ביה"ד: מינוי מיכאל מירו למנהל קול ישראל יישאר בתוקף

עוד נקבע כי בהיעדר מנכ"ל לרשות השידור, ועדות המכרזים יכונסו רק לאחר אמצע אוגוסט

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע הבוקר (ה') כי המינוי של מיכאל מירו למנהל קול ישראל יישאר בתוקף, וכי דיון בסוגיית מינויו יתקיים ב-21 בספטמבר. עוד קבע בית הדין כי בהיעדר מנכ"ל לרשות השידור, ועדות המכרזים יכונסו רק לאחר אמצע אוגוסט.

שופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, דן הבוקר בעתירתן של אגודות העיתונאים בירושלים ותל-אביב נגד רשות השידור ומנהל קול הישראל, מיכאל מירו. העותרות טענו בעתירה לבית הדין כי הרכב ועדת המכרזים והתנהלותה אינם חוקיים.

בית הדין קבע עוד כי במכרז למנהלי מדיה, הרכב הוועדה, עליה היו חילוקי דעות בין רשות השידור לאגודות העיתונאים, יהיה על-פי נוהל 101, וכי בהיעדר מנכ"ל רשות השידור, "ישתתף במקומו עיתונאי, שייבחר בהסכמת הצדדים", וכי הוא "יהיה בעל היכרות עם רשות השידור ותפקידיה".

נוסף לכך אישר בית המשפט את המשך הליך המכרזים ברשות לשאר התפקידים הניהוליים. לבסוף נקבע כי "בהיעדר מנכ"ל, ועדות המכרזים לא תכונסנה לפני 15.8.11".

לדברי אגודת העיתונאים בירושלים, שיוצגה בידי עו"ד אופיר טל, "פסק הדין נותן תוקף לבקשתנו כי הרכבי הוועדות ומועדי הדיונים יסוכמו איתנו, וזאת כדי למנוע הפרה של סיכומים קודמים שהיו בין הצדדים, כפי שנהגה רשות השידור במכרז למנהל הרדיו".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הוועד המנהל של רשות השידור ממשיך בייצוב השדרה הניהולית ברשות, ובתוך כך ייערכו מכרזים למנהל הטלוויזיה הישראלית, מנהל הטלוויזיה בערבית ומנהל הרדיו בערבית, כמו גם למנהלי חטיבות ומחלקות".