גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מקורב לוועדת קדמי: "שרפתנים מבוגרים יעשו אקזיט"

כמה באמת מרוויח רפתן? בדיקת "גלובס" מעלה כי רפת משפחתית עשויה להרוויח 10,800 שקל בחודש, לפני החזר הלוואות ■ הרפתנים חוששים: הורדת מחיר המטרה תמוטט 150 רפתות

כבר לפני כשלושה שבועות ידע שר התמ"ת, שלום שמחון, לאיזה כיוון, פחות או יותר, נושבת הרוח בוועדה הבין-משרדית שמינה לבדיקת השתוללות המחירים הפרועה במשק החלב: תנועת המושבים והתאחדות החקלאים כינסו בתל אביב עשרות אנשי כפר כדי לדון בתדמית המגזר החקלאי.

הדיון היה הכרחי וזכה למשנה תוקף על רקע סערת הקוטג'. שמחון ושרת החקלאות, אורית נוקד, באו גם. היו שם דיבורים, כיבודים וחנופה, שמחון סיפר על הכנסים שמזמן לו תפקידו, על ההתחככות באנשים הדורי מחלצות, "אבל אין יותר אותנטי מזיעה של חקלאי". אחר כך דיבר על האליטה האמיתית של החברה הישראלית, סיפר שליווה את שר הביטחון, אהוד ברק, בטקס סיום קורס הטיס האחרון, אז שמע מכל יציע אנשים שקוראים בשמו, הם "אנשי מושבים שילדיהם וקרוביהם סיימו את הקורס וצעדו על רחבת המסדרים בחצרים".

לא חלפו עוד דקות רבות ושמחון אמר את מה שלימים יסעיר את אנשי המגזר שלו, החקלאי: "בשבועות הקרובים אני ואורית (נוקד - י"א) נצטרך לקבל החלטות לא פופולריות, אך הכרחיות להנחת תשתית לדורות הבאים בחקלאות... אל תקטרו. נצטרך להכניס יד לכיס.... נידרש לשלם מחירים, גם במקרה של גביע הקוטג'. התשובה שלכם תהיה במישור החדשני, אסור שהיא תהיה במישור הבכייני", אמר.

הוועדה, שבראשות מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, גיבשה המלצות והגישה אותן אתמול (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודברי האזהרה של שמחון אל החקלאים כבר קיבלו צורה, מתווה ברור: "מכל הטררם הזה יש משהו ודאי אחד - מגזר שלם של רפתות משפחתיות הולך לאבדון. זה הכול", טען בשיחה עם "גלובס" בכיר במשק החלב.

בסוף השבוע תדרך ראש הממשלה כתבים כלכליים. הוא ידע שהחקלאים הושמו על המוקד ברשימת ההמלצות של קדמי ואמר: "אני יותר חזק מהלובי החקלאי, אני לא מפחד מהם".

החקלאים כבר הבינו לאן הדברים הולכים: לפגיעה במחיר המטרה - המחיר של כל ליטר חלב גולמי שהם מעבירים מהרפת אל המחלבות ולייבוא של מוצרים, בעיקר אבקת חלב וגבינות קשות, תוך חשש שזה יעלה להם במכסות החלב, בנפח הייצור, בהכנסות, בהישרדות.

30 ליטר ביום עד הסטייק

מחיר המטרה של ליטר חלב בקר בשער הרפת עומד על 2.15 שקלים. משרד האוצר דורש להוריד אותו ב-20 אג' לפחות. משרד התמ"ת רוצה להוריד את המחיר ב-10 אג'. משרד החקלאות מתנגד בתוקף. גם בתרחיש הקל, של הוזלת מחיר המטרה ב-10 אג', מאות רפתות משפחתיות, שנחשבות קטנות ומאכלסות כ-60 פרות ועוד כ-40 עגלות, עומדות לפני סחרור: "זה כמו שאדם הולך לעבודה בבוקר ומקבל הודעה שמקצצים לו את המשכורת החודשית ב-50%. אלה הם שולי הרווח של מגזר שלם, ודווקא שם חותכים בסכין. איפה ההיגיון, איפה הצדק?", זועם בשיחה עם "גלובס" בכיר בענף רפת החלב.

נתונים על רווחיות בענף רפת החלב מצביעים על היקף ההכנסה הממוצעת של הרפתות בישראל: שולי הרווח של רפתן שמנהל משק קטן, משפחתי, זעומים. מחיר המטרה שהוא מקבל מהמחלבה שאליה הוא משווק את החלב הגולמי מממן את המזון לפרה ולעגלה, משלם משכורת לעובד הזר, משלם לווטרינר, מכסה את הפחת, משלם ארנונה. אחרי כל אלה, הרווח לחקלאי על ליטר אחד של חלב גולמי עומד על 21.93 אג'.

