מתכוננים להפגנת ענק נוספת במוצ"ש; כמה יגיעו?

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "המחאה נמשכת גם אחרי אישור חוק הווד"לים אתמול וכל יום רק קמים עוד מאהלים ברחבי הארץ"

אחרי יום סוער אתמול (ד') ברחבי הארץ במהלכו עבר בכנסת חוק הווד"לים, צמתים ברחבי הארץ נחסמו על ידי אנשי המחאה והפגנות שונות התגבשו במקומות שונים בארץ התעורר היום המאהל בשדרות רוטשילד ליום חדש. יושבי האוהלים בשדרה מתמקדים עכשיו בשני דברים עיקריים - המשך גיבוש הדרישות והכנות קדחתניות לקראת העצרת שמתוכננת במוצאי שבת הקרובה.

לדברי עופרי רביב, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, יושבים עדיין ראשי המאבק סביב השולחן ומנסים לגבש דרישות: "התחלקנו לצוותים קטנים יותר ואנחנו יושבים יחד עם אנשי מקצוע על הדברים. המחאה נמשכת גם אחרי אישור חוק הווד"לים אתמול וכל יום רק קמים עוד מאהלים ברחבי הארץ. רק היום קיבלתי הודעות על מאהל חדש בקריית מלאכי ובקריית חיים. אנחנו רוצים להגיע להישגים ספציפיים ולשנות את התפיסה הכלכלית של ראש הממשלה".

לאחר שתי עצרות מוצלחות מאוד בסופי השבוע האחרונים, שוקלים מארגני המחאה לשנות את המיקום בסוף השבוע הקרוב. רחבת מוזיאון תל אביב ככל הנראה לא תהיה יעד הצעדה הקרובה וטרם נקבע היעד החדש. "מה שבטוח" אומר עופרי, "הצעדה תתחיל כאן ברוטשילד ואנחנו קוראים לכולם לצאת מהבית גם בשבת הזו. יש התארגניות בכל הארץ לא רק כאן בתל אביב. גם בירושלים כנראה תארגן עצרת נוספת וגם במקומות נוספים".

עופרי מתייחס גם לחוק הווד"לים שעבר אתמול ואומר כי מדובר באכזבה: "במקום לעצור רגע ולהראות שיש רצון להידברות ראש הממשלה המשיך קדימה. זה יוצר קיטוב. זו אמירה ללית של ממשלת ישראל. הם צריכים לשבת איתנו ולדבר".

"אנשי המאהל יושבים כאן וסובלים"

גם אנשי עמותת איילים שיושבים בשדרה אופטימיים לגבי העצרת המתוכננת בשבת. הם מצידם מחתימים אנשים לבוא ולהתיישב בנקודות שונות בארץ היכן שתוכניות בנייה שונות מעוכבות: "מדובר ביוזמה שלנו בעידוד הראשויות המקומיות. אנחנו מעלים לשטח קראוונים עם אישור זמני ויש כבר נקודות בדימונה, ירוחם, רמת נגב ובגליל התחתון. בקרוב נעלה גם לקרית שמונה, עוטף עזה, ערד ומצפה רמון. 1,700 אנשים בר באו ונרשמו".

באותו הזמן שאנשי המחאה מתכוננים לעצרת מתחילים גם להישמע קולות אחרים מצד יושבי האוהלים. אדם דובז'ינסקי, אחת מדיירי המאהל ברוטשילד ששובת רעב כבר 16 יום מספר כי קבוצה גדולה מאוד של אנשים שגרים בשבועיים באוהלי השדרה אינם מוכנים ללכת בעקבות מי שסומן להיות מנהיגי המאבק: "אנשי המאהל יושבים כאן וסובלים. חם, רעש, קלקולי קיבה. ויותר ויותר אנשים מדברים על הנהגה חלופית. האנשים שהולכים למסיבות העיתונאים, לכנסת ונמצאים בקדמת התקשורת אינם מייצגים אותנו. הם בכלל לא ישנים כאן. עולה כאן דרישה להוריד את ראש הממשלה, דרישה פוליטית, וזו לא הדרישה האמיתית של האנשים שיושבים אן באוהלים".

דובז'ינסקי אינו לבד, ורבים אחרים מסכימים לדבריו ואומרים שההתמהמהות בדרישות ובדיאלוג מגיעה מצד מי שלא בוער לו לסיים את המצב. במקביל, מצפים אנשי המאהל גם שאנשי ש"ס יצטרפו למחאה: "לא ברור לנו למה עד עכשיו תנועה חברתית כזו לא הצטרפה. ברגע שזה יקרה יהיה כאן כח אדיר שלא יהיה ניתן לעמוד בפניו". דובז'ינסקי וחבריו מדגישים כי לא מדובר רק בהתארגנות מקומית וכי התחושה דומה גם במאהלים אחרים ברחבי הארץ.

"הדרישות שלי להפסקת שביתת הרעב שלי פשוטות", הוא אומר, "אני רוצה שראש הממשלה ייפגש איתנו וידבר. ואני רוצה שיחוקקו חוק שיקבע תיקרה לגובה דמי השכירות כמו שיש במקומות אחרים בעולם. זו ההתחלה". דובז'ינסקי גם מספר כי שלח מכתב ללשכת ראש הממשלה בו ביקש התייחסות ולא נענה.

לשאלה מה יוציא את האנשים מהאוהלים הוא עונה: "אם יתחילו להגיע פתרונות והסבל הגדול כאן באוהל כבר לא יהיה שווה את זה - אנשים יקומו וילכו".