הדולר לא עוצר: עלה ב-0.9% ודילג מעל רף ה-3.5 שקלים

האירו התחזק ב-0.11% ל-4.978 שקלים ■ בנק הפועלים: "גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים" ■ היום יפורסם דוח התעסוקה האמריקני לחודש יולי

הדולר המשיך גם היום (ו') במסע ההתאוששות של הימים האחרונים ועלה ב-0.88% ל-3.52 שקלים, שיא של מעל חודשיים. במקביל, האירו התחזק ב-0.11% ל-4.978 שקלים.

הסיבות לעליית הדולר מגוונות: החל מהשגת ההסכם על העלאת תקרת החוב בארה"ב ועד הבריחה של המשקיעים בימים האחרונים משוקי המניות לנכסים בטוחים יותר כגון זהב ודולר.

סוחרי המט"ח, כמו סוחרי המניות והאג"ח, נושאים עיניים לארה"ב, שם יפרסם משרד העבודה האמריקני (15:30 שעון ישראל) את דוח התעסוקה לחודש יולי, הצפוי על פי הערכות מוקדמות להצביע על הוספה של 89 אלף משרות בחודש החולף בהשוואה לתוספת של 18 אלף משרות בלבד ביוני. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי על 9.2%.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים, במסגרת הסקירה השבועית, כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. מחלקת המחקר מסבירה כי גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים. "על רקע האטה מסוימת בצמיחת המשק והמחאה החברית והשלכותיה האפשרויות, נראה כי צפויה האטה בקצב העלאות הריבית ע"י בנק ישראל ובעקבות זאת, האטה בקצב הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית", נכתב.

בבנק לאומי מסבירים בקצרה כי "בטווח הקרוב צפוי הדולר להיסחר מול השקל על רקע אישור העלאת תקרת החוב בארה"ב, בדומה למגמה בעולם".