המשט לעזה שוב נדחה: צפוי לצאת ביום שלישי הקרוב

כך על פי דוברת פעילי המשט לעזה ■ על פי ההערכות, צפויות להשתתף במשט תשע ספינות מתוך ה-15 שתוכננו בתחילת הדרך

המשט לעזה נדחה פעם נוספת לשבוע הבא וצפוי לצאת ביום שלישי הקרוב, כך הודיעה היום גרטה ברלין, דוברת הפעילים. על פי ההערכות, צפויות להשתתף במשט תשע ספינות מתוך ה-15 שתוכננו בתחילת הדרך.

"ישראל עושה כל שביכולתה כדי למנוע מאיתנו לצאת מהנמל", אמרה ברלין השוהה ביוון. "אנחנו רוצים לצאת לדרך כבר בחמישה ביולי, כדי להגיע לא יאוחר מאשר השישה או השבעה ביולי. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים עם מה שיש לנו", הוסיפה ברלין.

עוד דווח היום כי הספינה האמריקנית שלוקחת חלק במשט המתארגן לעזה עזבה ללא רשות את נמל פיראוס. על פי הדיווח, לא ניסו אנשי רשויות הנמלים בפיראוס למנוע מהספינה לצאת לדרכה. עם זאת, מאוחר יותר דווח כי אנשי משמר החופים עצרו את הספינה בלב ים.

ברלין הוסיפה כי הרשויות ביוון טרם נתנו אישור לספינה האמריקנית שעוגנת בפיראוס לעזוב את הנמל. "היוונים משתפים פעולה עם ישראל ככל שהם יכולים", האשימה דוברת המשט.

אירלנד תדרוש מישראל הסברים על החבלה במשט

מספר חברי פרלמנט באירלנד דורשים ששגריר ישראל במדינה ייקרא לשיחת נזיפה במשרד החוץ, על מנת לתת הסברים כיצד ניזוקה הספינה האירית שאמורה הייתה להשתתף במשט לעזה - כך דיווח היום העיתון "אייריש טיימס".

אחד מחברי הפרלמנט האיריים ג'ו היגינס אמר לעיתון כי "הממשל האירי חייב להפוך את החבלה בספינה לעניין בינלאומי. ישראל צריכה לתת הסברים למעשה".

דובר שגרירות ישראל באירלנד הגיב להאשמות: "לישראל אין כל מידע אודות מה שקרה לספינה. אנחנו לא קשורים לאירוע המתואר בשום דרך, שמענו עליו בתקשורת בדיוק כמו כל אחד אחר", והוסיף כי "ישראל מקבלת בברכה כל סיוע מאזרחי אירלנד הרוצים לתרום לפלסטינים בעזה. אנחנו נעביר את התרומות לתוך עזה דרך המעברים היבשתיים כמקובל".

דובר משרד החוץ מסר בתגובה לפניית חדשות 2 באינטרנט: "אם ממשלת אירלנד אכן תקרא לשגריר ישראל לבירור, זה מעיד על כך שהפרנויה והזיות הג'יימס בונד של מארגני המשט הדביקו איזה פקיד אירי ולכן הוא מטריד את השגריר. מדובר בהאשמות הזויות שאין בהם שום שחר".

הספינה האירית "סאוריס" היתה אמורה להשתתף במשט המתוכנן לעזה ולהעביר לתושבי הרצועה סיוע רפואי וציוד ספורט. אתמול דיווחו פעילי המשט כי המדחף של הספינה האירית ניזוק בעודה עוגנת בנמל בטורקיה, ולכן היא לא תוכל להפליג עם המשט. אחד הפעילים שהיה אמור לשוט על הספינה האירית אמר אתמול כי "לא ייתכן כי הנזק היה תקלה תמימה. מעשה החבלה הוא מעשה מזעזע שיש לגנותו".