מנכ"ל פרטנר: "בזק תראה את הגב שלנו בטלסקופ"

ויכוח בין מנכ"ל פרטנר ומנכ"ל בזק בוועידת התקשורת ונתח שוק ■ גלברד: "יש בשוק מונופול בתשתיות האינטרנט" ■ גבאי: "בזק מסוגלת לספק פס רחב ל-100% ממשקי-הבית בישראל"

"בזק מסוגלת לספק פס רחב ל-100% ממשקי-הבית בישראל", - כך אמר היום (ד') אבי גבאי מנכ"ל בזק, בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" לשנת 2011. "בזק משקיעה בתקשורת קווית ואלחוטית בשיעור גבוה מאוד אפילו בהשוואה לאירופה. קצב הגלישה וכן הפריסה של התשתית הוא אדיר ביחס למדינות העולם".

גבאי אמר את הדברים בפאנל "פס רחב לחדשנות", בהשתתפות בכירי סקטור הטלקום במשק הישראלי.

"קצב הגלישה נמצא במגמת עלייה וב-2012 ישראל תעבור את רוב מדינות ה-OECD בתחום הזה. יש לציין שגם המחירים נמצאים בירידה, כאשר המחירים בישראל של אינטרנט במהירות של עד 15 מגה הם מהנמוכים בעולם, וגם במהירויות הגבוהות יותר המחירים יורדים".

"מבחינת תשתיות האינטרנט - יש בשוק מונופול", אמר יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר. "אין תחרות - אין השקעות ואין פיתוח. אין לנו היום בשוק פס רחב אמיתי - 10 מגה זה לא פס רחב".

אבי גבאי התייחס לדברי גלברד בנוגע לטענה כי אין באמת פס רחב ואין באמת שיתוף תשתיות, ואמר כי "אני שמח שמתחרה שלי חושב כך, זה יוביל אותו לקבל החלטות מסוימות שטובות לי בתור המתחרה שלו. אבל כל אדם זכאי לדעתו, אני פשוט שמח שאילו הן הדעות של המתחרה שלי".

גלברד הגיב לדברי אבי גבאי, ואמר כי "גבאי מצליח לייצר מסך עשן בכל הקשור למהירויות הגלישה ולשיתוף בתשתיות. ב-2018 אבי גבאי ובזק ייראו את הגב של פרטנר - ועוד עם טלסקופ".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, אמר בפאנל כי "היום יש 600 מיליון לקוחות ניידים שמחוברים בפס רחב, ותוך 5 שנים אנחנו מעריכים שהמספר יגדל ל-5 מיליארד איש". לדברי ברמן, "כל 10% תוספת בחדירת הפס הרחב למדינה - משמעותה גידול של 1% בתמ"ג של אותה מדינה, וזה יוצר לנו הזדמנויות חדשות".