פסגות: מחירי החשמל והארנונה יעלו; האינפלציה תתקרר

האנליסט אורי גרינפלד: "מחירי החשמל יעלו בשנה הקרובה ב-10%; הארנונה תתייקר ב-3%-5%" ■ למרות זאת, צופה ירידה באינפלציה לרמה של 0.3% ביוני; ב-12 החודשים הבאים: 3%

מחירי החשמל והארנונה בישראל צפויים לעלות, אולם האינפלציה צפוייה להיחלש בתקופה הקרובה, כך עולה מסקירת מאקרו של בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות.

"מחירי החשמל יעלו... בעקבות הבעיות באספקת הגז ממצרים. אנו מניחים כרגע שהמחירים יתייקרו במהלך השנה הקרובה ב-10%", כותב האנליסט אורי גרינפלד מפסגות. "כיוון שהסעיף מהווה 2.4% מהמדד, מדובר על תוספת של 0.25% לתחזית ל-12 החודשים הקרובים".

"על פי התקשורת מחירי הארנונה צפויים להתייקר ב-3%-5% בחלק מהיישובים. מדובר על תוספת של כ-0.05% למדד", כותב גרינפלד.

בחודש יוני, צופים בפסגות עליה במחירי הדלקים בשיעור של 2.1%, כמו גם העלאת מחירי המזון בשיעור של כ-0.5%. גם מחירי הדיור צפויים לעלות ב-0.4% (ובכ-0.5% בחודשים יולי ואוגוסט), בעוד עלייה חדה במיוחד צפויה להירשם בתחום ההלבשה וההנעלה - בשיעור של 9.9%. עליות נוספות בכלל הסקטורים, צפויות על פי פסגות להתרחש גם בחודש יולי.

חרף כך, צופים בפסגות התקררות מועטה באינפלציה, ומורידים את תחזיות האינפלציה בסעיפים של מוצרי צריכה ובעיקר בסעיפי המזון והתקשורת. זאת, "לאור ההערכה כי המחאות החברתיות יקשו על היצרנים להעלות מחירים".

לאחר השינויים, מעדכנים בפסגות את התחזית למדדים הקרובים - 0.3% ביוני, 0.1% ביולי, ו-0.2% באוגוסט. ב-12 החודשים הבאים צופים בפסגות אינפלציה ברמה של 3%.

תחזית אינפלציה יוני / מתוך: אורי גרינפלד, בית השקעות פסגות
 תחזית אינפלציה יוני / מתוך: אורי גרינפלד, בית השקעות פסגות