתקן את הנזקים ולהמשיך בבנייה.

כשסיפרו לו חוקרי המשטרה על החשדות, אמר חובל: "בשביל שטות כזאת הורגים בן אדם?"

"הזבל, החרא הזה"

משפטם של עו"ד פינקלשטיין ושל שותפיו אמנם טרם החל, ובשלב זה קשה לדעת מה גרם לעורך דין מצליח מתל-אביב להפוך את עורו ולהפוך, לכאורה, לעבריין חסר עכבות.

לידי "גלובס" הגיעו הודעותיו של פינקלשטיין בחקירותיו במשטרה, ויש בכוחן לשפוך אור על הפרשה. מאחת מחקירותיו שנערכה ב-8 במאי, ניתן ללמוד על יחסו של פינקלשטיין לחובל ועל עומק האמוציות שהוא חש כלפיו.

כאשר נשאל פינקלשטיין על-ידי חוקר המשטרה האם ידוע לו על ביקור של חובל בבניין הסיינטולוגיה, הוא משיב: "בטח... הזבל הזה, שוטה חובל הגיע לבניין ועמד שם והתחיל לצעוק 'מי זה בונה פה?', 'מי זה הסיינטולוגיה האלה?', 'שמעתי שיש להם מאות מיליוני דולרים'. מה אתה מבין מזה? שהוא רוצה הרבה מאוד כסף... העירייה המפגרת הוציאה לי צו הפסקת עבודה ל-100 מטר מרתף. איפה 100? אתה יודע איפה? אף אחד לא אמר לי. כתבתי מכתב חריף לעירייה תלונה על החרא הזה שבא. אז נראה לך הגיוני שאחרי שכתבתי מכתב, אני אנסה לפגוע בו?"

בחקירתו הראשונה, שנערכה ב-13 באפריל, הכחיש פינקלשטיין בתוקף את המעשים הקשים המיוחסים לו, וכאשר הטיחו בו החוקרים כי הוא חשוד בניסיונות לשרוף את בניין הסיינטולוגיה, השיב פינקלשטיין: "איך אני בכלל מתחיל לענות לך? אני עורך דין של ארגון הסיינטולוגיה, וכבר משהו כמו 5-6 שנים אני מחזיק את הבניין הזה בנאמנות עבורם. אני מצאתי להם את הבניין, וכשרכשתי אותו נתתי הודעת נאמנות למס שבח...

"ביום של השריפה, ב-6 בבוקר או ב-6:30, באו ודפקו לי על הדלת... ובאו ואמרו 'תבוא מהר לבניין, הייתה שריפה ענקית'. באותו שלב כבר הכניסו את הרהיטים לבניין, אבל לא פרקו אותם, והם היו מרוכזים בשתי (הטעות במקור - ח' מ') חדרים. אני משוכנע שמי שעשה את השריפה הזאת, היה לו מידע מבפנים, כי השריפה זה בדיוק החדרים שהיה להם הרהיטים. חשדנו שזה אנשים שקשורים לחברת השמירה".

בהמשך החקירה מטיח החוקר בפינקלשטיין: "אני אומר לך שאתה עומד מאחורי ההצתה של בניין הסיינטולוגיה ביפו, והיה לך אינטרס שהוא יוצת ויישרף. לשם קידום התוכניות שלך, היית בקשר עם עבדי באכר, רמזי באכר ויוסף באכר, שיבצעו עבורך את שריפת הבניין". פינקלשטיין מכחיש: "בשום אופן לא".

"שקרן מסריח"

ב-21 בנובמבר בשעה 08:30 בבוקר הפעילו, לפי החשד, שליחיו של פינקלשטיין מטען חבלה ברחוב כבירים בשכונת כבביר שבחיפה, שהוטמן ברכבו של דניאל כהן, בן-זוגה של גרושתו של פינקלשטיין. מפיצוץ המטען נפגעה בתו בת השלוש של כהן.

במהלך חקירתו עימתו חוקרי המשטרה את פינקלשטיין עם המעשה, ולאחר שפינקלשטיין סיפר כי הוא יודע שהמטען הופעל באמצעות שלט רחוק, שאל אותו החוקר: "איך אתה יודע שזה עם שלט ולא עם טלפון נייד או עם השהייה עם חוט?"

פינקלשטיין: "מבחינתי גם טלפון נייד זה שלט".

החוקר: "אני אומר לך שהדרך שלך לדעת שמטען הופעל בשלט רחוק, מכיוון שאתה שלחת אותם להטמין את המטען".

פינקלשטיין: "לא נכון".

בהמשך אותה חקירה חוזרים ומטיחים החוקרים בפינקלשטיין כי בידי המשטרה ראיות מוצקות הקושרות אותו לניסיונות הפגיעה בכהן ובחובל וכי רמזי באכר (אחד התוקפים שנשלחו על-ידי פינקלשטיין - ח' מ') הודה בכך. בתגובה מכנה פינקלשטיין את באכר "שקרן מסריח".

בהמשך החקירה נראה כי פינקלשטיין הולך ומאבד את קור-הרוח, ובשלב מסוים הוא אמר לחוקרים: "אני לא בפוקוס".

גם בחקירה שנערכה לו ב-8 במאי, 3 שבועות לאחר מעצרו, המשיך פינקלשטיין להכחיש את המיוחס לו והאשים את המשטרה כי היא טופלת עליו עלילת-שווא. "אני יודע שסימנתם אותי בתור ארגון פשע, ויש לכם אחלה כותרת שתפסתם עורך דין, ואני אומר לך בוודאות שאתם לא אפילו לא בכיוון ובקצה הקרחון של התיק הזה".

"עלילה מרושעת"

באי-כוחו של פינקלשטיין, עורכי הדין אבי חימי ואבי וחניש, מסרו כי מחומר הראיות עולה כי אין ספק שעו"ד פינקלשטיין נפל לעלילה מרושעת וזדונית שאין לה בסיס. "אנו מאמינים שבמהלך ניהול המשפט נוכיח את חפותו של פינקלשטיין", הבטיחו.

עו"ד איתן און, שמייצג כמה מבני משפחת באכר, מסר כי הוא משוכנע שלאחר ניהול המשפט ובירור העובדות עד תום, "יזכה בית המשפט את הנאשמים אותם אני מייצג".

עו"ד משה שרמן, שמייצג אף הוא כמה מבני משפחת באכר, מסר כי "שיטת החקירה של נערים בני 19 ללא עבר פלילי הייתה ללא כל פרפורציה לחקירה משטרתית רגילה, וזאת נוכיח במשפט".