רוסאריו: זינוק של 350% בהיקף הנפקות המניות ברבעון 2

לכ-800 מיליון שקל ■ עלייה של 40% בהיקף הגיוסים הכולל ברבעון השני - הסתכמו ב-11.4 מיליארד שקל

עלייה ניכרת נרשמה בהיקף הגיוסים בשוק ההון הישראלי ברבעון השני של שנת 2011. החברות במשק גייסו כ-11.4 מיליארד שקל בשוק ההון המקומי ברבעון השני, עלייה של כ-40% לעומת הרבעון הראשון של השנה, שבו גייסו כ-8 מיליארד שקל. כך עולה מהסיכום של שוק ההנפקות ברבעון השני של 2011, שנערך על ידי כלכלני חברת החיתום רוסאריו קפיטל.

מנתוני רוסאריו קפיטל עולה, כי ברבעון השני של השנה גויסו כ-800 מיליון שקל ב-10 הנפקות מניות - עלייה של כ-350% לעומת הרבעון הקודם. גם בהיקף הנפקות החוב נרשמה עלייה של כ-33% לעומת הרבעון הקודם, והן הסתכמו בכ-10.6 מיליארד שקל. במספר ההנפקות נרשמה יציבות - 10 הנפקות מניות ו-45 הנפקות חוב ברבעון השני, לעומת 10 הנפקות מניות ו-43 הנפקות חוב ברבעון הקודם.

בכל המחצית הראשונה של השנה גייסו החברות 19.5 מיליארד שקל ב-108 הנפקות. מהם, כ-18.5 מיליארד שקל גויסו ב-88 הנפקות חוב וכ-970 מיליון שקל גויסו ב-20 הנפקות מניות. במחצית המקבילה אשתקד גויסו כ-20.8 מיליארד שקל, מהם כ-17 מיליארד שקל ב-97 הנפקות חוב וכ-3.8 מיליארד שקל ב-30 הנפקות מניות (כולל 2.5 מיליארד שקל בהנפקת ההון של עזריאלי ברבעון השני של 2010).

נגה קנז, מנכ"לית רוסאריו קפיטל, אמרה: "העלייה בהיקף ההנפקות ברבעון השני נובעת מהתפוגגות השפעתם של שני גורמים שהעיבו על השוק ברבעון הראשון. נראה כי החששות של החברות והמשקיעים מהתמורות בעולם הערבי שככו במידה רבה ברבעון השני. במקביל, השוק הפנים טוב יותר את המשמעויות של תקנות ועדת חודק, שנכנסו לתוקף בתחילת השנה. כל זה הוביל לכך שבמחצית השנה כולה נרשמה יציבות בהיקף ההנפקות, תוך עלייה בהיקף גיוסי ההון וירידה קלה בסך הגיוסים, הנובעת בעיקר מהנפקת ההון של עזריאלי במחצית המקבילה אשתקד".

מתוך כ-970 מיליון שקל שגויסו בהנפקות מניות במחצית הראשונה, כ-590 מיליון שקל גויסו בהנפקה ראשונה לציבור. מתוך כ-800 מיליון שקל שגויסו במניות ברבעון השני, למעלה ממחצית מהסכום גויס בהנפקות ראשונות.

מתוך 45 הנפקות החוב ברבעון השני, 21 הנפקות נעשו באמצעות הרחבה של סדרות קיימות. זאת, בדומה לרבעון הראשון של 2011, בו מספר ההרחבות עמד על 18 מתוך 43 הנפקות של אגרות חוב. גיוס באמצעות הרחבה של סדרות קיימות הוא אמצעי זמין ומהיר לגיוס כספים עבור חברות שיש באפשרותן לבצע גיוס מסוג זה. בין הנפקות המניות הבולטות: חברת קרסו גייסה 250 מיליון שקל בגיוס ראשוני לציבור, חברת אנרג'יקס גייסה 146 מיליון שקל ורשת הסופרמרקטים ויקטורי גייסה כ-64 מיליון שקל.

בין הנפקות החוב הבולטות ברבעון השני: בזק גייסה כ-3 מיליארד שקל בהנפקת החוב הגדולה ביותר שבוצעה בשוק המקומי בשנים האחרונות, בנק הפועלים גייס כ-1.2 מיליארד שקל, בנק מזרחי גייס כ-900 מיליון שקל, פרטנר תקשורת גייסה כ-680 מיליון שקל ופז גייסה כ-630 מיליון שקל.