המבקר יפרסם דוח ביניים בנוגע לאסון הכרמל - ב-26 ביולי

דיווח גל"צ: מבקר המדינה צפוי לפרסם מסקנות ביניים בנוגע לנסיבות שהובילו לאסון השריפה בכרמל ■ ח"כ יואל חסון: "נתניהו הוא הראשון שנופל באחריות ותופנה אליו ביקורת"

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, צפוי לפרסם ב-26 ביולי מסקנות ביניים בהמשך למחקר שמבצע צוות מיוחד של המשרד, בנוגע לנסיבות שהובילו לאסון השריפה בכרמל, והמחדלים שהתרחשו לפני האסון ובמהלכו - כך על-פי חשיפת גלי צה"ל הבוקר (ד').

מדובר בדוח ביניים, אודות הממצאים אליהם הגיע המבקר עד כה בנוגע לאסון השריפה בכרמל, אשר הסב נזקים סביבתיים ואישיים גדולים, בו גם קיפחו את חייהם כ-44 בני אדם. על-פי הדיווחים, צפוייה בדוח הביניים להימתח ביקורת על כשלים מערכתיים ואישיים של ראש הממשלה ושריו הרלוונטיים למאורע, לפני התרחשותו ובמהלכו.

"הדברים שמבקר המדינה נחשף אליהם במהלך הבדיקה הפכו את העבודה למורכבת ועמוקה", אמר היום בריאיון לגלי צה"ל ח"כ יואל חסון ("קדימה"), החבר בוועדה לביקורת המדינה.

"אחרי שפגשתי את משפחות הקורבנות - שדרשו ממני לדעת מי אחראי - הבנתי שאנו זקוקים לפרסום דוח ביניים", מסביר חסון. "החוק מאפשר לוועדה לביקורת המדינה לפנות למבקר ולקבל דיווח ביניים על הממצאים אליהם הגיע. לאסון הזה יש משמעות בהיבט הלאומי, אבל גם בהיבט האישי למשפחות - וחשוב שנציג את המסקנות מוקדם ככל הניתן".

בהתייחסו לגורמים אשר נושאים באחריות לאסון, אמר חסון: "ליקויים לא נולדים מעצמם, אלא מתבצעים על ידי אנשים שמקבלים החלטות שגויות. לא תהיה בדוח ביקורת אמורפית ולא ברורה - כל מה שיוצג מול הוועדה, ייגע באופן קונקרטי לתהליכי קבלת ההחלטות של הגורמים הרלוונטיים, כולל ראש הממשלה ושריו".

עוד הוסיף חסון כי "ראש הממשלה הוא הראשון בראשונים שנופלים באחריות ולכן תופנה גם אליו ביקורת".