גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"חיפשנו את המוצר הנכון שיעזור לנו להתקרב למטרה - להיות eBay הישראלית"

רוב חובבי הטכנולוגיה מכירים את האתר הסיני דיל אקסטרים שחולל מהפכה בתחום. עם מחירים זולים משמעותית ממחירי השוק, מצליח האתר למשוך 600 אלף גולשים ישראלים בחודש שמשאירים מחזור שנתי של 7 מיליון דולר. עכשיו האתר עושה עלייה ומשתף פעולה עם WinWin בצעד שעשוי לזעזע את תחום האלקטרוניקה בישראל. כיצד יעבוד המודל והאם, לפחות בתחום הזה, הישראלים ישלמו פחות?

מחירי המזון הגבוהים יחסית בארץ הם רק בעיה אחת שאיתה מתמודדים הישראלים. בתקופה שבה כל ישראלי שני מסתובב עם סמארטפון בכיס ולפטופ בתיק, נאלצים חובבי הגאדג'טים להתמודד גם עם מעמסה לא קטנה על הכיס בבואם לרכוש אביזרי אלקטרוניקה שונים כמו מטען לסלולרי. אמנם לא מדובר במוצרי יסוד כמו קוטג', עגבניה או ליטר בנזין, אך כשהסביבה היומיומית הופכת ליותר ויותר דיגיטלית, כל שקל הופך להיות קריטי.

רשת האינטרנט מלאה באתרים של חנויות וסוחרים ישראלים אלמוניים לרוב שמציעים גאדג'טים ופריטי אלקטרוניקה במחירים נמוכים במיוחד לעומת הרשתות המוכרות. אך בתקופה האחרונה, רבים מהישראלים נטשו גם את האתרים האלה לטובת אתרים מחו"ל כמו eBay ואחרים, שדורשים עבור כבל USB לסמסונג גלקסי מחירים הרבה יותר שפויים.

אחד האתרים שהפך לפופולרי במיוחד בקרב הקהילה הישראלית הוא dealextreme, אתר סיני באנגלית שמציע עשרות אלפי מוצרים במחירים נמוכים במיוחד וללא דמי משלוח - מעין גרסה אלקטרונית ל"הכל בדולר". דיל אקסטרים נוסד ב-2006 והוא משרת היום יותר מ-160 מדינות בעולם, עם 500 אלף גולשים מדי יום. האתר מציע 60 אלף מוצרים שונים - החל ממדבקות הגנה למכשירי מגע דרך בובות מהמשחק אנגרי בירדסה ועד לפנס לאופניים.

כדי להבין עד כמה האתר שכיח בקרב ישראלים, מספיק להסתכל במספרים: 600 אלף ישראלים שונים גולשים לאתר מדי חודש ומגלגלים מחזור מכירות שנתי של כ-7 מיליון דולר. יחסית לאתר בשפה האנגלית, שאינו זוכה ליחסי ציבור דומים לאתרים כמו eBay, בהחלט מדובר בהישג מרשים. כעת, לאור הצלחתו, הוא גם עושה עלייה.

"תהיה ירידת מחירים"

"כמו כל בעל אייפון, גם אצלי נגמרת הסוללה לעיתים תכופות. מצאתי מטען בחנות מקוונת בישראל ב-50 שקל, אבל אז שמעתי על דיל אסקטרים ופשוט רכשתי אותו משם ב-2 דולר. זה הפיל לי את האסימון שיש לאתר הזה צורך אמיתי בישראל", מסביר יובל אטד, מנכ"ל אתר WinWin, שמשיק היום (ב') גרסה בעברית לאתר, במסגרת שיתוף פעולה מלא עם דיל אסקטרים הסינית ובאותם מחירים מוזלים.

לאטד לא היה מושג עד כמה האתר פופולרי בישראל, כשעשה את הפנייה הראשונה לדיל אקסטרים. "פניתי אליהם כמו כל גולש אחר - דרך האפשרות של 'צור קשר' באתר. בהמשך עירבתי את הנציגות הישראלית של PayPal, שהיא אמצעי התשלום העיקרי בדיל אקסטרים", מסביר אטד. "כך הגענו לסגן נשיא דיל אקסטרים, רוג'ר לאו, שאחרי כמה וכמה שיחות, הוא השתכנע ליצור את שיתוף הפעולה הראשון לאתר מחוץ לסין".

מה ששכנע את לאו היה בעיקר כוח הקנייה של ישראל באתר, שמהווה את אחת מעשר המדינות הפעילות ביותר בדיל אקסטרים. כעת, WinWin תציע את כל המוצרים והפלטפורמה של דיל אקסטרים בעברית, כשהמחירים יישארו זהים לחלוטין (בדולרים, עם המרה לשקלים באתר עצמו), כולל המשלוח שימשיך להיות חינמי.

