ההתרחבות נמשכת: המדד המשולב עלה ב-0.3% במאי

העלייה במדד במאי משקפת עלייה במדד יצוא השירותים ובמדדי יבוא הסחורות ■ העלייה במדד קוזזה עקב הירידות ביצוא הסחורות, בייצור התעשייתי ובמדד פדיון המסחר והשירותים

המדד המשולב למצב המשק בחודש מאי עלה ב-0.3% ובמצטבר עלה המדד בחמשת החודשים מתחילת השנה ב-2.3% לעומת חמשת החודשים שקדמו להם. כך נמסר היום מבנק ישראל.

נתוני המדד מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק. העלייה במדד במאי משקפת עלייה במדד יצוא השירותים ובמדדי יבוא הסחורות. העלייה במדד קוזזה עקב הירידות ביצוא הסחורות, בייצור התעשייתי ובמדד פדיון המסחר והשירותים.

יצוין כי מדד חודש מרץ עודכן במקצת כלפי מטה, מעלייה של 0.4% לעלייה של 0.2%, בעקבות עדכונים קלים כלפי מטה שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחודש זה בנתונים של מדד הייצור התעשייתי ומדד הפדיון במסחר ושירותים.

במקביל, מדד מלניק למצב המשק לא השתנה בחודש מאי 2011. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, מדד חודש מאי מצביע על סימנים של האטת קצב הצמיחה של המשק.

על פי המדד, רמת פעילות המגזר העסקי בחודש מאי הייתה דומה לזו של חודש אפריל. מדד הייצור התעשייתי, המשקף את היצע התוצר העסקי, והפדיון בענפי המסחר והשירותים המשקף ביקושים מקומיים ובעיקר של צריכה פרטית, ירדו בחודש אפריל לאחר תקופה ממושכת של עליות. מדד היבוא הכולל בעיקר יבוא תשומות לייצור המקומי, ממשיך לעלות.