המכרז לרכישת האופציה בחברת דרך ארץ נדחה ל-14 ביולי

ועדת המכרזים למכירת האופציה על זכויות המדינה בחברת דרך ארץ ( כביש 6), הודיעה היום על דחיית מועד הגשת ההצעות במכרז

ועדת המכרזים למכירת האופציה על זכויות המדינה בחברת דרך ארץ ( כביש 6), הודיעה היום (ג') על דחיית מועד הגשת ההצעות במכרז ל-14 ביולי. ב-15 ביוני הודיעה וועדת המכרזים שמחיר המינימום להגשת הצעה בהליך לכלל זכויות המדינה יעמוד על מיליארד ו-50 מיליון שקל. המדינה חילקה את זכויותיה ל- 280 יחידות שוות, באופן שמחיר המינימום ליחידה הנגזר ממחיר המינימום הכולל הוא 3 מיליון ו-750 אלף.

המדינה פועלת למקסום זכויותיה וזאת באמצעות מתן וודאות למתמודדים בהליך התחרותי שיקבע את מחיר הזכויות. ההסכמות עם הזכיין מאפשרות קיום הליך תחרותי בתנאי ודאות לכלל המתמודדים וכן וודאות לאופן מימוש זכות הסירוב על ידי הזכיין.

במכרז לרכישת האופציה צפויים להשתתף גופים מוסדיים וכן קרן התשתיות החדשה, קרן נוי, שכבר הודיעה על התעניינותה. הקרן מייצגת גופים מוסדיים ובהם מנורה, מבטחים, כלל, דש, ובנק הפועלים. ההצעה הזוכה תהיה כפופה לזכות הסירוב של הזכיינים הנוכחיים - שיכון ובינוי (50%) וקרן תשתיות ישראל (50%).

זכויות המדינה כוללות 49% מזכויות הבעלות בזיכיון שמחזיקה דרך ארץ על הכביש, לפי ההסכם עם המדינה שיפוג בשנת 2029. כמו כן, כוללת האופציה זכות מחוב הבעלים ובדיבידנד וכן בחוב המזאנין (חוב ביניים), שתחלק החברה.