מי שיבצע רכישה דרך הגרסה הישראלית של דיל אקסטרים יוכל ליהנות לא רק מממשק בעברית אלא גם מקיצור זמן המשלוח בחלק מהמקרים, כשכיום הוא עומד על כשבועיים-שלושה לאור העובדה שהמוצרים נשלחים מסין. "אחרי שנלמד קצת את השוק ונדע מה המוצרים הפופולריים ביותר שהישראלי צורך בדיל אקסטרים, אנחנו נייבא מוצרים מראש ותהיה לנו אפשרות לספק אותם לצרכן תוך 48-72 שעות", מסביר אטד.

אטד מוסיף עוד, כי במסגרת שיתוף הפעולה, הצדדים גם יציעו מוצרים לאירועים מיוחדים. "כמו שהאתר מציע היום מוצרים שמותאמים לקראת יום העצמאות האמריקני, נוכל לבצע איתם התאמה של מוצרים לקראת יום העצמאות שלנו כמו דיסק און קי עם דגל ישראל. אותו הדבר גם לגבי חגים אחרים או אירועים כמו חזרה לבית הספר או עונת הרחצה", אומר אטד.

איך אתה מסביר את פערי המחירים בין דיל אקסטרים לאתרי מכירות בישראל?

"חלק מהסוחרים בישראל מזמינים את הסחורה מדילרים בסין אבל יש גם כאלה שהולכים ישירות למפעלים בסין. אבל כשהם מזמינים חצי קונטיינר של מוצר מסוים, הם צריכים לשלם עליו מכס ולזה צריך להוסיף הוצאות פרסום, משכורות עובדים, תפעול שוטף וכמובן את הרווח שלהם. בסופו של דבר, הצרכן הישראלי משלם על כל השרשרת הזו".

ואיך זה עובד בדיל אקסטרים?

"קודם כל, יש הרבה מאוד מוצרים שדיל אקסטרים מייצרים בעצמם, מה שמוזיל עלויות. את שאר המוצרים הם רוכשים בכמויות ממפעלים בסין. מעבר לכך, יש מוצרים שהם לא מרוויחים עליהם אבל יוצאים מאוזנים. אין פה עמלות תיווך, אין את המכס, אין גוזרי קופונים בשרשרת האספקה הזו. גם בנוגע למשלוח החינמי לכל העולם, הם לא מפסידים. הם שולחים מאסות אדירות של מוצרים אז יש להם הסכמים עם חברות שילוח בינלאומיות".

צרכן ישראלי שמזמין מוצר מדיל אקסטרים לא צריך לשלם עליו מכס?

"במכס מסתכלים על זה כצריכה אישית ולא מסחרית. כשזה ברמת מוצרים בודדים, אז לא משלמים מכס ואין עם זה בעיה. אבל אם תביא ארגז, תשלם על זה מכס. אבל אפילו אם ייקחו על זה מכס, אתה עדיין נמצא בפערי מחירים מטורפים של מאות אחוזים".

איך לדעתך הכניסה של דיל אקסטרים תשפיע על השוק בארץ?

"הסוחרים בישראל יצטרכו בטווח זמן מסוים להוריד מחירים. לא תהיה להם ברירה".

אמנם רוב החנויות המקוונות בישראל לא מוכרות מוצרים מקוריים, אך איכות המוצרים לא עלולה להרתיע צרכנים מלרכוש באתר סיני?

"לא מדובר במוצרים שעברו בקרת איכות גרמנית. אנשים קונים באתר בגלל המחיר הנמוך. כבר היום יש ישראלים שרוכשים בארץ קומקום או אפילו טלוויזיה סיניים וזולים והם יודעים שאי אפשר להשוות מוצר גרמני למוצר סיני - הוא גם עולה פי שלושה. מדובר במוצרים טובים אבל בגלל שהם כל-כך זולים יכולים להיות פגמים. בסופו של דבר, בגלל שהמחירים כל-כך זולים, אז זה לא משנה. אם אני מזמין כיסוי לאייפון ואני חושש שהוא ייהרס לי, אז אני אזמין מראש שלושה. זה עדיין יוצא יותר זול מכיסוי אחד בישראל".

ומה בנוגע לשירות לקוחות? ישראלים עדיין יצרכו לפנות דרך האתר או שיהיה מענה דרך WinWin?

