יום נוסף של ירידות בת"א; המעו"ף צנח 6% בשבוע האחרון

גם מדד ת"א-100 איבד כ-6% מאז ה-24 ביולי ■ ברקליס: "בתרחיש האופטימי - רציו בדרך לזינוק של 440% ל-2.27 שקלים" ■ פסגות: האפיק המנייתי עלול להיפגע מהמחאה החברתית

הבורסה בתל אביב סגרה יום מסחר (ג') תנודתי ועצבני ביותר בירידות. הירידות החריפו כשעה לפני סיום המסחר על רקע פרסום נתון מאקרו מאכזב בארה"ב אולם בחצי השעה האחרונה התמתנו הירידות. באירופה נרשמות ירידות וגם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על פתיחת מסחר שלילית בניו יורק. ב-7 ימי המסחר האחרונים נפל מדד המעו"ף בכ-6% ומדד ת"א 100 רשם ירידה בשיעור דומה.

בית הנבחרים האמריקני העביר הלילה סופית את הסכם העלאת תקרת החוב על מנת למנוע מצב של חדלות פירעון של הממשל האמריקני. ברוב של 269 אל מול 161 אישר בית הנבחרים את העלאת תקרת החוב של ארה"ב ב-2.1 טריליון דולר לפחות עם הסכמה לקצץ לפחות 2.4 טריליון דולר בחוב הפדראלי.

מחלקת המחקר של פסגות מתייחסת היום למחאה החברתית ששוטפת את ישראל בשבועות האחרונים, ומציינת כמה נקודות עיקריות. ראשית, מבחינת סביבת המאקרו, מציינים בפסגות כי קצב האינפלציה צפוי לרדת לאור צעדי הממשלה והקפאת עליות מחירים. שנית, קצב העלאות הריבית צפוי להאט, ושלישית - האפיק המנייתי עלול להיפגע נוכח פגיעה ברווחיות החברות אך באפיק הקונצרני לא צפויה פגיעה משמעותית.

ב-1 ביוני העלה בנק ישראל את תחזית הצמיחה למשק ושיפר גם את תחזית האבטלה. בנק ישראל צפה אז צמיחה של 5.2% השנה ו-4.2% בשנה הבאה, וכמו כן ירידה בשיעור האבטלה ל-5.8% בשנתיים הקרובות. היום, חודשיים בלבד לאחר מכן, בנק ישראל מוריד את תחזית הצמיחה בדוח האינפלציה החצי-שנתי שלו, ואף צופה המשך עלייה במחירי שכר הדירה - בקצב זהה לשיעור העלייה של השנה האחרונה. כתגובה, בבנק ישראל ימשיכו להעלות את הריבית במשק.

הבנק מעריך כי המשק יצמח השנה ב-4.8% (ולא ב-5.2% כפי שהוערך לפני חודשיים) וכי האבטלה תעמוד על 6% בסוף השנה. תחזית הצמיחה ל-2012 יורדת ל-3.9%. מדובר בשיעור גבוה משיעור האבטלה כיום, העומד על 5.7%. שיעור האינפלציה צפוי לרדת ל-2.9% בשנה הקרובה.

ברקליס: "בתרחיש האופטימי - רציו תזנק ב-440%"

ברקליס הוציא הבוקר סקירה שורית על רציו , וחוזה זינוק של 70% בשנה הקרובה. בברקליס מתארים 2 תרחישים: ראשית, במידה ולא יימצא נפט - עדיין קיים אפסייד של 13% במניה. שנית, אם יימצא נפט ב-100% ויוקם מתקן הנזלה - אזי המניה יכולה לזנק ב-440% ל-2.27 שקלים.

טבע נסחרה היום לאחר שאתמול דיווחה על כשלון בניסוי הרפואי השני (BRAVO) שלב III בתרופת הלינקווינימוד. מדובר בגרסה האורלית של טבע לתרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. היום דיווחה החברה כי הגלולה החדשה שלה למניעת היריון, ZOELY, קיבלה אישור לשיווק במדינות האיחוד האירופאי. האישור יאפשר לטבע להשיק את המוצר באירופה עוד לפני סוף שנת 2011. לטבע זכויות שיווק בלעדיות של ZOELY בצרפת, איטליה, בלגיה וספרד. טבע צופה להשיק את המוצר באחת ממדינות אלה, עוד לפני סוף השנה.

בזק פירסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2011 לפיהן הכנסות הקבוצה ירדו ב-3% ל-2.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות נפל ב-8.3% והסתכם ב-585 מיליון שקל, בעוד שתזרים המזומנים החופשי של הקבוצה צנח ב-56.4% והסתכם ב-264 מיליון שקל.

משקיעי פרוטליקס קיבלו אתמול את האישור לחשיפת "גלובס" - החברה אישרה בדיווח לבורסה כי הגישה מחדש את הבקשה לשיווק תרופת ה-Uplyso לטיפול במחלת הגושה לאישור ה-FDA.

חברות הדלק פז ודלק ישראל המשיכו להיסחר ברקע אזהרות הרווח שפרסמו אתמול בשל כוונת משרדי האוצר והתשתיות לקצץ את מרווח השיווק בכ-20 אגורות לליטר - קיצוץ אשר צפוי לפגוע פגיעה מהותית ברווחיהן.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]