גם העצמאים נגד שטייניץ: "הרוויח ביושר את מה שבישל"

שר האוצר מסרב זה שנתיים לפגוש את נציגי לשכת ארגוני העצמאים והעסקים (לה"ב), ועכשיו גם הם יוצאים נגדו

שר האוצר, יובל שטייניץ, לא מפסיק לצבור לעצמו אויבים: בעוד שראש הממשלה מדבר על פתרון המחאה החברתית באמצעות שולחנות עגולים והידברות עם נציגי כל המגזרים, מסתבר כי שר האוצר מסרב זה שנתיים לפגוש את נציגי לשכת ארגוני העצמאים והעסקים (לה"ב), ועכשיו גם הם יוצאים נגדו.

לדברי יהודה טלמון, נשיא לה"ב, במשך תקופה ארוכה מתעלם שר האוצר מכל פניותיו בכתב ובעל פה, ואף מסרב להופיע באירועים רשמיים של לה"ב, אף שהוזמן אליהם כמה פעמים. הפגישה האחרונה בין השניים התקיימה עם כניסתו של שטייניץ לתפקיד במסגרת צוות 100 הימים ואחר כך במסגרת עסקת החבילה בין המעסיקים לאוצר.

"במשך שנתיים אני מנסה להעביר לו את המסר של שחיקת העצמאים", אומר טלמון ל"גלובס", "אבל הוא מתבשם בנתונים המאקרו-כלכליים שלו ובתקציב הדו-שנתי שלו, אז שלא יתפלא שיום אחד בבוקר הכול מתפרץ עליו. הוא הרוויח ביושר את מה שהוא בישל". טלמון מספר כי בעת כהונתו של נתניהו כשר אוצר, הוא היה מוצא זמן להיפגש עם נציגי הארגון בכל שנה. "שר האוצר הנוכחי סגר את הדלת. שר אוצר לטעמי לא יכול להרשות את זה לעצמו", מוסיף טלמון.

לה"ב הוא ארגון גג של כ-40 ארגונים שבהם חברים יותר מ-100 אלף מעסיקים אשר מעסיקים כחצי מיליון עובדים, המהווים את הרוב המוחלט של מגזר נותני השירותים בישראל. רובם ככולם הם עסקים קטנים, והם מהווים את עמוד השדרה של מעמד הביניים בישראל.

במכתב ששלח הבוקר טלמון ללשכת שר האוצר, כתב: "ככל הנראה התנהלותך מצביעה על משהו יותר עמוק - התעלמות וזלזול שלך באחד המרכיבים החשובים של כלכלת ישראל: מאות אלפי בעלי עסקים קטנים, עצמאים ושכירים המועסקים על ידיהם. הם אלו שמביאים את הכנסות המדינה ואת שיעורי התעסוקה הגבוהים למרות כל הקשיים שגורמי הממשלה והרשויות המקומיות מערימים עליהם". מלשכת שר האוצר סירבו להגיב.