אושרה הקמתו של שדה תעופה בינ"ל חדש לאילת בתמנע

רשות שדות התעופה תממן הקמת השדה ותפעיל אותו ■ עלותו ההקמה מוערכת בכ-1.6 מיליארד שקל; זמן ההקמה המשוער הוא כ-3 שנים מתחילת העבודות

הממשלה אישרה את הקמתו של שדה תעופה בינ"ל חדש בתמנע. זאת, לאחר ישיבה שנערכה עם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ובהמשך להנחייתו של ראש הממשלה לצוות השרים לפיתוח העיר אילת, שהתכנס בשבוע שעבר.

על פי התוכנית, רשות שדות התעופה תממן את הקמת השדה ותפעיל אותו. עלות הפרוייקט מוערכת בכ-1.6 מיליארד שקל, וזמן הקמתו המשוער הוא כ-3 שנים מתחילת העבודות. צפי תנועת הנוסעים הוא כ-1.5 מיליון נוסעים משנה, מהם כ-90% בטיסות פנים.

השדה בתמנע יחליף את שדה התעופה הקיים במרכז העיר אילת, ובכך יסייע לקידום פיתוחה הכלכלי של העיר באמצעות הקצאת שטח שיתפנה לצרכי תיירות, מסחר ומגורים. בעקבות ההחלטה יופסק השימוש גם בשדה התעופה עובדה לתעופה אזרחית.

"השדה יפנה הרבה שטח מתוך העיר אילת וייתן פיתרון גם להתרחבות העיר וגם למניעת כל נזקי הרעש והפגיעה בהגנת הסביבה", ציין ראש הממשלה נתניהו. "זה חלק מהצעדים שאנו עושים לשנות את אילת והנגב, לרמות סלילת רכבת לאילת, הרחבת כביש הערבה, ואנחנו בודקים אפשרות של העתקת הנמל באילת. כל הדברים הללו משנים את פני המציאות באילת ובדרום".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, הוסיף: "שדה תעופה בינלאומי שני צריך להיות בנבטים; יהיה זה הדבר הגדול ביותר לנגב ויגשים את חזון בן גוריון".