"אנחנו נפעיל שירות לקוחות שיטפל בבעיות אקוטיות, אם למשל מישהו לא קיבל את המוצר שהזמין או שהוא היה פגום ולא טיפלו בו כראוי. אבל 95% מהבעיות ייפתרו מול שירות הלקוחות של דיל אקסטרים".

ריצת מרתון ארוכה

מספר סיבות עיקריות הביאו את WinWin, אתר הלוחות מקבוצת "ידיעות אחרונות", להיכנס לשיתוף הפעולה עם אתר דיל אקסטרים: קבלת אחוזים ממכירות מוצרים שנעשו דרך האתר הישראלי; הגדלת הטראפיק (תנועת הגולשים) לאתר של WinWin והוספת פיצ'ר נוסף להיצע הנוכחי של האתר - גם לשם התחרות מול אתרים כמו יד2 וגם לצורך הרחבת האתר לכדי זירת מסחר מקוונת.

"חיפשתי את המוצר הנכון שיעזור לנו להתקרב למטרה ששמנו לעצמנו - להיות eBay הישראלית", אומר אטד. "להקים עוד אתר סחר זה לא מעניין, אבל להביא שחקן כמו דיל אקסטרים זה משהו אחר. אנחנו רוצים לתת לצרכן תועלת אמיתית, לצד ההיצע שלנו היום של מוצרי יד שנייה ולוחות שונים. בסופו של דבר, יש לנו ריצת מרתון ארוכה. אנחנו רוצים לעבור את יד2 ולהפוך להיות הלוח המוביל בישראל. אבל זה רק משהו בדרך. המטרה המרכזית היא לשנות את תרבות הצריכה בישראל".

"לא רואה שום שינוי מאז שוואלה רכשה את יד2"

המאבק בין winwin ליד2 ממשיך לרכז את הפוקוס בתחום הלוחות

יובל אטד הגיע לנהל את אתר WinWin לפני שנה וחצי. לפני הגעתו הוגדר קודמו בתפקיד, ירון אחר, בתור סמנכ"ל WinWin באתר ynet. מאז, הפך WinWin לגוף עצמאי יותר, מה שהביא עם הזמן להכרה רחבה יותר שלו בציבור. "כשהגעתי לכאן עשינו סקר מודעות וגילינו שאנשים היו בטוחים ש-WinWin זה אתר הימורים, כשרק 5% ידעו שמדובר באתר לוחות", אומר אטד. "החלטנו למתג את עצמנו מחדש, כשהמטרה העיקרית היא לתת את הבמה ללקוחות שלנו - במקום לפרסם את עצמנו, פרסמנו מודעות של אנשים ישירות מהלוח".

כחלק מהמיתוג מחדש, הוספו לאתר פיצ'רים נוספים מלבד לוח הדירות ומוצרי יד שנייה. כך נוצר שיתוף פעולה עם מחירון לוי יצחק ונוספו מחירון שיפוצים ומערכת מידע משולבת על רכישת דירות - היקפי עסקאות שנעשות באזור המגורים (המבוססת על מידע מרשות המסים) ומידע סוציו-אקונומי על סביבת המגורים כמו רמת הכנסה או השכלה של דיירים בבניין מסוים (שילוב של מידע ממכון גיאוקרטוגרפיה והלמ"ס). כיום, על-פי נתוני WinWin, זוכה האתר לטראפיק של 170 אלף גולשים שונים ביום וכ-2 מיליון גולשים שונים בחודש.

פיצ'ר נוסף שתופס תאוצה באחרונה הוא אפליקציה מיוחדת לפייסבוק, שיוצרת את סביבת הלוחות של WinWin ישירות בתוך הרשת החברתית. "עד כה 30 אלף גולשים הורידו את האפליקציה לפייסבוק וזה יוצר לנו Engagment יומיומי עם עשרות גולשים. אנחנו יודעים איפה הם גולשים ובאיזה מדורים. אפשר, למשל, לדעת שבלוחות הנדל"ן יש 60% גברים, במעמד סוציו-אקונומי מסוים", אומר אטד.

לדבריו, היתרון באפליקציית הפייסבוק הוא בעיקר למתעניינים במודעות. "כך, אתה יכול לדעת בוודאות ממי אתה רוכש דירה, רכב או מוצר מסוים כי אתה מקבל גם את הפרופיל שלו בפייסבוק. זה מאוד מוסיף לחוויה, אם כי חשוב לציין שאנחנו לא מחייבים לשייך את הפרופיל בפייסבוק למודעה", אומר אטד.