"לפי התחשיב הזה, משפחה עם רפת קטנה יכולה ליהנות מהכנסה של כ-10,800 שקל בחודש, אלא שמכאן, הוא כבר מחזיר הלוואות לבנקים - אם לקח וסביר מאוד שלקח - כי אי אפשר אחרת. מדובר בהלוואות שנלקחו מן הסתם בשביל הוצאות מתבקשות להפעלת הרפת. אז אחרי הכול, אף אחד אולי לא מת מרעב, אבל בטח שלא הופך להיות איש אמיד. זו הפרנסה על עבודה מאוד קשה", מסביר בכיר בענף.

סכנה להישרדות הרפתות

נתונים עדכניים של מועצת החלב מעלים כי בישראל 750 רפתות משפחתיות, שנמצאות במושבים, ועוד 170 רפתות קיבוציות, שמוגדרות "שיתופיות". מדי שנה מוערכת תנובת החלב שלהן בכ-1.3 מיליארד ליטר. 56% מהתנובה מסופקת מהרפתות השיתופיות והשאר מהמשפחתיות. תנובה שנתית ממוצעת של רפת משפחתית של 40 פרות חולבות היא כ-400 אלף ליטר. תנובה יומית ממוצעת של פרה חולבת אחרי המלטה, שגילה בין שנתיים לחמש שנים, היא כ-30 ליטר חלב. אחר כך היא הופכת לסטייק.

עלות המזון של פרה ועגלה שמוחזקת לצדה ותחליף אותה כפרה מניבה בבוא העת, נעה בין 1,000 ל-1,200 שקל לחודש. הן אוכלות הרבה תירס ושעורה. בתחשיב גס, עלות ההזנה היומית של השתיים - כ-40 שקל. "מחיר המטרה מתעדכן מעת לעת. כשקובעים אותו, מביאים בחשבון את כל ההוצאות הנלוות, כמובן שגם את מחיר התירס והשעורה. הכול מחושב, ברמה של האגורה הבודדת", אומר בכיר בענף.

ברפתות השיתופיות המצב שונה לטובה, כי גודל הוא יתרון: רפת שיתופית ממוצעת מאכלסת 300-400 פרות חולבות. האוכל שהפרות מהרפתות המשפחתיות ואלה מהשיתופיות אוכלות הוא אותו אוכל, החלב הוא אותו חלב וכך גם מחיר המטרה. עם זאת, הרווח לחקלאי במשק שיתופי נכון לשנת 2009 עמד על 49.20 אג' לליטר חלב גולמי אחד. באותה שנה עמד הרווח של החקלאי במשק משפחתי לליטר אחד על 20.13 אג'.

מדוח המפרט את הרווחיות בענף רפת החלב, שנתוניו נכונים ל-2009, עולה כי משק שיתופי מוציא פחות כסף למזון לפרות ולעגלות ביחס למשק משפחתי; גם סעיף "הוצאות אחרות", הכולל בתוכו תשלום לווטרינר, הוצאות תחזוקה של הרפת וכו' שונה מהותית. "הפתרון למצב הזה, שבו חלק לא מבוטל מהרפתות המשפחתיות אפילו מפסידות כסף משום שהן קטנות, הוא בהגדלת המכסות ל-550 אלף ליטר בשנה. כיום המכסה לרפת משפחתית עומדת על 410 אלף ליטר בשנה. כשיגדילו להן את המכסות, הרפתות יעברו תהליך של התייעלות, רפתות פחות יעילות ייסגרו או יתמזגו עם אחרות כי הרפתן התבגר, אין לו בן ממשיך או שילדיו בחרו לעבוד בהיי-טק. אלה שיישארו, ישלבו ברפת יותר ויותר אמצעים טכנולוגיים, יכניסו רובוטים לניהול החליבה, ישדרגו את הרפת, יפשטו ויוזילו את העבודה. בעתיד, זה יקטין גם את הוצאות השכר של עובדים זרים", אומר גורם במועצת החלב.

הרפתנים חוששים שמימוש אחת מהמלצות וועדת קדמי יחריב את התוכנית להגדלת המכסות לרפתות המשפחתיות והכוונה להעמיד להן מכסה עדכנית, של 550 אלף ליטר, וכך ייעצר הסיכוי שלהן לשרוד.

בנוסף, הורדת מחיר המטרה ב-10 אג' (במקרה שעמדת משרד התמ"ת תתקבל - י"א) תביא כ-100 עד 150 רפתות משפחתיות לחדלות פירעון.

גורמים במועצת החלב טוענים כבר ימים, בשונה מטענות שמעלים גורמים המקורבים לוועדת קדמי, כי הורדת מחיר המטרה לא תוביל להוזלה משמעותית שתורגש בכיסו של הצרכן (ראו ידיעה נפרדת). משק בית ממוצע, טוענים הרפתנים, ירוויח מהוזלה כזאת בחודש כ-10 שקלים בלבד: "פשוט אין קשר בין מחיר המטרה לבין מחיר הקוטג'", אומר שמיל טלבהרן, רפתן מקיבוץ ניר יצחק שבעוטף עזה. הוא טוען שהמצב מתסכל אותו.

