יו"ר ההסתדרות הרופאית: "הסכסוך עדיין לא הסתיים"

ד"ר ליאוניד אידלמן בריאיון לגל"צ: "לא הצלחנו לגשר על פערים מרכזיים בסכסוך" ■ ובכל זאת, ציין כי "למרות הפערים בין ההסתדרות לאוצר, אחרי אתמול ניתן לצאת לדרך מחדש"

"סכסוך העבודה עוד לא הסתיים", אמר היום (ה') בריאיון לגל"צ יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן. "יש לנו הרבה נושאים נוספים על סדר היום ולא הצלחנו לגשר על הפערים בנושאים מרכזיים בסכסוך".

אידלמן אמר הדברים לאחר שדווח אתמול כי הושגה פריצת דרך במו"מ בין הרופאים למדינה ואידלמן הסכים להפסיק את שביתת הרעב שלו, כדי לנהל מו"מ אינטנסיבי על הפער הנותר בסוגית עלות ההסכם. זאת לאחר שמשרד האוצר נענה לדרישותיו והסכים להגדיל את מספר התקנים למתמחים ל-1,000 (במקום 650) ולהגביל את מספר התורנויות למתמחים ל-6 תורנויות בחודש באופן מיידי ולא באופן מדורג כפי שנקבע במסגרת ההבנות הקודמות. (לסיפור המלא)

- באילו סוגיות מדובר?

"מדובר בעלות ההסכם באופן כללי, וכן בנושאים נוספים". אידלמן הסביר כי "מה שהוביל לפריצת הדרך בהסכם הייתה הקצאת התקנים, וכן הורדת מספר התורנויות לרופאים מתמחים - מה שיאפשר שיפור בטיפול בחולים".

על ההחלטה להוסיף תקנים למערכת הרפואית, אמר אידלמן כי "כדי להתחיל לגייס 1,000 רופאים ולאפשר להם לעבוד בישראל צריך להקצות להם תקנים - מדובר בהחלטה מאד חשובה והיא אחד הנושאים המרכזיים במאבק".

- איך מגשרים על פערי הדרישות בשכר בין הרופאים לאוצר?

"נעבור על זה ונבחן הסוגיה. הפער לא מבוטל, ובכל זאת אפשר לומר שלאחר ההסכמות של אתמול ניתן לצאת לדרך", דברי אידלמן.

עוד התייחס אידלמן לשביתת הרעב בה נקט במשך 10 ימים, וציין כי "רק עכשיו התחלתי טיפה-טיפה לאכול משהו, אחרי 10 ימים בהם שתיתי מים בלבד. ייקח הרבה זמן עד שאחזור לדיאטה הרגילה שלי".