הקרב על המחירון

לפני כשנה, ביולי 2010, נרשמה רעידת אדמה בשוק הלוחות בפרט ובתעשיית האינטרנט הישראלית בכלל: פורטל וואלה רכש 75% מאתר יד2, המתחרה הגדול של WinWin והמוביל בתחום הלוחות המקוונים, תמורת 117.5 מיליון שקל. אף שכמעט שנה עברה, אטד עדיין לא נוטה להתרגש מהעסקה. "אני לא רואה שום שינוי מאז שוואלה רכשה את יד2 - לא במדיניות ולא בתחרות. זה כלל לא מעסיק אותנו כי אנחנו מפוקסים בעשייה שלנו".

אחד המהלכים הראשונים שנעשו לאחר עסקת הרכישה, אירע באוקטובר אשתקד כשוואלה-יד2 השיקו מחירון רכב, שיתחרה באופן ישיר במחירון הוותיק והממוסד של לוי יצחק, שכאמור משתף פעולה עם WinWin ומאפשר לגולשים לקבל נתונים ומחירים תמורת תשלום.

בין הגופים שמשתמשים במחירון הרכב של יד2 ניתן למנות את איגוד השמאים ובנק מזרחי טפחות, אך נראה שגם במקרה הזה אטד מסרב להתרשם. "המחירון של לוי יצחק הוא המחירון היחיד של המדינה", הוא ממהר להצהיר. "יכולים להיות אלף מחירונים חינמיים, אבל בסוף לוי יצחק הוא היחיד שקובע. לא הבנקים ולא השמאים הם שקובעים מי יהיה מחירון הרכב הרשמי אלא חברות הביטוח. ונכון להיום, הן עובדות עם לוי יצחק בלבד".

עוד כתבות

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

העסקה שתגדיל את פוטנציאל הנפט של קבוצת דלק ב-100 מיליון חביות

הקבוצה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 12.3 מיליארד שקל, צמיחה של 2.8% אבל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% ● החברה הבת איתקה צפויה להתמזג עם חברת נפט הפועלת בים הצפוני ● התגמולים לשלושת בכירי קבוצת דלק הסתכמו ב-2023 בעלות מצרפית של כמעט 50 מיליון שקל

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

פתיחה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 קופץ ב-1% ות"א 90 עולה ב-0.5% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● סטלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

השופט עוזי פוגלמן. דחה בקשה לדיון נוסף שהגישה המדינה / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המדינה התנגדה לפצות אדם שקנה דירה ממתחזה - ונדחתה פעמיים בעליון

המדינה הגישה באופן חריג בקשה לדיון נוסף, בטענה כי הדרישה להציג צו ירושה מקורי תשפיע באופן שלילי על שוק הנדל"ן ● בשבוע שעבר בית המשפט העליון דחה את בקשתה

דורי נאוי / צילום: איל יצהר

דורי נאוי על ישראכרט: "צריכים להחליט אם להכניס שותף או לוותר"

לאחר שבנק ישראל הבהיר לחברת אחים נאוי כי לא תוכל לשלוט בחברת כרטיסי האשראי עם פחות מ-30% מהמניות, בעל השליטה אומר כי "לא תם המשחק מבחינתנו; ישראכרט יכולה להמריא ולייצר תחרות אם יתנו לה את הכלים המתאימים"

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

הכישלון הכפול של אלקטרה צריכה בתחום המזון / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ישראל הדרי, שירה ספיר, גלית חתן

ההבטחה הכפולה התנפצה: המספרים מאחורי הכישלון של סבן אילבן וקרפור

עד לפני שנתיים אלקטרה צריכה נראתה כמו הבטחה גדולה בתחום קמעונאות המזון עם שתי השקות גדולות שעמדו לפתחה: סבן אילבן וקרפור ● אבל דוחות החברה חושפים: הרשתות הבינלאומיות צוברות הפסדים של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים, וסבן אילבן אף עשויה להיסגר ● וגם: התיאבון שפגע באחים זלקינד

ביל אקמן ואישתו נרי אוקסמן / צילומים: RICHARD BRIAN, רויטרס; ויקיפדיה, Noah Kalina

המיליארדר ביל אקמן: "בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה בגלל המלחמה"

אקמן ואישתו נורי אוקסמן רכשו בתחילת השנה כ־5% ממניות הבורסה תמורת כ־100 מיליון שקל ● "אני מאוד מתרשם מההנהלה, התוכניות העסקיות שלהם והיכולות הטכנולוגיות שלהם", כתב בציוץ ב-X

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

יאיר לפיד, יש עתיד / צילום: כדיה לוי

האם עסקת שליט בוצעה זמן לא רב לפני הבחירות לכנסת?

יש קשר בין עסקת גלעד שליט מ־2011 לבחירות שהתקיימו ב־2013? אנחנו לא מצאנו כזה ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות