למרות המחאה: הציבור רוצה את נתניהו כראש ממשלה

כך קובע סקר "מאגר מוחות" עבור ערוץ 10 ■ 75% מהנשאלים סבורים כי המחאה החברתית מוצדקת ■ 48% מהנשאלים: למחאה לא תהיה כל השפעה על הצבעתנו בבחירות

על אף ש-75% מכלל הציבור תומך במחאה החברתית, מרביתו סבור כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה - כך עולה מסקר "מאגר מוחות" שפורסם הבוקר (ב') בערוץ 10.

למרות הקריאות שנשמעות בקרב המפגינים לראש הממשלה להתפטר מתפקידו, 51% מכלל בעלי הדעה (כלומר, משתתפי הסקר שבחרו באחת מ-4 האפשרויות) סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לשמש ראש ממשלה. התמיכה בנתניהו חזקה בעיקר בקרב דתיים וחרדים.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, זוכה לאמונם של 29% מבעלי הדעה והם רואים בה את המתאימה ביותר לתפקיד, ואילו יו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ, אביגדור ליברמן, זוכה לתמיכת 17% הרואים בו המועמד המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. 3% בלבד מוצאים את יריבה של לבני, ח"כ שאול מופז, כמתאים לתפקיד.

פרופ' יצחק כץ, שערך את הסקר, מציין כי נתניהו זוכה על פי הסקר למרב התמיכה, בין היתר בהעדר חלופה מספיק אטרקטיבית.

14% מתנגדים למחאה

מקרב כלל המדגם זוכה נתניהו לתמיכת 33% מהמשתתפים, לבני מקבלת 19%, ליברמן 11% ומופז - 2%. 26% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד, ו-9% ענו תשובות אחרות.

מהסקר, שנערך אתמול (א'), יממה לאחר ההפגנה הגדולה בתל אביב, עולה עוד כי יותר משליש מהמצביעים נמצאים מבחינה פוליטית "על הגדר".

כך, 37% מהם סבורים כי המחאה תשנה את החלטתם במי לתמוך בבחירות הבאות לכנסת. 48% סבורים כי למחאה לא תהיה כל השפעה על דפוס הצבעתם, ואילו 11% עדיין לא יודעים.

בקרב גילאי 18-30 ישנה מגמה הפוכה - 45% טענו כי המחאה תשפיע על ההחלטה למי להצביע ו-39% השיבו כי היא לא תשפיע.

באשר למחאה החברתית המתרחבת והולכת, בעוד ש-75% מהנשאלים סבורים שהיא מוצדקת ותומכים בה, 14% מתנגדים לה. 11% טרם גיבשו דעה או שענו תשובות אחרות.

סקר לפי דעתך מי מתאים יותר לכהן כראש הממשלה היום
 סקר לפי דעתך מי מתאים יותר לכהן כראש הממשלה היום