האם מוזס הוא בעל עניין בעסקת רכישת מירס ע"י הוט?

לאחרונה סיכם בעל השליטה בהוט על רכישת מניות ידיעות תקשורת בחברה תמורת 650 מיליון שקל

ב-29 באוגוסט יתכנסו בעלי המניות בחברת הכבלים הוט , לצורך אישור עסקת בעלי העניין השנויה במחלוקת שמבקש להעביר בעל השליטה בחברה, פטריק דרהי. במסגרת העסקה המתוכננת, תרכוש הוט מידי דרהי את חברת הסלולר המפסידה מירס תמורת למעלה ממיליארד שקל - מחיר הגבוה דולרית ב-80% מהסכום שבו רכש דרהי את הבעלות במירס מידי מוטורולה לפני שנה וחצי בלבד.

דרהי מחזיק ב-51.7% ממניות הוט באמצעות חברת קול, וב-100% ממירס במסגרת חברת Altice. מכיוון שמדובר בהתקשרות של חברה עם בעל שליטה, הרוב הדרוש לאישור העסקה הוא רוב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי באישור העסקה; או שסך קולות המתנגדים, שאינם בעלי עניין אישי, לא יעלה על 2%.

ברור שדרהי הוא בעל עניין אישי בעסקה, אבל נראה שהוא אינו היחיד. לפי דיווח מפורט שהגישה הוט לבורסה בשבוע שעבר, גם חברת ידיעות תקשורת, שבשליטת נוני מוזס, עשויה להיחשב בעלת עניין. ידיעות תקשורת מחזיקה כיום ב-16.5% מהוט - בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. עם זאת, בהתאם להסכם שחתמה עם דרהי אשתקד, ושעל מימושו דיווחו הצדדים בחודש שעבר, תמכור ידיעות לדרהי 13.2% ממניות הוט שבידיה תמורת כ-650 מיליון שקל, ותרד להחזקה של 3.3% בחברה. דרהי יעלה בעקבות השלמת העסקה להחזקה של קרוב ל-65% ממניות הוט.

לפי ההסכם, התמורה תחולק לשני תשלומים: 76% מהסכום ישולמו בנובמבר 2011, והשאר כעבור שנה, בנובמבר 2012. את המימון לעסקה יספקו בנק דיסקונט ובנק מזרחי-טפחות.

דיווח של הוט מהשבוע שעבר קובע כי הדירקטור בחברה מטעם ידיעות תקשורת, ינון אנגל, "עשוי להיות עניין אישי באישור העסקה... בשל היותו נושא משרה בידיעות תקשורת ונוכח ההסכמים הקיימת בין ידיעות לבין קול".

בעל מניות נוסף בהוט הוא אליעזר פישמן, שמחזיק כ-6.5% ממניות הוט החברה. זאת לאחר שמכר לאחרונה לדרהי 6% מהוט תמורת כרבע מיליארד שקל.

מלבד ידיעות תקשורת ופישמן, מחזיקים בעלי המניות מקרב הציבור כ-24% בלבד ממניות הוט, ואין ביניהם אף גוף מוסדי או בעל מניות בעל החזקה של יותר מ-5%. הוט נסחרת בבורסה המקומית בשווי 4.5 מיליארד שקל.

בעלי המניות בהוט
 בעלי המניות בהוט

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".