יו"ר קבוצת מנורה מבטחים מחפש מחליף לאביגדור

‎‎ארי קלמן כבר החל להיפגש עם מועמדים להחלפת מנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים, שנעצר בחשד לקבלת שוחד‏

‎‎ארי קלמן, יו"ר קבוצת מנורה מבטחים, התחיל לראיין מועמדים במקומו של רונן אביגדור, כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע, קלמן כבר נפגש לפחות עם מנהל בכיר אחד בשוק ההון שעבד באחד מבתי ההשקעות הגדולים, ועם עוד כמה נוספים.

‏אביגדור, המשמש כמנכ"ל החברה הבת - בית ההשקעות מנורה מבטחים פיננסים - ואחראי על נכסים בהיקף של 22 מיליארד שקל, שהה עד אתמול במעצר בית, ולא הגיע לעבודתו היום.

‏‏אביגדור נעצר ביום שלישי שעבר ביחד עם סוחר ניירות הערך שלומי שני, ומעצרם הוארך עד תחילת השבוע. השניים חשודים כי בין החודשים נובמבר 2009 ומארס 2010 רכש אביגדור משני מניות דלות סחירות, באמצעות קרנות הנאמנות שאותן ניהל. זאת עבור טובות הנאה כספיות שונות שקיבל מידי שני, שפועל באמצעות חברת אריאל עלית, בשווי שנגזר מהיקף העסקאות. לפי החשד, מדובר בעסקאות של מאות אלפי שקלים, שהניבו לשניים רווחים משמעותיים.‏‏

‏כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת השבוע, רשות ני"ע צפויה לדרוש את הדחתו של אביגדור, שנחשד בעבירות של תרמית, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ושוחד. במנורה הבינו זאת כבר כעת, והוציאו את אביגדור לחופשה.

‏‎‎הליך לבחינת כשרות ומהימנות

‏‎‎הסמכות של הרשות, שבראשה עומד פרופ' שמואל האוזר, להדיח את אביגדור, נובעת מהליך לבחינת כשירות ומהימנות (‏Fit and Proper‏) של בעלי תפקידים וגופים מפוקחים. מטרת הבחינה היא לבדוק האם נפל פגם במהימנותו של אדם, שיש בו כדי להשליך על כשירותו להחזיק ברישיון ניהול השקעות, או האם התנאים שעל פיהם ניתן הרישיון השתנו.

‏‏חברת הקרנות של מנורה מנוהלת בינתיים על-ידי מנכ"ל מנורה מבטחים, יעקב רוזן, המשמש גם כיו"ר חברת הקרנות, ובעזרת שלושת הסמנכ"לים בחברת הקרנות - דרור גילאון סמנכ"ל ההשקעות, שחר אביבי סמנכ"ל השיווק ורונה בהט סמנכ"לית התפעול.

‏גם מעצר הבית של שני אמור להסתיים היום. חוץ מהמקרה עם אביגדור, הוא חשוד בעבירות נוספות, בין היתר כי עשה שימוש במידע פנים שקיבל מעובד בחברה הציבורית פרימיום שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות. לפני כמה ימים דיווחה החברה כי המנכ"ל, רן בן-תקווה, נחקר תחת אזהרה. כמו כן נקשר שמו של שני לחקירות שביצעה הרשות לפני שבוע לשלושה עובדי בית ההשקעות אקסלנס - שי זמיר, מנהל דסק המניות בחברת הקרנות של אקסלנס, ואלון קושניר ומשה הררי - מנהלי השקעות בקרנות אקסלנס.‏ ככל הידוע, ישנם יותר מעשרה מעורבים בפרשת שני, חלקם מבתי השקעות אחרים בשוק. ‏‎‎‏