התנגדות המוסדיים טרפדה את תנאי הבונוס ליו"ר פטרוכימיים

אישור הבונוס ליעקב גוטנשטיין לא זכה לרוב למרות שחברת אנטרופי המליצה לאשר אותו

40 דקות לפני תחילתה של אסיפת בעלי מניות פטרוכימיים, על סדר יומה עמד אישור תוכנית בונוסים לראשי החברה, הודיעה החברה כי היא מסירה מסדר היום את אישור תוכנית התגמול של יו"ר החברה, יעקב גוטנשטיין. האחרון מחזיק בעקיפין כ-11.4% ממניות הפטרוכימיים, שכן הוא נמנה עם בעלי חברת גימא השקעות, המחזיקה במחצית ממניות מודגל, בעלת השליטה (61%) במפעלים הפטרוכימיים.

הפטרוכימיים נמנית עם בעלי השליטה בבז"ן (30.7%), וכן היא מחזיקה בשליטה משותפת ביצרנית הבדים אבגול (23.7%) עם משפחת גולדווסר.

גוטנשטיין, המחזיק בתפקיד היו"ר ב-75% משרה, זכה ב-2010 לשכר שנתי בעלות של 1.5 מיליון שקל (וכן קיבל בשנה זו 600 אלף שקל כמענק בגין שנת 2009, שהסתיימה ברווח גבוה של 294 מיליון שקל, שנבע בעיקר מהשלמת המיזוג עם בז"ן).

תוכנית התגמול הנוכחית שאותה היו צריכים לאשר בעלי המניות לגוטנשטיין, אשר אושרה על-ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, כללה מענק שנתי שיכול להגיע ל-680 אלף שקל בשנה, וזאת אם החברה תעמוד בכמה יעדים, אשר ייקבעו בתחילת כל שנה על-ידי דירקטוריון החברה.

הפטרוכימיים הסירה את ההצעה מסדר יום האסיפה, לאחר שהתקבלו אינדיקציות כי היא לא תזכה לרוב הדרוש לאישורה, של 50% מקרב בעלי המניות הבלתי נגועים. המניע העיקרי להתנגדות המוסדיים למתן מענק לגוטנשטיין נוסף על שכרו, הוא העובדה שהוא נמנה עם בעלי השליטה בחברה, ולכן הוא נהנה מעליית שוויה של החברה במצב שבו היא מצליחה בעסקיה.

אישור התוכנית לא זכה לרוב, למרות שחברת אנטרופי, המעניקה ייעוץ לגופים מוסדיים בהצבעות, המליצה לאשר את תוכנית התגמול של גוטנשטיין, לאחר שנעשו בה כמה שינויים. בדיווח שמסרה כתבה הפטרוכימיים, כי תדחה את הדיון ואת קבלת ההחלטה בנושא האמור למועד מאוחר יותר.

הנושא השני שעמד על סדר יומה של האסיפה הוא אישור תוכנית תגמולים למנכ"ל החברה, ערן שוורץ. שוורץ זכה ב-2010 לשכר שנתי בגובה של 1.8 מיליון שקל, ולמענק בהיקף של 800 אלף שקל. התגמול לשנים הקרובות, שיסתכם בעד 880 אלף שקל לשנה בהתאם לעמידה ביעדים, אושר על-ידי הקולות הבלתי נגועים ברוב של 94%. זאת למרות העובדה כי בדוח של חברת אנטרופי נכתב כי חבילת השכר השנתית של מנכ"ל החברה גבוהה לעומת קבוצת ההתייחסות, וזאת בשל העובדה כי שוורץ מחזיק גם בתגמול הוני, בדמות 304 אלף אופציות הניתנות למימוש לכ-1% מהון מניות החברה.