"מחיר המטרה עולה ויורד כל הזמן, בהתאם למחיר התשומות בשווקים. גם כשהוא היה נמוך, מחיר הקוטג' והגבינה הלבנה היה בשמים. פשוט אין קשר בין הדברים. אבל הכי פשוט זה ליפול על החלשים. ממילא כל התחום הזה רווי במספרים ובנוסחאות ואף אחד לא מבין בו, אז למי אכפת. כך יוצא שעכשיו המדינה רוצה שאני אשלם את כל החשבון על השתוללות הרשתות והמחלבות. שאני אוותר על חצי מהמשכורת שלי. הנה, הם מצאו את האשמים הגדולים במשבר מחירי החלב".

נתניהו ייפגש עם חברי ועדת קדמי ביום ה'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עתיד להיפגש ביום ה' עם חברי ועדת קדמי ולדון איתם על מהלכים מיידים להורדת מחיר מוצרי החלב, בהתבסס על ההמלצות שגיבשו והציגו לו אתמול. בין היתר אמור ראש הממשלה ליישב את המחלוקת בין משרד האוצר, משרד התמ"ת ומשרד החקלאות בנוגע למחיר המטרה: משרד האוצר דורש להורידו ב-20 אגורות, משרד התמ"ת ב-10 אגורות בלבד ואילו משרד החקלאות מתנגד להורדתו בתוקף. נתניהו גם עשוי להכריע בסוגיית הייבוא של מוצרים, בדגש על גבינות קשות ואבקת חלב. ברקע לכל אלה נשמעת ביקורת גוברת של הרפתנים על המלצות הוועדה, המוצגות על ידיהם כהתקפלות בפני רשתות השיווק והמחלבות.

"פתרון שורשי לבעיה מתחיל בתחתית השרשרת, וזה קורה במכוני התערובת והמזון ונמשך גם אל הרפתנים. כל אגורה שתורד ממחיר המטרה תוזיל בהמשך השרשרת את העלויות ב-8 אגורות", אמר היום (ב') ל"גלובס" גורם המקורב לוועדה. "אם גבינה לבנה עולה 7.5 שקלים ומחיר המטרה יירד ב-10 אגורות, ניתן להוזיל אותה ב-80 אגורות עד שקל אחד. זה המון. זה יקרה בזכות כך שגם המחלבות ישימו לשם הוזלה זו בין 25 ל-30 אגורות, והרשתות ישימו בין 30 ל-40 אגורות. אני אומר באופן חד-משמעי: ההמלצות האלה יובילו להוזלת מחירים".

"פיקוח בדלת האחורית"

הגורם התייחס גם לתרעומת הרפתנים והגדיר את הרפתות המשפחתיות "בלתי יעילות". "הרפתות האלה מושכות את מחיר המטרה למעלה ומדוע הציבור הוא שצריך לשלם על כך שהן לא יעילות? שיתמזגו עם רפתות אחרות או שרפתנים בני 60 יעבירו את הרפת לבעל נחלה אחר, ימכרו אותה לקיבוץ כלשהו, שיעשו אקזיט ויפרשו".

מקורבים לוועדה דחו בתוקף חלק מהטענות שמשמיעים בימים האחרונים רפתנים, על כך שהממשלה כביכול מעניקה פרס לרשתות השיווק ולמחלבות על הקופון שגזרו על חשבון הציבור בעצם העלאת מחיר המוצרים ותאפשר להן לנהל את ייבוא המוצרים. "זה דבר שלא היה ולא נברא, כי ההמלצות מדברות על כך שלא הן ינהלו את הייבוא. אפשר להבין את התרעומת של הרפתנים אבל אין מנוס מהתייעלות כללית, גם אם היא תימשך זמן מסוים", אמר גורם מקורב.

לשאלה בתוך כמה זמן המלצות הוועדה יורגשו בכיסם של הצרכנים, אמר גורם המקורב לוועדה: "חלק מהדברים יורגשו מיד, אבל חלק אחר רק בתום תהליך קצת יותר ממושך. אם מדובר בייבוא של מוצרים, הרי שזה יורגש בקרוב מאוד. אם נסכם בפגישה עם ראש הממשלה שהולכים על הורדת מחיר המטרה, הרי שייתכן שכאן התהליך יהיה קצת יותר ארוך, כי הוא כרוך בחקיקה, על רקע חוק משק החלב".

גורמים בוועדה הדגישו היום יש בשורה צרכנית גם בהמלצה שלפיה יחויבו מחלבות לדווח מדי רבעון למשרד החקלאות על היקף הרווחיות שלהן ממכירה של 30 מוצרים, ובהתאם לתנודות במחירים יוחלט אם להכניסם לפיקוח מלא. "הפיקוח הרגיל קונספט כלכלי שגוי ואם נכפה אותו עכשיו, הרי שמחיר הקוטג' דווקא יזנק ל-5.80 שקלים. זה לא בהכרח מביא לירידת מחירים. המהלך הזה, של החלת חובת דיווח על המחלבות, יוביל לכך שלמעשה יש לנו פיקוח על המחלבות בדלת האחורית. זה כמו לפקח עליהן במרתף, עם פנס", אמר.

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ●  גורם אמריקני: ישראל שיתפה עם ארה"ב חלקים מסוימים מהתוכנית ההומניטרית שלה ברפיח  ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש